Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar igorkbk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie Zmiana kursu na wysokości przelotowej


    Polecamy

    Jak wiadomo każdemu samolotowi przyjdzie "skręcić" podczas lotu, aby obrać nowy kurs. I teraz moje pytanie. Jaki jest przechył samolotu na wysokości przelotowej, żeby było to jak najmniej uciążliwe dla pasażerów? Obserwując smugi na niebie widzę, że łuki jakie kreślą samoloty są bardzo łagodnie, a sam gdy leciałem samolotem nie odczuwałem znacznego przechyłu, albo nie zwracałem na to uwagi.

    Skoro jesteśmy już przy skręcaniu. Obserwując owe smugi, czasami widzę, że samolot kreśli "eski" (S) na niebie. Czy jest to związane z siłą Coriolisa? Obrót Ziemi sprawia, że samolotowi "ucieka" obrany kurs, i musi wrócić na właściwy?
    WIEŻA: BA 758 - WE HAVE VIRGIN 348 ON DEPARTUE WITH VERY TIGHT SLOT. WILL YOU BE SO KIND, TO GIVE THEM WAY TO RUNWAY 29?
    BA 758 - ANYTHING FOR A VIRGIN, ESPECIALLY WITH TIGHT SLOT

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2013

    Domyślnie

    Przyjmuje się że do 30 stopni jest akceptowalne. Raczej nie czuć zakrętów... Albo tylko ja tak trafiłem że nikogo nie rzucało po kabinie...

  3. #3
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie odczuwałeś zakrętu, bo wykonuje się go tak, aby był skoordynowany.
    Efekt Coriolisa jest pomijalnie mały. Większy wpływ na trak ma wiatr, ale i to jest korygowane ciągle i płynnie.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  4. #4
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    30 stopni przechylenia jest ok, ale raczej na malych wysokosciach - np. przy manewrowaniu do lądowania. Na dużych wysokościach raczej nie przekracza sie ~15-20o. Dokładne wartości zależą od typu samolotu, trybu pracy autopilota itd.. W Airbusie (jak to zresztą zwykle w Airbusie) rządzi tym dosc skomplikowana logika, nieopisana nigdzie w instrukcji dla pilotów... Ale generalnie im większa prędkość, tym FMS (bo to on zwykle "rządzi" na przelocie) zadaje autopilotowi mniejsze przechylenia...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •