Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie Przeciągnięcie w zakręcie


    Polecamy

    Jeśli samolot zostanie przeciągnięty w zakręcie, to pierwsze zostaje przeciągnięte skrzydło po zewnętrznej stronie zakrętu (to, które jest "wyżej"), i samolot wali się właśnie na to skrzydło. Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach wytłumaczyć dlaczego właśnie tak się dzieje i to skrzydło "przeciąga się" pierwsze?
    Eee tam, podpis ;)

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To tez nie jest tak latwo wyjasnic. Prosty przyklad Cessna 152, jak robisz przeciagniecie w zakrecie bez mocy silnika (i chyba na pelnych obrotach ale tego juz nie jestem pewien) to zwali sie w strone nizszego skrzydla. Jak zrobisz to samo ale obroty ok 1800 rpm to zwali sie w przeciwna

  3. #3
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A mnie się zawsze wydawało, że przeciągnięcie wystąpi wcześniej na wewnętrzym skrzydle, tym bliższym osi zakrętu. Przy ruchu po okręgu, przy stałej prędkości kątowej, większą drogę do pokonania, a tym samym prędkość liniową ma punkt bardziej oddalony od środka.
    Podczas gdy wokól zewnętrznego skrzydła jest jeszcze dostateczna prędkość przypływu, aby wytworzyć siłę nośną, to wokół skrzydła wewnętrznego siła nośna zaczyna maleć, a opór rośnie. W dodatku skrzydło opuszczone(wewnętrzne) przechodzi wtedy szybciej w ponaddkrytyczne kąty natarcia.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TermiT
    A mnie się zawsze wydawało, że przeciągnięcie wystąpi wcześniej na wewnętrzym skrzydle, tym bliższym osi zakrętu.
    Tak ale dlatego mowie, ze za przypadki, ze wplyw silnika i strumienia zasmiglowego moze to zmienic.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    No właśnie mnie ktoś tłumaczył, że na zewnętrznym skrzydle powstaje większa siła nośna, a tym samym krytyczne kąty natarcia są większe - ale trochę mętne mi się to wydawało. W każdym razie na LiMie 5 (a więc bez strumienia zaśmigłowego) podobno tak było.
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Może na szybkich maszynach tak jest lub było. Przeciągnięcie to nie tyle za mała prędkość wględna samolotu, co za mała prędkość lub zaburzenie przepływu powietrza i oderwanie się strug i może się to zdarzyć przy prędkościach większych niż predkość przeciągnięcia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •