Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Oficer vs. Kapitan


    Polecamy

    Witam!
    Zastanawia mnie pewna kwestia odnośnie współpracy w załodze. Jak wiadomo to kapitan odpowiada za bezpieczeństwo lotu itp., ale jest też człowiekiem, a to już istota niedoskonała. Załóżmy, że kapitan chce naruszyć przepisy:
    => Przychodzi pijany do pracy, f/o to zgłasza itd., lot odbywa się z innym kapitanem, tamten pijany pewnie traci pracę, ale sytuacja odbywa się na ziemi, więc problemu wielkiego nie ma.

    Ale jest sytuacja inna, najprostsza z możliwych, ale już w powietrzu:
    => Maksymalna prędkość bocznego wiatru to 30 kts, a wieje 35. Zakładamy, że starczy paliwa do lotniska zapasowego na którym panują dobre warunki. Procedury są naruszone. Kapitan mówi, że lądujemy, a f/o, że nie - no i co wtedy? F/o może jakoś przejąć dowodzenie nad samolotem? Jeżeli tak to jak wygląda taka procedura, a przecież kapitan też może się nie zgodzić itd. itd.

    Weźmy pod uwagę nasze podwórko, a nie linie azjatyckie, gdzie jak wiemy różnie z tą współpracą w kokpicie jest.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Zwracasz uwage kapitanowi, on moze jej usluchac albo i nie. Przynajmniej mnie tak tlumaczono.

    Poza tym poruszyles baardzo dobre pytanie na wszelakie rekrutacje do cabin crew czy na uczelniane pilotaze. Mialem pytanie od psycholozek, ze przychodzi wciety kapitan i co wtedy robie. I czy jestem swiadom ze on straci prace. Obojetnie co odpowiedzialem to czulem sie ze robia mi sieczke z mozgu i wychodze na wariata.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Za bezpieczenstwo lotu odpowiedzialni sa wszyscy czlonkowie zalogi, nie tylko kapitan. W razie popelnienia bledow lub odstepstw od procedury, drugi (ew. pozostali jesli wiecej) maja obowiazek reagowania, niewazne, ktory z nich.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Finch Zobacz posta
    Kapitan mówi, że lądujemy, a f/o, że nie - no i co wtedy? F/o może jakoś przejąć dowodzenie nad samolotem?
    Akurat wybrales zly przyklad z tym bocznym wiatrem, boczny wiatr to jeden z tych elementow gdzie jest troche poslizgu, duzo zalezy od zdolnosci/umiejetnosci pilota i co on sam uwaza za swoj wlasny limit.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Akurat wybrales zly przyklad z tym bocznym wiatrem, boczny wiatr to jeden z tych elementow gdzie jest troche poslizgu, duzo zalezy od zdolnosci/umiejetnosci pilota i co on sam uwaza za swoj wlasny limit.
    Chyba nikt z pasażerami nie będzie próbował wylądować świadomie ze składową boczną przekraczającą max demonstrated crosswind, o ile będzie miał alternatywę (zapas itd.). A instrukcje operacyjne linii zakładają raczej jeszcze mniejszą dopuszczlną składową boczną wiatru.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •