Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree2Likes

Wątek: Dlaczego ROZPORZĄDZENIE MIN. INFRASTRU. zabrania Juliet ?

  1. #1
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie Dlaczego ROZPORZĄDZENIE MIN. INFRASTRU. zabrania Juliet ?


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    E170 SP-LDA-LDK (poza LDJ)
    Właśnie, czy ktoś może wyjaśnic dlaczego LOT nie używa Juliet?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  2. #2
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez Witek
    E170 SP-LDA-LDK (poza LDJ)
    Właśnie, czy ktoś może wyjaśnic dlaczego LOT nie używa Juliet?
    Trochę to OT, ale niech Ci będzie:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia rejestru cywilnych statków powietrznych oraz znaków i napisów na statkach powietrznych (Dz. U. z dnia 27 czerwca 2003 r.)

    § 9. Znak rejestracyjny składający się z liter nie może zaczynać się od litery Q oraz tworzyć grupy liter sygnału niebezpieczeństwa SOS lub podobnych ważnych sygnałów, a w szczególności XXX, PAN i TTT, oraz zawierać następujących liter: J, Ł, Ą, Ę, Ń, Ó, Ż, Ź, Ć, Ś.
    Jak widzisz problem Juliet i innych liter nie dotyczy tylko LOTu.

    BRGDS

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Hm, rozumiem polskie litery, ale ciężko mi uwierzyc, że J jest zabronione tylko ze względu na możliwą rejestrację Hotel Uniform Juliet. Brzmi to standardowo, tylko by niechlujnie nieortograficznie wyglądało Ale wtedy tam był Pol, to wszystko możliwe
    lew3k likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wersji z brzydkim wyrazem nie kupuje bo rownie dobrze zamiast J mozna bylo zabronic H

  5. #5
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Chodzi o możliwość pomylenia z "I".

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Chodzi o możliwość pomylenia z "I".
    W czytaniu są zdecydowanie różne. W pisowni też chyba wystarczająco odnienne. Zresztą zbliżone podobieństwo jak J do I, ma L do I a jednak L nikt nie zabrania.. Tak samo Q do O jeast podobne , a zakaz dla Q jest tylko na pierwszej pozycji. Powód musi więc być inny.



  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Chodzi o możliwość pomylenia z "I".
    W czytaniu są zdecydowanie różne. W pisowni też chyba wystarczająco odnienne. Zresztą zbliżone podobieństwo jak J do I, ma L do I a jednak L nikt nie zabrania.. Tak samo Q do O jeast podobne , a zakaz dla Q jest tylko na pierwszej pozycji. Powód musi więc być inny.
    I jest podobne do J, dla tego też na Słowacji nie ma I a jest J, w Finlandii też nie widziałem J a jest I, a w alfabecie większości floty Lufthansy na końcu nie ma G (do pomylenia z C i Q podobno)

    Zaczynanie rejestracji od Q to inny powód (nie znam się na łączności, ale przekazy zaczynające się od Q to coś szczególnego)

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A Easy Jet ma rejestrajce G-EZJI i nic sie nie dzieje

  9. #9
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    W pisowni też chyba wystarczająco odnienne.
    Niestety kiedy widzę jak w polskich szkołach uczy się dzieci pisać literki I oraz J, to jak najbardziej rozumiem ten zapis - a pamiętaj, że rejestracje nie tylko pojawiają się na kadłubach, ale także w wielu papierach wypisywanych ręcznie. Niemniej to po prostu zaszłość ciemnych czasów ;D

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    A Easy Jet ma rejestrajce G-EZJI i nic sie nie dzieje
    Jest też HB-IJI :P

  11. #11
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Zdjęcie z czasów kiedy Juliet było dozwolone:

    http://lotnictwo.net/foto.php?id=104643

    BRGDS

  12. #12
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR/RZE/GDN

    Domyślnie

    A może polskie feministki oburzyły się , że tylu panów (zawodowo lub rozrywkowo ) używa damskiego imienia. Wiecie może się im to źle kojarzyć.
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Prosiłbym o zakończenie OT, część postów szczególnie prymitywnych zostało usunięte.
    no risk, no fun ;D


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Ministerstwo Infrastruktury w ogóle lubi zabraniać.

    Na tablicach rejestracyjnych aut nie może być literek BDIOZ [w drugiej części numeru za znakiem legalizacyjnym]
    Dlaczego, trudno powiedzieć?

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No raczej nietrudno: podobne do 8, 0, 1, 0, 2.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    No raczej nietrudno: podobne do 8, 0, 1, 0, 2.
    Takich podobieństw jest więcej. Myśląc tym tokiem trzeba by wyciąć pół alfabetu ;-)

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niekoniecznie; te podobieństwa są typowe (popatrz na tablice do badania wzroku) i ustawodawca podszedł do tematu dość racjonalnie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    To rozporzadzenie jest praktycznie tylko powieleniem tego, co wprowadzono w latach 60-tych bodajrze - juz wtedy Juliet (i pare innych) wyrzucono z rejestracji samolotow. Tak wiec widze tutaj raczej typowy oportunizm i niechec do przepracowywania sie urzednikow z MI niz nowe dzialanie - po prostu powielili cos co bylo, dodali zdanie czy dwa. I oczywiscie zainkasowali naleznosc za "tfurczosc prawna"
    Pozdrawiam!
    Piotr

  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nieco OT: masz o tyle rację, Bedrzich, że ta koncepcja doskonale pasuje do największej zagadki lotniczej w Polsce: dlaczego w Krakowie w nocy nie można lądować na 07.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20
    Awatar Mobii

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Przeźmierowo/Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    w tablicach samochodowych Q wg ustawy nie jest zakazane?? a tez sie nie stosuje

    jezdza natomiast auta z litera B za znakiem legalizacyjnym okolo 3200 aut w samym poznaniu chociazby

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •