Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie Praca kontrolera lotów poza ojczyzną


    Polecamy

    Witam!

    Mam pytanie które prawdopodobnie było wyjaśnione parę razy, jednak trudno znaleźć na nie odpowiedź wprost. A mianowicie, zastawia mnie jakie bariery musi pokonać kontroler lotów z licencją oraz doświadczeniem aby znaleźć zatrudnienie w innym kraju europejskim (a USA)?
    Kiedyś w podobnym wątku przeczytałem, że tego typu praca nosi znamiona federalnej (?), wobec czego nie ma na to prostej drogi. Druga sprawa która wydaje mi się istotna, to radykalne różnice w prawie lotniczym - między np. USA a krajami europejskimi.

    Czy zna ktoś sytuację jaśnie?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W USA żeby być kontrolerem trzeba mieć obywatelstwo USA. Głównym problemem dla obcokrajowców szukających pracy w tym zawodzie są ograniczenia językowe: albo wymóg znajomości języka lokalnego albo lotniczy angielski na poziomie 6, który bardzo trudno uzyskać nie będąc native speakerem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Wymagania dla kontrolera w USA:


    • MUST be United States citizens and, if required, registered for the selective service.
    • Receive an official school recommendation. Each school determines the criteria for recommendation to the FAA, which could include grade point average, attendance, and/or a Capstone project or test.
    • In most cases, not have reached age 31 prior to appointment (offered a job as an air traffic controller).
    • Pass a rigorous medical examination.
    • Successfully pass both a background and a security investigation.
    • Achieve a score of at least 70 on the FAA pre-employment test (ATSAT).
    • Speak English clearly enough for others to understand you on communications equipment.
    • Successfully complete an interview to determine whether the candidate possesses the personal characteristics necessary for the performance of air traffic control work and that the candidate is able to speak English clearly enough to be understood over radios, intercoms, and similar communications equipment.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Spodziewałem się że na stanowisko w USA konieczne są tego typu wymagania. Co jednak z krajami europejskimi? Mówimy o kontrolerze z licencją (uzyskaną np. w Polsce) oraz jakimś doświadczeniem zawodowym.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    To sa zawsze indywidualne wymogi konkretnego providera zaleznie od potrzeb. Najczesciej wymagaja doswiadczenia min. 8-10 lat, najlepiej z uprawnieniami instruktorskimi. Ale generalnie wiekszosc, nie liczac tych ktorzy opieraja sie glownie na kontrolerach kontraktowych, jest temu niechetna i woli sama szkolic od zera.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •