Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree6Likes

Wątek: Wypuszczanie podwozia

  1. #1
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Wypuszczanie podwozia


    Polecamy

    Cześć.
    Ostatnio buszując po necie natknąłem się na takie zdjęcie:


    Kiedyś, pamiętam, że natknąłem się na podobne foto ale innego B777, również KLM Asia z podobnie otwartymi lukami podwozia podczas przyziemienia.
    I tu moje pytanie: czy to jakaś "awaryjna" pozycja, czy piloci zwyczajnie za późno wypuścili podwozie ( wygląda, że niemal na styk ).
    Do którego momentu podczas lądowania ( wg przepisów ) podwozie powinno być wysunięte, a samolot skonfigurowany ?
    Taki widok nasuwa sugestie, że checklista nie została skompletowana przed lądowaniem, czy załoga mogłaby mieć przez takie coś problemy ( zakładając, że ktoś z kontrolerów to zauważył ) ?

    Pzdr.
    J.
    sprajt2 likes this.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To na pewno nie jest uchwycony moment otwierania podwozia, kiedy to golenie są zablokowane, a osłony jeszcze nie wciągnięte.

    Z reguły alternatywne sposoby wypuszczania podwozia skutkują niewciągnięciem osłon.

    Kontrolerzy nie są od sprawdzania czy załogi przestrzegają przepisy.

  3. #3

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    To mogło być grawitacyjne opuszczanie podwozia stosowane w sytuacji, kiedy nie można zrobić tego tak jak zawsze. Wówczas osłony wystają, ponieważ nie działa układ, który mógłby je wciągnąć z powrotem. W jednym filmie kręconym na terenie lotniska w Dubaju w ramach testu było pokazane jak to wygląda w przypadku A380, podejrzewam, że w tym przypadku mogło być podobnie (wszystko wysunęło się tak jak zawsze, natomiast osłony pozostały w identycznej pozycji jak na zdjęciu) Wysuwanie podwozia kilka metrów przed przyziemieniem to słaby pomysł, który mógłby źle się skończyć więc to, że piloci wypuścili dosłownie chwilę wcześniej wydaje się nieprawdziwe.

    Jak znajdziesz rejestrację i datę wykonania zdjęcia, możesz sprawdzić czy nie ma żadnej wzmianki na avherald.

  4. #4
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    A może to po prostu zaplanowane touch & go?

  5. #5
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Opis do zdjęcia na stronie źródła i po temacie:
    WOW!!!!! Normally they go-around at around 5 to 10ft. But this 772 made a first ever touch & go for a 777 at Eelde Airport. Truly an amazing sight to behold. And also, in her fresh new KLM asia colours. Thanks to all the people involved making this possible! [1200 pix]
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Znaczy, że on już jest w trakcie GA i chowa podwozie??

  7. #7
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Ja rozumiem, ze mogą być różne inne czynności, jak lądowanie, T/G, GA ale w każdym z tych przypadków samolot musi być całkowicie skonfigurowany do lądowania zanim przyziemi zwłaszcza podwozie musi być wypuszczone i zablokowane. A w tym przypadku na to nie wygląda.
    Z tego, co obserwuję, w samolotach podczas wypuszczania podwozia, pokrywy luków podwozia zamykają się zaraz po zablokowaniu kół, w przypadku tego zdjęcia wyglądają, że są w pozycji "zaraz po zablokowaniu". Stąd moje pytanie o moment konfiguracji.
    Jedyną sensownym uzasadnieniem jest faktycznie awaryjne wysunięcie podwozia, ale z opisu na to nie wynika.
    @mick Czytam opisy i w tym wypadku z opisu nie wynika powód takiej sytuacji, jedyna co się nasuwa, to sytuacja, że nie skonfigurowali samolotu i chcieli zrobić G/A, ale nie zdążyli - i pytanie o moment konfiguracji i ewentualnie "ostatni moment" na G/A tym spowodowany nadal aktualne
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/

  8. #8
    Awatar dominus1996

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPZG/Sulechów

    Domyślnie

    Jeżeli wyszukamy to zdjęcie na jetphotos, to dowiemy się że zostało zrobione w Groningen, czyli w miejscu gdzie 777 nie latają regularnie.
    Można więc wywnioskować że jest to podczas jakiegoś treningu załóg, albo innego oblotu technicznego.
    Learning how to fly!

    Dominik Czeski on Flickr

  9. #9
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nie wiem czemu cały czas szukacie drugiego dna:

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czy ktoś znający temat mógłby w napisać w takim razie, dlaczego pokrywy luków nie zostały zamknięte? Czy do touch&go samolot jest jakoś inaczej konfigurowany niz lądowania i dlatego pokrywy są otwarte?

  11. #11
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Do ćwiczenia t&g to może i ma taka konfigurację, tylko po co w ogóle taka opcja jest? W normalnych warunkach piloci przecież zamierzają wyladowac a nie wykonać t&g. Są więc w konfiguracji do ladowania.

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Moze po prostu cwiczyli awaryjne wypuszczanie podwozia, pozniej GA, a jak polecieli do siebie to posprzatali zabawki i kontynuowali normalny lot.
    a_fan likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Zna kolega jakieś pasażery w których po awaryjnym wypuszczeniu podwozia załoga może przywrócić normalną konfigurację i schować podwozie z użyciem hydrauliki?

  14. #14
    Moderator Photo Screener
    Awatar galahadpl

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Zna kolega jakieś pasażery w których po awaryjnym wypuszczeniu podwozia załoga może przywrócić normalną konfigurację i schować podwozie z użyciem hydrauliki?
    Nie chce być szyderca ale np 767 gdzie wystarczy ponownie wbić bezpiecznik....

  15. #15
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez galahadpl Zobacz posta
    Nie chce być szyderca ale np 767 gdzie wystarczy ponownie wbić bezpiecznik....
    Problem w tym, że tam w ogóle podwozie nie wyszło, więc nie było czego chować.

  16. #16
    Moderator Photo Screener
    Awatar galahadpl

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie wyszło ze względu na problem z układem hydrauliczym i wybitym bezpiecznikiem elektrycznego układu awaryjnego.
    Wiec pytanie czy na układzie awaryjnym mozna schowac podwozie.
    np w dash układ awaryjny jest ręczny

  17. #17
    Moderator Photo Screener
    Awatar galahadpl

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez galahadpl Zobacz posta
    Nie wyszło ze względu na problem z układem hydrauliczym i wybitym bezpiecznikiem elektrycznego układu awaryjnego.
    Wiec pytanie czy na układzie awaryjnym mozna schowac podwozie.
    np w dash układ awaryjny jest ręczny
    Mój bład. Elektryka zwalnia blokady a potem juz działa grawitacja i pęd powietrza do zablokowania podwozia.

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Zna kolega jakieś pasażery w których po awaryjnym wypuszczeniu podwozia załoga może przywrócić normalną konfigurację i schować podwozie z użyciem hydrauliki?
    Q400
    Wszystko da sie zresetowac - mowimy oczywiscie o symulowanych awaryjnych wypuszczeniach.
    Tylko mi nie mow, ze w takich pieknych duzych maszynach tez sie nie da tego zrobic?
    Pozniej na ziemi stawiacie je na kolki i wpychacie do gory recznie???
    W tym przypadku nagle im sie samo naprawilo po starcie?
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 28-07-2014 o 14:38

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Chodziło mi o sytuację w locie. Załoga zrzuca awaryjnie podwozie po czym przywraca normalną konfigurację i chowa za pomocą hydrauliki. Da się tak na dashu? To że technika może to zrobić to inna rzecz.

  20. #20
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Zna kolega jakieś pasażery w których po awaryjnym wypuszczeniu podwozia załoga może przywrócić normalną konfigurację i schować podwozie z użyciem hydrauliki?
    A320

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •