czerwone - master warning - w tym przypadku stall speed
Witam, chciałbym zapytać, co oznaczają czerwone i żółte lampki mrugające nad głównym wyświetlaczem w tym filmie:
PIAGGIO P180 1 DAY - YouTube?
(w razie gdyby się poprawnie nie załadowało, chodzi o moment przyziemienia w 2:59)
Jak dla mnie są to po prostu lampki, które ostrzegają o wyłączeniu A/P i A/T. Lampki master są znacznie wyżej - dokładnie obok panelu autopilota.
Dzięki za odpowiedzi. Zgodnie z sugestią napisałem do autora filmu, jeśli dowiem się czegoś ciekawego, dam znać.
Pierwsze, chwilami, świeci się... nie, nie Master Caution.
Pierwsze od prawej, to STALL (warning). Dopiero po przyziemieniu świeci się Master Caution.
Podejrzewam, że to sygnalizacja przestawienia śmigła w beta range. Nie widać manetek ani przyrządów, które by to mogły potwierdzić.
Dla dociekliwych:
Plane Piaggio AVANTI
P-180 Avanti - Pilot's Operating Handbook and Airplane Flight Manual
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Dostałem odpowiedź od autora - myślę, że mogę się nią tutaj podzielić. @RzEmYk, jest dokładnie, tak, jak pisałeś:
W Piaggio są 3 lampki nad PFD; Master WRN, Master CAUT i STALL. Mrugające na filmie to akurat STALL.
Na Avanti II system ostrzegający o przeciągnięciu jest bardzo czuły i często zapala się przy lądowaniu mimo, że do prędkości przeciągnięcia jeszcze daleko.
W ramach ciekawostki, na Avanti I nie ma tego problemu i tam STALL świeci się dopiero na chwilę przed "rzeczywistym" przeciągnięciem.
Żółta lampka zapala się w momencie kiedy śmigła przejdą w zakres BETA. Dodatkowym wskazaniem rewersu są dwie lampki PROP PITCH na ANN panelu (można zobaczyć na innym filmie z lądowania w nocy w Krakowie około 03:06).
Zakładki