Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Czy możliwe jest zastosowanie typu gate- u pokazanego


    Polecamy

    http://home.arcor.de/tim.obermann/dr..._gate_ojpa.wmv

    Troche to niesamowite rozwiązanie i ciekawi mnie czy zatweirdzone do realizacji.

    Ponizej prezntacja PDF:

    http://home.arcor.de/aimed.orozco/ojpad/img/ppp.pdf
    LOTFAN

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Rozwiązanie piękne, ciekawe, nowoczesne. Pytanie tylko jak się mają przepisy pożarowe itp. bo jakby nie patrzeć samolot częściowo wjeżdża do terminala, więc i jego zbiorniki są bardzo blisko. Na ten tamat muszą się wypowiedzieć fachowcy. Kolejna rzecz to wybór optymalnych "dziur" dla odpowiednich samolotów.
    No i nade wszystko koszty.

    P.S. Oczywiście inwestycję taką w Szczecinie uważam za mrzonkę, w każdym razie w najlbliższych 10 latach. Ale najważniejsze że ktoś mógł zarobić na przygotowaniu wstępnego projektu, a władze Szczecina przez jakiś czas będą miały co pokazywać.

    P.S.2 Dane na stronie 7 dotyczące ilości pasażerów są conajmniej dziwne.



  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    pewnie, że się da, pytanie po co ?
    to czyste efekciarstwo, duzo drozsze w budowie i ekspoatacji niz zwykle rekawy:
    - rozne rozmiary tych "wnek" dla roznych samolotow - efektywnie mniej gate'ow do wykorzystania na raz
    - i tak potrzebny jest system naprowadzania maszyny na stanowisko przy rekawie - tutaj musialby wjechac znacznie precyzyjniej
    - ewentualne bledy beda kosztowac bardzo drogo, a maszyny beda BARDZO blisko budynku - nie wiem jak na to przepisy pożarowe w poszczególnych krajach
    - sama konstrukcja bedzie bardzo droga
    - nie ma co liczyć na to że masznyna zawsze wjedzie drzwiami na linii schodów - i tak bedzie potrzebne coś a'la mini rękaw
    - co z większymi maszynami gdzie w przedniej częsci kadłuba pakóje się paxów przez dwa rękawy na raz (lub nawet 3 jak w AMS).

    to czyste efekciarstwo architektoniczne - jeśli ktoś się na to zdecyduje to tylko z nadmiaru kasy i dla rozgłosu (więc chyba tylko emiraty - ale oni już maja projekt na nowe DXB).
    Osobiście uważam, że rewolucyjne rozwiązanie to nie tylko takie które jest efektowne, ale też takie które w czymś pomaga coś upraszcza itp. W tym przypadku mamy mega komplikacje.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na dzisiaj takie rozwiązanie jest zapewne bez sensu (przewaga ATR i ołowków) ale w przyszłosci?
    Prezentacja przewiduje rozwoj dla Szczecina komunikacji na maszynkach typu 737/A320
    o podobnych parametrach.Wtedy byc moze te "dziury" miałyby sens.
    Studio (co wynika z prezentacji) jest doswiadczone w budowie lotnisk...
    Ciekawe...jezeli by sie to udało - to chyba byłby to swiatowy unikat

    PS.Twierdza rónież ze było by to tansze rozwiazanie niz Airbridge 8) , a samolot podróżowałby
    do gat -u w szynie
    LOTFAN

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A co z samolotami, gdzie boarding odbywa się przez dwoje drzwi, np. Business i First jednym wejściem, a Economy drugim? Np. w Chinach tak często robią... Co jeśli przyleci Airbus A380 i boarding musi się odbywać na obu pokładach?

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    To sie go stawia na innym stanowisku.

  7. #7
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    w szynie ? to chyba nie jest takie proste jak się autorom wydaje.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •