Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
Like Tree12Likes

Wątek: Leasing a kupno ?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie Leasing a kupno ?


    Polecamy

    Mam pytanie czy bardziej się opłaca wziąć samolot w leasing czy go kupić ? Domyślam się że jest to zależne od typu samolotu i producenta ale czy są linie lotnicze nie posiadające żadnego samolotu na własność ?

  2. #2

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    czy są linie lotnicze nie posiadające żadnego samolotu na własność ?
    Są.

    Sorry, ile masz lat? Bo pytania na poziomie przedszkola.
    Ostatnio edytowane przez antonioni ; 08-01-2014 o 22:00 Powód: literówka
    klemenko likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Mam pytanie czy bardziej się opłaca wziąć samolot w leasing czy go kupić
    Zadajesz strasznie powierzchowne pytania.
    Co sie bardzie oplaca? Zalezy, zalezy od bardzo wielu czynnikow, nie mowiac o tym ze sa rozne wersje leasingu, poza tym temat juz tu byl dyskutowany.
    klemenko likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antonioni Zobacz posta
    Są.

    Sorry, ile masz lat? Bo pytania na poziomie przedszkola.



    Cytat Zamieszczone przez antonioni Zobacz posta
    Są.

    Sorry, ile masz lat? Bo pytania na poziomie przedszkola.
    A wiesz 12.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    A leasing bardziej się opłaca przewoNikom tradycyjnym czy tanim ?

  6. #6
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    damkow79, na tym forum masz opcje edycji swojego postu, więc korzystaj z tej opcji

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    A leasing bardziej się opłaca przewoNikom tradycyjnym czy tanim ?
    Właściwie, to można odpowiedzieć tym:

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Zadajesz strasznie powierzchowne pytania.
    Co sie bardzie oplaca? Zalezy, zalezy od bardzo wielu czynnikow, nie mowiac o tym ze sa rozne wersje leasingu, poza tym temat juz tu byl dyskutowany.
    "Latanie nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne są katastrofy."

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    No dobrze. Dziękuję.

  8. #8
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Leasing opłaca się tym, którzy nie chcą wykładać od razu kilkuset mln, czy kilku miliardów $ od razu, tylko chcą samolot spłacać na raty. Jeśli by chcieli kupić na raz, pewnie zapłaciliby trochę mniej niż w ratach, ale skąd wziąć tyle kasy? Druga sprawa (przynajmniej w PL), to że przy l. finansowym, można sobie częściowo nabijać koszty (płacone odsetki), dzięki czemu ma się niższą podstawę opodatkowania.
    Jeszcze jedna zaleta - jak przewoźnik jest nastawiony na posiadanie młodej floty, to po okresie leasingu, oddaje samolot leasingodawcy i ma problem z głowy. Nie musi szukać chętnego do kupna, negocjować ceny sprzedaży, itp. Zapłacił za okres "wypożyczenia" i ma problem z głowy, może brać nowy samolot.
    Generalnie poczytaj sobie ogólnie o leasingu, może trochę więcej niż na wiki - myślę, że w przypadku samolotów plusy i minusy są podobne jak przy innych środkach transportu.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo michastrain. A możesz mi powiedzieć czy przy leasingu ma się prawo do zmiany wnętrza samolotu oraz silników itp czy raczej jest to kwestia umowy ?

  10. #10
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Typowy leasing wygląda tak: linia lotnicza wybiera sobie samolot, silniki i całą resztę, a na taką gotową opcję znajduje się leasingodawca.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Dziękuję. A np pp minieciu 10 lat linia może sama wyposażyć samolot w nowe rzeczy ?

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damkow79 Zobacz posta
    Dziękuję. A np pp minieciu 10 lat linia może sama wyposażyć samolot w nowe rzeczy ?
    ech, to jest forum o lotnictwie, a nie o warunkach finansowania oferowanych przez poszczególnych "leasingodawców"

  13. #13
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Leasing opłaca się tym, którzy nie chcą wykładać od razu kilkuset mln, czy kilku miliardów $ od razu, tylko chcą samolot spłacać na raty.
    Albo po prostu nie tych drobnych "kilkuset mln, czy kilku miliardów $" po prostu nie mają - czyli jak znakomita większość linii.

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Jeśli by chcieli kupić na raz, pewnie zapłaciliby trochę mniej niż w ratach, ale skąd wziąć tyle kasy? Druga sprawa (przynajmniej w PL), to że przy l. finansowym, można sobie częściowo nabijać koszty (płacone odsetki), dzięki czemu ma się niższą podstawę opodatkowania.
    To jest raczej efekt uboczny niż zaleta. Odsetki kredytu też stanowią koszt. Tylko koszt darmowy nie jest - musisz wyłożyć gotówkę na odsetki i odzyskasz tyle co podatku od tej kwoty. Jeżeli to ma być argument za - to powierzchowny. Decyduje raczej całokształt parametrów z podstawowym: czy mamy kasę i ile nas ona kosztuje (jeżeli koszt kapitału własnego jest wysoki to korzyść leasingu wzrasta).

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    którzy nie chcą wykładać od razu kilkuset mln, czy kilku miliardów $ od razu, tylko chcą samolot spłacać na raty
    Ci ktorzy nie maja tylu pieniedzy wcale nie sa skazani na leasing, moga przeciez wziac pozyczke bankowa, wiele linii tak robii. Roznice miedzy leasingiem a kupnem na wlasnosc sa duzo bardziej subtelne niz to. Taki Southwest kupuje samoloty, zaden leasing a wcale nie musza wyplacac gotowke przy odbiorze.

    Tu jest zupelne ABC na ten temat:

    Aircraft finance - Wikipedia, the free encyclopedia
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 09-01-2014 o 22:47

  15. #15
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    To jest forum prostych pytań, więc przestańcie się czepiać chłopaka :-)

  16. #16
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Ci ktorzy nie maja tylu pieniedzy wcale nie sa skazani na leasing, moga przeciez wziac pozyczke bankowa
    Mogą, ale słabo to sobie wyobrażam --> mało który bank zabezpieczy się wyłącznie na maszynach. Firma musiała by być kwitnąca albo posiadać inny majątek na zabezpieczenie. Haczyk tkwi w egzekucji - w przypadku kredytu samolot (jako przedmiot zabezpieczenia) jest własnością linii, pomimo że jest zastawiony. Do przejęcia przedmiotu zabezpieczenia potrzebna jest droga prawna która trwa. W przypadku leasingu właścicielem jest finansujący i w razie czego zabiera po prostu furmankę bo jego.

    @szczurwa - wiem że FPP ale nieraz bywało że z takiej rozwiniętej dyskusji skorzystali i inni.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    --> mało który bank zabezpieczy się wyłącznie na maszynach.
    Oczywiscie zalezy od linii i jej statusu kredytowego ale wiele linii to robi bo sie kwalifikuja.

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Do przejęcia przedmiotu zabezpieczenia potrzebna jest droga prawna która trwa.
    W US to idzie dosc szybko, droga prawna nie jest skomplikowana. Banki w ten sposob przejmuja samochody, samoloty, lodzie, domy, (z domami jest chyba najwiecej ceregieli) itp.

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    mało który bank zabezpieczy się wyłącznie na maszynach
    Ale banki to robia notorycznie z autami, budynkami, jachtami, malymi samolotami dlaczego wiec i nie duzymi samolotami?
    Wszystko zalezy ile wykladasz na stol wlasnej gotowki na samym poczatku, jakie jest oprocentowanie (im wyzsze ryzyko dla banku tym wieksze oprocentowanie) i co bank o tobie mysli jako potencjalnym ryzku.

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Haczyk tkwi w egzekucji - w przypadku kredytu samolot (jako przedmiot zabezpieczenia) jest własnością linii, pomimo że jest zastawiony
    Bardzo watpie aby zastawiony samolot byl wlasnoscia linii.
    Jak ide kupowac auto i biore pozyczke z banku to dopoki nie splace ostatniej raty bank jest wlascicielem samochodu, ma nawet dowod wlasnosci (jak splace ostatnia rate to dowod wlasnosci jest mi przysylany). Analogicznie z domem, malym samolotem, bardzo watpie aby z tzw. "duzymi" samolotami bylo inaczej.

    Zreszta traktujemy temat strasznie powierzchownie - jak ta strona wikipedii wylicza jest 7 metod finansowania zakup samolotu.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 10-01-2014 o 11:24

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Jak ide kupowac auto i biore pozyczke z banku to dopoki nie splace ostatniej raty bank jest wlascicielem samochodu, ma nawet dowod wlasnosci (jak splace ostatnia rate to dowod wlasnosci jest mi przysylany).
    Wskaż konkretnie, który bank tak robi. To właściwie niemożliwe, to byłby leasing. Bank owszem, zatrzymuje sobie kartę pojazdu i wpisuje zastaw do DR, ale tylko tyle. Właścicielem jesteś TY.

  20. #20
    PawelL
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Własność - współwłasność; zastaw, hipoteka - własność przez bank: to nie jest to samo. Zabezpieczenie rzeczowe, czyli np. zastaw, polega na tym, że właścicielem np. samochodu jest nabywca, ale np. kredytodawcy (bankowi) przysługuje na tym samochodzie zastaw, co w pewnym uproszczeniu oznacza, że ma on pierwszeństwo w zaspokojeniu się z tego samochodu w momencie, gdy nabywca przestaje płacić raty. Podobnie z hipoteką - właścicielem mieszkania kupionego na kredyt hipoteczny nie jest bank, ale kredytobiorca; bank ma na mieszkaniu ustanowioną hipotekę na swoją rzecz.
    Co do samochodów, to mamy tutaj najczęściej współwłasność: nabywca (kredytobiorca) i bank. W dowodzie rejestracyjnym jest to wpisane.

    Tak więc zastawiony samolot jest własnością linii lotniczej. Samolot wzięty w leasing nie jest.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •