Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie Otwarcie okna (w kokpicie) podczas lotu na wysokości...


    Polecamy

    Temat wbrew pozorom poważny.

    Nie pytam o konsekwencje w postaci nagłej dekompresji, bo z tych zdaję sobie sprawę...

    Chodzi mi o możliwość otwarcia okna podczas lotu, gdzie ciśnienie wewnątrz kadłuba jest wyższe niż zewnętrzne.
    Wiem, że różnica ciśnień będzie wywierała dość znaczny naciska, ale czy czasem fakt, iż okna się często przesuwa (a nie klasycznie otwiera), dodatkowo wspomagany dźwignią podczas otwarcia/zamknięcia nie powinien tego umożliwić?

    I wiem, że będzie to zależało od wysokości, bo różnica ciśnień będzie inna na 8000m, a inna na 12km...

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ale chyba nawet jak się przesuwa, to najpierw są wciągane do wewnątrz (w hermetyzowanych samolotach).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Dokladnie tak jak frik pisze.

    A tutaj obszerne video Boeinga na temat roznych aspektow zamykania/otwierania okien w locie,
    naprzyklad co robic jak nagle podczas startu okno sie samo otworzy:


  4. #4
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Dawniej pytałem o otwarcie drzwi i jakaś mądra osoba przeliczyła, że trzeba by na drzwiach powiesić ok. 1,5 tony, żeby się ruszyły na przelotowej, tak je ciśnienie dociska. Z oknem prawdopodobnie podobnie jest.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •