Prędkość przeciągnięcia An-2 to ~90km/h, pamiętaj, że względem ziemi ta prędkość może być jeszcze mniejsza ze względu na wiatr.
Witam!
Na początku tygodnia brzęczał mi Antek na głową. Wyglądał jak by stał w miejscu. Co ok 2min, zadzierał nos i chyba ćwiczył kontrolowane przeciągnięcie. Ciekawi mnie z jaką prędkością mógł się poruszać (90km/h)? Wysokość oceniam na ok 400~500m. SP-HXV przeleciał w pobliżu o wiele szybciej.
Nagrałem film smartfonem ale niewiele widać
Nigdy tym nie lecialem, ale znalazłem info określające prędkosc przeciągnięcia w konfiguracji do lądowania na jakieś 25-30kt tj. ok 50km/h. Z perspektywy kilkuset metrów wysokosci to wygląda prawie jak zawis. Jesli do tego na wysokości wieje wiatr dajmy na to 10-20 kt to względem ziemi moze rzeczywiście stać w miejscu, a teoretycznie nawet się cofnąć.
http://youtu.be/qTbm5ZzZQy8
Ostatnio edytowane przez jordanj ; 30-10-2014 o 14:10 Powód: Dodanie linku
Dokładnie wyglądało jak by był w zwisie. Super. Przez 10min przesunął się kawałek, robiąc w tym czasie 5 razy przyciągnięcie...
Na wikipedii?
Tutaj zależnie od wersji od 75km/h do 92km/h. Wersje T i P (chyba najpopularniejsze u nas) odpowiednio 85 i 90.
samolotypolskie.pl - PZL An-2
Nie, tutaj: an2specs
No to trzeba rozróźnić stall speed - te 40 kts jest realistyczne, ale bliższe są dane frika. Ta "controlled descend speed" to nic innego tylko dawno W PEŁNI przeciągnięty samolot, opadający - wolant na siebie i spadamy jak....
Pozdrawiam!
Piotr
Polecam trzecią stroną artykułu:
>>>KLIK<<<
Autor opisuje sytuację, kiedy samolot zaczął delikatnie przepadać dopiero przy 40 ...km/h, czyli ok. 22 kts
A przy 41 km/h zapewne leciał jeszcze w poziomie.
jak to teoretycznie mógł się cofac nie rozumiem?
Masy powietrza przesuwaja sie nad ziemia. Jeseli jestes w masie powietrza, ktora sie przesuwa szybciej niz Twoja predkosc minimalna a Ty lecisz "pod wiatr" to bedziesz sie z ta masa przemieszczal wzgledem ziemi tak jakbys lecial do tylu pomimo iz wzgledem masy lecisz do przodu.
To jak z plywaniem pod prad rzeki. Jak prad jest szybszy od Twojej predkosci jaka plyniesz np kraulem, to pomimo iz wzgledem wody caly czas plyniesz, to wzgledem brzegu/dna bedziesz sie cofal.
Przykład samolotu lecącego do tyłu:
https://www.facebook.com/video.php?v...type=2&theater
Zakładki