Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie Czy trym będzie teraz automatyczny ?


    Polecamy

    Pytam bo w arbuzach on jest chyba automatyczny , więc dlaczego nie może być w każdym samolocie ? I czy 787 ma fly by wire ?

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2013

    Domyślnie

    To że Airbus ma, nie oznacza że będą mieć wszyscy. W Airbusie wiele rzeczy jest automatyczne. Czy to zawsze lepiej? Nie wiem. Niektóre Boeingi mają częściowy fly-by-wire; 747-8, 787 i (chyba) 777

  3. #3
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Bo się nie opłaca. Wprowadzenie nowego systemu do używanego samolotu, to nie włożenie wtyczki do gniazdka zapalniczki.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2013

    Domyślnie

    Ale zaprojektowanie nowego płatowca przystosowanego do fly-by-wire już tak. Tylko po co? Co takiego dało fly-by-wire czego nie dałoby się osiągnąć tradycyjnie? Airbus ma w tym sidestick i zabezpieczenia, a Boeing niweluje drgania samowzbudne w 747-8. A inne maszyny?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez freshifity Zobacz posta
    Niektóre Boeingi mają częściowy fly-by-wire ....787 i (chyba) 777
    Akurat te dwa maja 100% FBW.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    777 ma ale działający chyba po starcie jak przekroczy jakąś wysokość. Przynajmniej tak gdzieś czytałem

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Po pierwsze - rzeczownik: trymer, w odrożnieniu od czasownika: trymować!
    Po ang: trim - jest zarowno czasownikiem jak i rzeczownikiem.
    Trymer automatyczny ma każdy samolot w locie na autopilocie, zapewne chciałeś zapytać o autotrymer podczas lotu manualnego.
    Trymer automatyczny ma wiele samolotów - np. 737 w początkowej fazie lotu, do wysokości rozpędzania po starcie. Oczywiście w przypadku systemów FBW jest to łatwiejsze do zrealizowania, Airbusy A320/330/340/350/380 mają taki autotrymer, podobnie z B777/787, choć tutaj system trymowania jest INNY! Samolot w tzw. Normalnym modzie sterowania ma ciągły autotrymer, natomiast sporo nieporozumień powoduje zrozumienie systemu "trymowania" w locie ręcznym! Bowiem przełącznikami na wolancie NIE trymuje się samolotu, a ustawia tzw. Reference speed (nie mylić z Vref!) Odbywa się to tak: samolot trymowany jest automatycznie przy zmianach konfiguracji - klapy, podwozie, zmiana ciągu, a ze strony pilota nie wymagane jest praktycznie żadne działanie. Sytuacja zmienia się jeśli chcemy zmienić prędkość - wtedy NALEŻY przestawić dźwigienki "trymera" w odpowiednim kieruku - zwiekszenia lub zmniejszenia prędkości; jeśli tego się nie zrobi samolot a raczej system sterowania będzie dążył do pierwotnej predkości - w razie puszczenia sterow LUB zwiększy siły na wolancie - w odpowiednim kierunku oczywiście. Brzmi to dość skomplikowanie, muszę przyznać, że w czasie początkowego przeszkalanie idea trymowania tego samolotu stanowi pewien problem, nawet dla doświadczonych pilototow.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Trymer automatyczny ma wiele samolotów - np. 737 w początkowej fazie lotu, do wysokości rozpędzania po starcie.
    Nie tylko, także przy większych liczbach Macha: The Boeing 737 Technical Site

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor Zobacz posta
    Nie tylko, także przy większych liczbach Macha: The Boeing 737 Technical Site
    Dlatego jest - np. - na przykład
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A to uzupełnienie

  11. #11
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    To ja dodam jeszcze, że różnice w trymowaniu Airbusa i Boeinga 777/787 wynikają przede wszystkim z fundamentalnie odmiennych filozofii działania układu FBW.

    FBW w Airbusie zapewnia "Flight Path stablility", czyli utrzymuje zadane nachylenie toru lotu, nawet kosztem prędkości. Zeby to zrealizować, konieczny jest "Autotrim", ktory bedzie kompensowac zmiany predkosci.

    Z kolei FBW Boeinga jest "speed stable", czyli utrzymuje zadaną predkosc, kosztem utrzymania stałej trajektorii lotu, niejako emulujac konwencjonalne samoloty. Jak to dziala, opisał Bedrzich powyżej...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •