Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Dlaczego Dreamliftery nie mają wingletów?


    Polecamy

    Jak w temacie. Czyżby latały na tak krótkich trasach, że zagięcia na skrzydłach nie były im potrzebne?
    Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
    CHOJNY

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Zamiast wingetów maja "zawinięte" do góry skrzydła.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Myślałem nad tym, ale jakoś tak ciężko to zobaczyć na zdjęciach.
    Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
    CHOJNY

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    z tego co wiem, Boeing wyniósł doświadczenia z projektowania 777- wydłużone i "ścięte" końcówki skrzydeł maja podobno większą efektywność aerodynamiczną...

    Zaraz, zaraz: DreamLIFTER? No 744 może, ale nie musi mieć wingletów...

  5. #5
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    744 to chyba głównie te latające po Japonii mają winglety
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    744 to chyba głównie te latające po Japonii mają winglety
    Nie prawdę mówisz wać panie.

  7. #7
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  8. #8
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Chyba miało być odwrotnie - "744 latające po Japonii nie mają w większości wingletów" (wersje Domestic). Było już o tym obszerniej na forum
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  9. #9
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Tych którzy nie potrafią zrozumieć pytania proszę o nie wypowiadanie się w tamacie !!!!!

    Dla ułatwienia dodam że Julkowi chodziło o DREAMLIFTERA a nie o DREAMLINERA !!!



    Co ciekawe w fazie przygotowań ten o regu N747BC miał winglety, a potem je zlikwidowano !
    Sądze że przez powiększenie kadłuba, nastąpiły tak duże zmiany aerodynamiczne że obliczono że bez winglet jest lepiej niż z nimi.
    Z wingletami http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...829295&nseq=14
    Bez winglet http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...6008286&nseq=7



  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    O ile mi wiadomo przy zmienionej konstrukcji winglety powodowaly zbyt duze drgania konstrukcji samolotu. Danny nawet kiedys przytaczal tekst jak to Dreamlifter sie rozpada (gubi czesci) podczas lotu. Po tym incydencje zdecydowano sie na demontaz wingletow.
    no risk, no fun ;D


  11. #11

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuję serdecznie
    Łódź - miasto, do którego jestem tak bardzo przywiązany, którego tak bardzo nienawidzę.
    CHOJNY

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •