Spolszczenie francuskiego słowa avionnette.
Wybacz, nie znam francuskiego. Kiedy samolot jest awionetką a kiedy przestaje nią być?
Może to tak jak z czołgami ? Czołg, jaki jest każdy wie. A tankietka to w dużym skrócie taki mały czołg
Tutaj masz samolot, albo awionetkę
"Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
Nie polubicie mnie.
Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
Kolega zadał normalne pytanie, a otrzymuje niepoważne odpowiedzi. Wycinek z regulaminu:
Sprawa wygląda tak jak z motocyklistami i motorami. Spróbuj powiedzieć im, że jeżdżą na motorze, to odpowiedzą Ci, że motor to może być w pralce, a oni jeżdżą na motocyklu. Awionetka to potoczne określenie małego samolotu i tyle, ot co.1. Tu możesz zadać każde nawet najbardziej podstawowe pytanie dotyczące lotnictwa cywilnego np. "do czego służą skrzydła?"
2. Nikt nie będzie nikogo krytykował za zadawanie takich czy innych pytań, a jak będzie to najpierw wykasujemy jego post, a później naślemy na niego płatnych zbirów.
Moja strona gdzie można sprawdzić kto obchodzi imieniny w danym dniu. Można też sprawdzić święta. Kiedyś pogniewała się na mnie mama, że nie zadzwoniłem złożyć życzeń w Dzień Matki ;)
Motor to motor, moze byc elektryczny :P
Awionetka kończy się tam, gdzie kończy się dla tego, który nazywa ją awionetką, przecież napisałem że to określenie potoczne. Równie dobrze można by się przyczepić do słowa "duży" czy "ładny". Gdzie kończy się brzydki, a zaczyna ładny? Gdzie kończy się ładny, a zaczyna bardzo ładny. Gdzie kończy się bardzo ładny, a zaczyna śliczny? To jest kwestia subiektywna, jak to się mówi: "Brzydota kryje się w oku patrzącego". Rozumiem Wasz punkt widzenia, ale powiedziałbym że dla większości ludzi niezwiązanych z lotnictwem awionetka to po prostu prywatny samolot jedno lub dwuosobowy. Sam nie wiem po co takie określenie, ale brzmi lepiej niż gdyby ludzie mieli mówić, że leci "samolocik". Już lepiej niech leci awionetka.
Moja strona gdzie można sprawdzić kto obchodzi imieniny w danym dniu. Można też sprawdzić święta. Kiedyś pogniewała się na mnie mama, że nie zadzwoniłem złożyć życzeń w Dzień Matki ;)
Tylko ci którzy się napinają. Często mówię, że jeżdżę motorem, a czasem wręcz motórem
Odnośnie awionetki, to mniej więcej odpowiednikiem maszyn kiedyś określanych awionetkami są ultralighty, ale różnica między nimi a taką C152 aż taka wielka nie jest. Tutaj najcelniej to ujął mensajero.
Ja słowa awionetka używam pogardliwie do wszystkich mniejszych samolotów od tego w którym aktualnie siedze. Czasami ciężko znaleźć mniejsze ale jak sie kołuje holówką do tankowania to fajnie brzmi jak sie powie, że "zabierać mi tą awionetke" jak coś zastawia dystrybutor.
Który to już raz gadamy o awionetkach? Ile można?
Bardzo trafnie pojęcie awionetki ujmuję wiki. I na ty zakończmy.
Awionetka – potoczne, przez purystów uznane za niefachowe, określenie małego samolotu turystycznego, sportowego lub dyspozycyjnego[1], stosowane obecnie na ogół przez ludzi nie związanych z lotnictwem, spotykane zwłaszcza w mediach. Przed II wojną światową było używane bardziej oficjalnie i powszechnie[2], obecnie jest już rzadsze[1]. Termin awionetka nie ma dokładnie sprecyzowanego zakresu - nazywane są tak głównie małe 2-4 miejscowe, jednosilnikowe, rzadziej dwusilnikowe samoloty, napędzane silnikami tłokowymi o małej lub średniej mocy. Małe samoloty, odpowiadające temu określeniu, są oficjalnie klasyfikowane przez polskie prawo jako samoloty lekkie (o masie startowej nie większej niż 5.700 kg), samoloty bardzo lekkie (o masie startowej nie większej niż 750 kg) lub samoloty ultralekkie (o masie startowej nie większej niż 495 kg)[3]. Jednakże, termin awionetka najczęściej jest stosowany do samolotów bardzo lekkich i lekkich o masie startowej nie przekraczającej ok. 1000 kg (np. Cessna 152), rzadziej do samolotów ultralekkich, natomiast w zasadzie nie jest stosowany do większych samolotów lekkich, o masie startowej przekraczającej ok. 2300 kg (dla porównania Piper PA-34 Seneca - 2154 kg).Samoloty te są wykorzystywane do szkolenia, latania rekreacyjnego lub turystycznego, świadczenia usług taksówki powietrznej, czy holuszybowców. Są to maszyny o masie samolotu poniżej 5700 kg, przez co wymagana jest od pilota tylko licencja turystyczna PPL (A).
Nazwa jest spolszczeniem francuskiego słowa avionnette[1] (samolocik, od avion – samolot).
Samoloty nazywane awionetkami są wykorzystywane w ramach lotnictwa ogólnego (ang.: general aviation).
Zakładki