Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree12Likes
  • 11 Post By Kazor
  • 1 Post By Quantas

Wątek: Ile trwa pobyt załogi po locie do Ameryki ?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie Ile trwa pobyt załogi po locie do Ameryki ?


    Polecamy

    Pytam bo zastanawiam się ile załoga np. Lecaca do Toronto spędza tam czasu ? I czy np. Jest możliwość jej tygodniowego pobytu tam ?

  2. #2
    Awatar travellersmc

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Fiddler's Green

    Domyślnie

    Odpowiedź trochę nie na temat, bo o trasie LHR-HKG liniami BA ;-)
    Załoga pokładowa miała 2 noclegi luzu bo po po takim czasie (w rzeczywistości prawie 3 dni, bo przylot rano a wylot o 23 z minutami) wracałem i spotkałem ten sam zestaw, od razu się poznaliśmy - siedziałem w 'rewirze' tych samych stewardes . Po chwilowej rozmowie ta nemat częstych lotów (może bardzo subiektywne ale ....) całkiem inny standart obsługi pokładowej.


    long long time ago TU134A, IL62M ................. but today A319, A320, A321, A33X, A34X, A380, B73X, B74X, B757, B767, B77X, B78X, E145, E170, E175, E190, E195, ATR42, ATR72, Q400, F70, F100, MD82, CRJ9 ;-)

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Możliwośc pobytu tygodniowego jest zawsze - nie zawsze pracodawca ma chęc załogom to finansować;-)
    Po locie ze zmiana stref czasowych załoga ma odpoczynek w hotelu, może to być minimalny trwający kilkanaście godzin albo dłuzej, zazwyczaj zależy to od rozkładu lotów. Pobyty tygodniowe zdarzają się głownie w czarterach gdzie loty w danym kierunku są np. raz w tygodniu czy raz na dwa tyg.

  4. #4
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Nie wiem czy trochę nie pokręcę, ale layovery wyglądają mniej-więcej tak: pobyt trwa tyle, ile lot minus 1h (czyli np. jeśli lot trwa 15h, to layover 14h), ale nigdy mniej niż 12h (np. przy locie 10h). Załogi wracają zatem zazwyczaj następnym lotem, bo gdyby ktoś miał zostać na dłużej, to trzeba by dodatkową osobę wziąć na jej zastępstwo w czasie powrotu, co przecież kosztuje.

  5. #5
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    ale layovery wyglądają
    Już wiem skąd jeden koleś na forum ma ksywkę, wcześniej bym na to nie wpadł

  6. #6
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Już wiem skąd jeden koleś na forum ma ksywkę, wcześniej bym na to nie wpadł
    Ja też to właśnie skojarzyłem - ładnie, ładnie

  7. #7
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Jeszcze doprecyzowując - w poprzednim poście chodziło oczywiście o minima. Można też mieć "podwójny" pobyt, jak np. QR ma w lotach do Sao Paulo.
    Najpierw załoga leci Doha-Sao Paulo, potem dzień pobytu, następnego dnia Sao-Buenos-Sao, dzień pobytu i kolejnego dnia powrót do DOH. Wynika to z faktu, że załoga może pracować max. bodaj 13h dziennie, jeśli jest lądowanie. Oczywiście jeśli lot trwa więcej niż 13h, załogi nie lądują po tym czasie na spadochronie, tylko lecą do końca i mają odpoczynek w samolocie, a potem minimalny pobyt o długości "czas lotu-1h".

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wczoraj mnie wręcz zaszokowała informacja że załogi LOT lecące do Cancun, zostają tam na dwu tygodniowych wakacjach!
    Rozumiem że nie może być tak że przylecą do Cancun jako paxy i chwilę po tym wsiądą za stery. Rozumiem też że drogo by wyszło wysłanie ich innymi liniami z przesiadkami np. dwa dni przed lotem powrotnym. Ale na dwa tygodnie pozbyć się pracowników?

    Czy to jest normą w innych maleńkich liniach?
    GoldenDave likes this.



  9. #9
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie ma jednolitwej realistycznej odpowiedzi. Sa minima Europejskie, FAA (FAR Part 117 od tego miesiaca), itd. ale dodatkowo prawie kazda linia ma kontrakt ktory ma wieksze restrykcje. Trzeba odroznic ze minima dla FAs i pilotow sa kompletnie inne (bardziej liberalne jesli chodzi o CC). Same minima legalne sa czesto tylko testowane w totalnych ilosciach godzin wylatanych rocznie lub w wypadku IROPS bo kazda linia buduje "crew timeout buffer" z logicznych powodow.

    Tutaj jest link do FAR Part 117 (Stary 121 zostal wlasnie wycofany)
    ALPA, Intl. FastRead

    Tutaj link do zmian na Europejskich niebach
    European Parliament ‘Rubber Stamps’ Duty Time Limits | Aviation International News

    Wczoraj mnie wręcz zaszokowała informacja że załogi LOT lecące do Cancun, zostają tam na dwu tygodniowych wakacjach!
    Rozumiem że nie może być tak że przylecą do Cancun jako paxy i chwilę po tym wsiądą za stery. Rozumiem też że drogo by wyszło wysłanie ich innymi liniami z przesiadkami np. dwa dni przed lotem powrotnym. Ale na dwa tygodnie pozbyć się pracowników?

    Czy to jest normą w innych maleńkich liniach?
    Absolutnie nie. Offline deadhead jest normalna rzecza w takiej sytuacji niezaleznie w jakiej lini. Naturalnie w tym wypadku powinno to byc CUN-ORD/JFK/YYZ deadhead->overnight->ORD/JFK/YYZ-WAW. Nawet jezeli nie ma umowy taniej byloby kupic bilet O/W niz trzymac zaloge w 1 miejscu przez 2 tygodnie.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 07-01-2014 o 00:32
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dyskusja na ten temat była w dziale LOT.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Absolutnie nie. Offline deadhead jest normalna rzecza w takiej sytuacji niezaleznie w jakiej lini. Naturalnie w tym wypadku powinno to byc CUN-ORD/JFK/YYZ deadhead->overnight->ORD/JFK/YYZ-WAW. Nawet jezeli nie ma umowy taniej byloby kupic bilet O/W niz trzymac zaloge w 1 miejscu przez 2 tygodnie.
    Myślę że 2x OW wychodzi mimo wszystko drożej niż $900 na tej trasie ($70*14 dni). Do tego OIDP dwutygodniowa rotacja była tylko raz z okazji Świąt (nie było wylotu do CUN w okolicach wigilii).

    @Quantas - dotyczyło to tylko jednej, czy dwóch rotacji, co przy znacząco mniejszej liczbie godzin zimą nie wpływa na dostępność załóg w WAW.

    @Ad rem: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=...2191841&type=2
    Przepis uchylony, ale daje wyobrażenie o standardach w tej dziedzinie.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 07-01-2014 o 17:41
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kiedyś na wyjściu z samolotu LO w ORD ktoś pytał stewki kiedy wraca. Powiedziała, że we wtorek (była niedziela).
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Myślę że 2x OW wychodzi mimo wszystko drożej niż $900 na tej trasie ($70*14 dni). Do tego OIDP dwutygodniowa rotacja była tylko raz z okazji Świąt (nie było wylotu do CUN w okolicach wigilii).
    Sam bilet/hotel to male piwo.

    A ile wynosza koszta tego ze nie ma 1 zalogi w systemie przez 2 tygodnie i ew. ktos inny siedzi na reserve?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Sam bilet/hotel to male piwo.

    A ile wynosza koszta tego ze nie ma 1 zalogi w systemie przez 2 tygodnie i ew. ktos inny siedzi na reserve?
    Akurat zimą, jak jest nadmiar załóg, to chyba nie problem...

  15. #15
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czyli zimą częściej ...

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Akurat zimą, jak jest nadmiar załóg, to chyba nie problem...
    Kiedy jestes przewoznikiem z baza(mi) w zimnych klimatach nie ma takiego czegos jak nadmiar zalog/zapsowek w systemie w ciagu zimy. Teoria wlasnie sprawdzona, ponownie, przez B6 w BOS/JFK.

    To ze raz byla taka rotacja to male piwo, myslalem ze to sie dzieje dosyc czesto.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Nie wiem czy trochę nie pokręcę, ale layovery wyglądają mniej-więcej tak: pobyt trwa tyle, ile lot minus 1h (czyli np. jeśli lot trwa 15h, to layover 14h), ale nigdy mniej niż 12h (np. przy locie 10h). Załogi wracają zatem zazwyczaj następnym lotem, bo gdyby ktoś miał zostać na dłużej, to trzeba by dodatkową osobę wziąć na jej zastępstwo w czasie powrotu, co przecież kosztuje.
    Trochę Michale pokręciłeś;-)

    Wg przepisów w UE layover (fachowo się nazywa rest period) musi trwac minimum 12 h a co najmniej tle ile trwał czas służby (duty time). Pisząc o czasie lotu pewnie chodziło Ci o czas czynności lotnicznych (flight duty period) - i jest on zazwyczaj krótszy niż czas służby.
    Poniżej mały przykład z uwzględnieniem kilku zasad:

    Lot WAW-PUJ (godziny troszkę nazmyślane)
    Czas zgłoszenia do pracy: 4:00
    start samolotu: 5:30
    Czas lądowania: 16:45
    Czas zakończenia służby: 17:15
    Ogólny czas służby to 13h15 min - i tyle powinien wynosić podstawowy odpoczynek. Dodatkowo przy zmianie stref czasowych przysługuje dodatkowy odpoczynek 00:30 h za każdą strefę która przekraczasz (powyżej czwatej) liczony od 14h: w tym wypadku różnica czasu to 5h, więc 14h+1h=15h. I tyle powinien wynieść minimalny odpoczynek po takim locie.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Załogi wracają zatem zazwyczaj następnym lotem, bo gdyby ktoś miał zostać na dłużej,
    Sa tez piloci rezerwowi (na wypadek choroby, itp.) wiec napewno dosc czesto sie zdarza ze ktos odpoczywa dluzej i niekoniecznie wraca nastepnym lotem.

LinkBacks (?)

  1. 02-02-2014, 22:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •