Strona 13 z 21 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #241
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    No tak, jakaś usterka to rozumiem.
     

  2. #242
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    A co sie dzieje jezeli z silnik "rozlatuje" sie w trakcie rotacji? Trzeba kontynuowac
    na jednym, zawrócić i wylądowac.
    Zalezy co rozumiesz przez rotacje i jaka byla V1 czyli predkosc decyzji dla tego startu.
    Generalnie zaleznosc pomiedzy V1 a Vr jest taka ze V1<=Vr i Vr jest to predkosc przy ktorej zaczyna sie "sciagac" wolant na siebie w celu podniesienia przedniego kola. Oczywiscie jezeli V1 dla tego startu byla rowna Vr i pilot lecacy zaczal "sciagac" wolant na siebie to musi kontunuowac start.
    Generalnie najgorszym momentem na awarie silnika jest wlasnie V1 i to wtedy gdy jest rowna Vr, jest to chyba rowniez najmniej prawdopodobny scenariusz.
     

  3. #243
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Na discovery leci co jakis czas film o zdajes sie A330, który wylądował
    bez silników (bez paliwa) schodząc z wys. przelotowej.
    A jak z hamowaniem? Bez reverser'ów to może być ciężko zatrzymać samolot...
    Wylądował to może za dużo powiedziane. Zdaje się, rozwalił wszystkie gumy,
    ale pazażerowie przeżyli.

    Zalezy co rozumiesz przez rotacje i jaka byla V1 czyli predkosc decyzji dla tego startu.
    Generalnie zaleznosc pomiedzy V1 a Vr jest taka ze V1<=Vr i Vr jest to predkosc przy ktorej zaczyna sie "sciagac" wolant na siebie w celu podniesienia przedniego kola. Oczywiscie jezeli V1 dla tego startu byla rowna Vr i pilot lecacy zaczal "sciagac" wolant na siebie to musi kontunuowac start.
    Generalnie najgorszym momentem na awarie silnika jest wlasnie V1 i to wtedy gdy jest rowna Vr, jest to chyba rowniez najmniej prawdopodobny scenariusz.
    Ok, nie chciałem się pakować w takie szczegóły. Chodzi o to, że musiał unieść się
    z nad pasa na jednym silniku.

    pzdr,
    Paweł.
     

  4. #244
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    A jak z hamowaniem? Bez reverser'ów to może być ciężko zatrzymać samolot...
    Bez rewersow jest zupelnie OK. Oczywiscie wydluza sie lekko potrzebna droga hamowania. Jak bardzo dawno temu 767 mial wypadek wlasnie spowodowany wlaczeniem sie rewersera w locie to na pewnien czas kazano wszystkim 767 wylaczyc rewersery i latali ok.
     

  5. #245
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    [b] Ma ktos linka stronki lotniska ORD i EWR po polsku/??

    [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 18:19 ]
    Potrzebuje linka do stronki ze skrotami potrzebnymi w FS2004 z góry dzięki .
     

  6. #246
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kurcze, mam pytanie, które być może jest bardzo proste, a może nie. Przyznam, że choć latam bardzo dużo to pierwszy raz mam taki problem. Lecę KLMem na trasie WAW-AMS-BKK. W Bangkoku przesiadam się po kilku godzinach na samolot linii Bangkok Airways do Siem Reap w Kambodży. Oba bilety - ten do BKK i ten z BKK nie mają ze sobą nic wspólnego. W normalnych warunkach - co mi się czasem przytrafiało - wszedłbym na terytorium Tajlandii, odebrał bagaż, udałbym się do odlotów, odprawiłbym sie do Siem Reap i nadał bagaż. Opóściłbym terytorium Tajlandii i tyle. Sęk w tym, że za 2 dni wracam do Tajlandii z owego Siem Reap i planuje kontynuowac zwiedzanie (tym razem przesiadam się na samolot AirAsia do Phuket). Ale jest w tym wszystkim jeden feler - WIZA! Mogę kupić sobię wizę, ale ona jest jednorazowego przekraczania (wielokrotna jest droższa). A teraz pytanie: Czy w opisanej sytuacji istnieje możliwość albo a) "zblokowania" biletów tak, aby nadać juz w WAW graty do REP, albo b) odebrania rzeczonych gratów w BKK "po stronie eksterytorialnej"?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  7. #247

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    twinsen napisał/a:

    A jak z hamowaniem? Bez reverser'ów to może być ciężko zatrzymać samolot...

    Ślepowron napisał: Bez rewersow jest zupelnie OK. Oczywiscie wydluza sie lekko potrzebna droga hamowania. Jak bardzo dawno temu 767 mial wypadek wlasnie spowodowany wlaczeniem sie rewersera w locie to na pewnien czas kazano wszystkim 767 wylaczyc rewersery i latali ok.
    Z hamowaniem w tym wypadku nie dlatego był problem że odwracacze nie działały, tylko dlatego, że z powodu zatrzymanych silników (i APU <- brak paliwa) nie działała hydraulika, czyli nie mógł wystawić pełnych klap, a więc musiał lądować przy większej prędkości.
    Eee tam, podpis ;)
     

  8. #248
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Coddy

    Na discovery leci co jakis czas film o zdajes sie A330, który wylądował
    bez silników (bez paliwa) schodząc z wys. przelotowej.
    A jak z hamowaniem? Bez reverser'ów to może być ciężko zatrzymać samolot...
    Generalnie reversow nie uzywa sie absolutnie w przypadku ladowania na jednym silniku, bo po prostu samolot zjechalby z pasa. Używa się wtedy autobreak w pozycji max + spojlery. Sila hamowania jest wtedy naprawde duza. Oczywiscie w typowej awaryjnej sytuacji, gdy pilot laduje na bardzo krotkim pasie na jednym silniku moze zdecydowac sie na uzycie reversow, zalaczajac je lekko i sukcesywnie zwiekszajac moc wraz z 'opanowaniem' maszyny na ladowaniu. Ale taka sytuacja chyba sie jeszcze nie zdarzyla.
     

  9. #249
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Chodzi Ci o klawiszologię Proszę co prawda do FS2002 ale nie powinno być problemów


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel
     

  10. #250
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Coddy

    Na discovery leci co jakis czas film o zdajes sie A330, który wylądował
    bez silników (bez paliwa) schodząc z wys. przelotowej.
    A jak z hamowaniem? Bez reverser'ów to może być ciężko zatrzymać samolot...
    Generalnie reversow nie uzywa sie absolutnie w przypadku ladowania na jednym silniku, bo po prostu samolot zjechalby z pasa. Używa się wtedy autobreak w pozycji max + spojlery. Sila hamowania jest wtedy naprawde duza. Oczywiscie w typowej awaryjnej sytuacji, gdy pilot laduje na bardzo krotkim pasie na jednym silniku moze zdecydowac sie na uzycie reversow, zalaczajac je lekko i sukcesywnie zwiekszajac moc wraz z 'opanowaniem' maszyny na ladowaniu. Ale taka sytuacja chyba sie jeszcze nie zdarzyla.
    Taak?? Coś nowego - ciekawe co na to instruktorzy :P
    Nie ma przeciwwskazań przed używaniem rewersu przy lądowaniu na jednym silniku. Ponadto całe osiągi samolotu ZGODNIE z przepisami były jak dotąd liczone na lądowanie BEZ REWERSU! Dopiero kilka miesięcy temu po zaleceniach FAA wprowadzono zalecenie do powiększenia aktualnej długości lądowania o 15% przy niedziałającym rewersie. Zresztą - przy maks. masie do lądowania ALD dla 320 to ok. 1000m na suchym pasie - wszystko BEZ REWERSU!

    [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 20:08 ]


    Na discovery leci co jakis czas film o zdajes sie A330, który wylądował
    bez silników (bez paliwa) schodząc z wys. przelotowej.

    A jak z hamowaniem? Bez reverser'ów to może być ciężko zatrzymać samolot...


    Generalnie reversow nie uzywa sie absolutnie w przypadku ladowania na jednym silniku, bo po prostu samolot zjechalby z pasa. Używa się wtedy autobreak w pozycji max + spojlery. Sila hamowania jest wtedy naprawde duza. Oczywiscie w typowej awaryjnej sytuacji, gdy pilot laduje na bardzo krotkim pasie na jednym silniku moze zdecydowac sie na uzycie reversow, zalaczajac je lekko i sukcesywnie zwiekszajac moc wraz z 'opanowaniem' maszyny na ladowaniu. Ale taka sytuacja chyba sie jeszcze nie zdarzyla.
    Hydraulika powinna działać bo samolot ma RAT- Ram Air Turbine - czyli generator i pompę hydro napędzaną śmigiełkiem. W przypadku Kanadyjczyków lądujących na Azorach była jakaś inna przyczyna dużej prędkości lądowania - nie pamiętam już dokładnie, bo dawno to oglądałem. A co do zasięgu w locie bez silników - mowa o doskonałości aerodynamicznej czyli anglojęzycznym L/D ratio - stos. siły nośnej do oporu, podstawowy parametr szybowców; odpowiada odległości jaką może przelecieć szybowiec czy samolot z wys. 1km. Wysoka doskonałość to także mniejsze zapotrzebowanie na moc/ciąg silników - czyli w efekcie wyższa ekonomia lotu. Dlatego nic dziwnego, że współczesne samoloty komunikacyjne mają doskonałość rzędu 20 i więcej.
    A problem z rewersem miały TYLKO 767 z jednym typem silników i to na dodatek BEZ wprowadzonego biuletynu eksploatacyjnego - a samolot Laudy właśnie nie miał, silniki to chyba były P&W - Lotowskie 767 na GE latały bez przeszkód i rewersu używały!
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  11. #251
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Piotr to są jaja Moje info pochodzi z CBT do 757/767 gdzie jest nawet piękny rysunek REVERSE (przekreślone) a potem wyraźnie napisane 'don't use reverse thrust in case of landing on one engine'.
     

  12. #252
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    No to ciekawe faktycznie... Z praktyki wiem, że tylko w niektórych przypadkach była mowa (zalecenie) w check-listach żeby nie używać rewersu powyżej Idle na jednym silniku.
    Aha - jeszcze jedno - autobrake'i MAX stosowane są do lądowania tylko w Benkach - w Airbusie pozycja Max NIE jest zalecana do lądowania - tylko Low i Med, Max do startu, bo nie ma pozycji Rto.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  13. #253
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Piotr - tutaj jeszcze screen co prawda z CBT do 767 pod fs'a, ale tworzonego przez kilku real pilotów 767. Lądowanie z jednym sprawnym slinikiem:

     

  14. #254
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    gdzie jest nawet piękny rysunek REVERSE (przekreślone) a potem wyraźnie napisane 'don't use reverse thrust in case of landing on one engine'.
    To ma sens. Przy ladowaniu na jednym silniku i z uzyciem rewersera musza wystepowac niezle asymetryczne sily - pilot obawiam sie by musial sporo kompensowac pedalami. Jakbym byl takim pilotem to raczej bym sobie zycia dodatkowo nie utrudnial - jeden silnik to juz wystarczajace utrudnienie
     

  15. #255
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Bez przesady, da się sterować! FS to nie jest prawdziwy samolot, o ile sterowanie sterem kierunku jest w miarę dostępne, a tyle hamowanie różnicowe (w FSie!) ma już niewielu - to się nie dziwię. Jak dotąd KAżDE lądowanie robiłem używając rewersu,samolot da się sterować i z pasa nie wyjechałem.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  16. #256
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Bez przesady, da się sterować! FS to nie jest prawdziwy samolot, o ile sterowanie sterem kierunku jest w miarę dostępne, a tyle hamowanie różnicowe (w FSie!) ma już niewielu - to się nie dziwię. Jak dotąd KAżDE lądowanie robiłem używając rewersu,samolot da się sterować i z pasa nie wyjechałem.
    Piotr - jeszcze zeby sie upewnic - KAŻDE lądowanie tzn każde awaryjne (bez jednego silnika z uzyciem reversow) na simie?
     

  17. #257
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Bez przesady, da się sterować! FS to nie jest prawdziwy samolot
    Moment, czy my mowimy o FS-ie czy o realu? Ja mowie o realu i uwazam ze skoro Boeing tak rekomenduje to jest powod. Byc moze Airbus uwaza co innego.
     

  18. #258
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Bez przesady, da się sterować! FS to nie jest prawdziwy samolot, o ile sterowanie sterem kierunku jest w miarę dostępne, a tyle hamowanie różnicowe (w FSie!) ma już niewielu - to się nie dziwię. Jak dotąd KAżDE lądowanie robiłem używając rewersu,samolot da się sterować i z pasa nie wyjechałem.
    Piotr - jeszcze zeby sie upewnic - KAŻDE lądowanie tzn każde awaryjne (bez jednego silnika z uzyciem reversow) na simie?
    Na Full Flight Simulator w każdym bądź razie... albo i samolocie

    [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 21:56 ]
    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Bez przesady, da się sterować! FS to nie jest prawdziwy samolot
    Moment, czy my mowimy o FS-ie czy o realu? Ja mowie o realu i uwazam ze skoro Boeing tak rekomenduje to jest powod. Byc moze Airbus uwaza co innego.
    Z Boeingiem (737) też nie było problemu.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  19. #259
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Bez przesady, da się sterować! FS to nie jest prawdziwy samolot
    Moment, czy my mowimy o FS-ie czy o realu? Ja mowie o realu i uwazam ze skoro Boeing tak rekomenduje to jest powod. Byc moze Airbus uwaza co innego.
    Mówimy o procedurach, które obowiązują w realu i które można wykorzystać w fs'ie.
     

  20. #260
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Mówimy o procedurach, które obowiązują w realu i które można wykorzystać w fs'ie.
    Niefortunny i niepotrzebny wyskok z tym FS
     

Strona 13 z 21 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •