Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Trzeci pilot

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie Trzeci pilot


    Polecamy

    Czy trzeci pilot (mechanik) miał przeszkolenie i uprawnienia żeby przejąć stery samolou w wyjątkowych sytuacjach?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Trzeci pilot we współczesnych samolotach zwykle pilotowanych przez 2 pilotów pojawia się tylko w sytuacjach związanych z zagrożeniem przekroczenia czasu pracy przez załogę i jako taki musi mieć wszelkie kwalifikacje i uprawnienia do pilotowania danego typu samolotu.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Źle mnie zrozumiałeś, chodzi mi o to, gdy piloci latali w trzech (kapitan, F/O, mechanik).

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Nie sądzę, żeby coś takiego było możliwe.

    Posiłkując się książką Kpt Jerzego Ziółkowskiego "Na Lotowskich Szlachach" mogę podać przykład pilota przekwalifikowanego z powodów zdrowotnych na inne stanowisko (radiotelegrafista lub nawigator), więc w przypadku problemów z załogą latającą moógłby przejąć stery.

    Ale mechanik może dostać pozwolenie na odpalenie silnika i pokołowanie sobie po płycie jak na przykład ten pan:



    Taxi-Run Qualification — Tech Ops Forum | Airliners.net

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomzaw Zobacz posta
    miał przeszkolenie i uprawnienia żeby przejąć stery samolou w wyjątkowych sytuacjach?
    Twoje pytanie troszkę się wyklucza. W wyjątkowych sytuacjach to i ludzie z PPL siadali w prawym fotelu, albo załoga kabinowa. Mechanik nie miał uprawnień ani przeszkolenia by pilotować samolot. Ale w wyjątkowej sytuacji mógłby przejąć jakieś zadania pilotów. Nie byli szkoleni z pilotażu na wypadek gdyby obydwu pilotów nie mogło pilotować samolotu.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Mechanik (f/e) to mechanik, przeszkolenia pilota nie ma, choć w sposób oczywisty sporo tej wiedzy w praktyce. Mechanik obsługi naziemnej z uprawnieniami kołowania to jeszcze inna rzecz.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •