Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree27Likes
  • 2 Post By asdn
  • 3 Post By tango fox
  • 1 Post By a_fan
  • 4 Post By layoverlover
  • 3 Post By pitterek
  • 2 Post By martineho
  • 11 Post By Behemot
  • 1 Post By gloom

Wątek: Komunikat EGPWS: Sink Rate na very very short final.

  1. #1
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie Komunikat EGPWS: Sink Rate na very very short final.


    Polecamy

    Siedziałem w piątek na 2A i na wysokości OBI usłyszałem przez drzwi komunikat "Sink rate, sink rate" gdzieś na wysokości OBI (RWY15 - EPWA). Lądowanie nie różniło się zbytnio niczym od wszystkich spokojnych i nazwał bym je raczej jako normalne. W niektórych liniach piloci muszą raportować takie sytuacje, gdyż zapisane są i tak i odczytane będą z rejestratorów tzw. szybkiego dostępu QAR. W sumie nie obraziłbym się jakby zrobił Go Around - bo teoretycznie powinien, a ja jeszcze nigdy nie miałem :-) Czy w K2 też są takie zwyczaje i QARy są przeglądane i sprawdzane pod kątem takich zdarzeń. Podejście było skiepszczone i PF gonił GS z góry ?
    Pitterek

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Jak ja uwielbiam czytać posty z nadmierną zawartością, wepchniętej na siłę lotniczej "grypsery".
    anthony and ozim like this.

  3. #3
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    to jest chłopcze język fachowy na lotniczym forum a grypserę to znajdziesz "na dołku"

    a lekcje na jutro odrobione
    Kazor, Mike5 and GoldenDave like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Podejście było skiepszczone i PF gonił GS z góry ?
    Jesli ładowanie było na RWY15 to nie gonili GS bo jako takiej tam nie ma. Na RWY15 jest podejście VOR/DME nie ma ILS.
    GoldenDave likes this.

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Na 15 jest podejście VOR-DME z 3,5 stopniową ścieżką, natomiast światła PAPI maja 3-stopniową ścieżkę. Tak to sobie ktoś w EPWA wymyślił.

    W efekcie jak sie podchodzi na VORa to na wysokości MDA, widząc juz pas trzeba dogonić ścieżkę PAPI z góry. Jak ktoś sie przy tym zagapi to łatwo wygenerować "sink-rate"...

  6. #6
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Ano dziękuję - rzeczywiście podejście jest specyficzne :-) poniżej objaśniam skróty z grypsery wrzucone na siłę :v
    OBI- sklep budowlano remontowy
    RWY15 - pas 15
    QAR - Quick Acces Recorder
    PF- Pilot Flying
    GS - Glide Slope
    PS. Z worów, papiów, ijelesów i emdełów się chłopaki tłumaczcie sami :P
    frik, sprajt2 and thewho like this.
    Pitterek

  7. #7
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    na wysokości OBI usłyszałem
    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    OBI- sklep budowlano remontowy
    A to git :-)
    Słaba ma pacyna do mebli na EPWA. Teraz orient o czym bajera.
    sprajt2 and Irik like this.

  8. #8
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Może pilot miał taki sygnał smsa w komórce.
    Mike5, pitekman, Drzemi and 8 others like this.

  9. #9
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    haha - Behemot - a może to właśnie mi przyszedł SMS
    A nie, przecież ja mam Terrain Ahead pull up :v
    Pitterek

  10. #10
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Na 15 jest podejście VOR-DME z 3,5 stopniową ścieżką, natomiast światła PAPI maja 3-stopniową ścieżkę.
    Nie jest czasem odwrotnie że PAPI ma 3,5 a VOR 3stopnie? Na logikę biorąc, jakby schodził wg VOR to schodził by szybciej i nie było by opcji, że trzeba zwiększać zniżanie, tylko zmniejszać :v
    Pitterek

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Nie jest czasem odwrotnie że PAPI ma 3,5 a VOR 3stopnie? Na logikę biorąc, jakby schodził wg VOR to schodził by szybciej i nie było by opcji, że trzeba zwiększać zniżanie, tylko zmniejszać :v
    Na logikę wg VOR schodzisz po 3.5 stopniowej ścieżce. Z przybliżeniem wynikającym z zasady małego kąta (sin z=z, równa się z falą nad, czyli w przybliżeniu) , na 1000m odległości masz ~35m wysokości nad progiem pasa, na 2000m wysokość to ~70m itd. Dla świateł PAPI odpowiednio 3stopnie i wysokości 30m, 60m. Stąd przechodząc z VOR na wizualne w oparciu o PAPI, musisz "zanurkować" by wejść na ścieżkę PAPI. To tak najprościej jak się da.

    Aha, proszę nie poprawiać przybliżeń Z punktu widzenia wyjaśnień nic nie wyjaśni, jeśli będzie np. 42 i 35m po dokładnym policzeniu

    Pozdrawiam, Adam

    EDIT: formalnie tam powinny być radiany oczywiście, czyli 3 stopnie daje ok. 52.5m, a 3.5st 61.2 m na każdy kilometr odległości. Ale jak pisałem zasady to nie zmienia. Zejście z VOR na PAPI wymaga zanurkowania.
    moraw2008 likes this.

  12. #12
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    No to logika wg VOR jest inna Ale teraz już nie mam więcej pytań :v
    Pitterek

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •