Strona 19 z 21 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 380 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #361

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie


    Polecamy

    Ostatnio będąc na Okęciu udało mi się sfotografować moment zmiany kół. Nasuneły mi się zatem następujące pytania (poprostu nigdy nie wnikłem na temat kół w samolotach...):
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...941275&nseq=15

    Czy koła w samolocie są zamontowane tylko i wyłącznie za pomocą śrub, tak jak w autach, czy są zabezpieczone jeszcze w jakiś dodatkowy system


    Czy ma ktoś dane na temat tego podnośnika, który w tym momencie, który jest na zdjęciu podrzymuje samolot Jaki maksymalny ciężar może podtrzymać itp.
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin
     

  2. #362
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie Re: statyw w bagazu podrecznym

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    http://canon-board.info/showthread.php?t=4002&highlight=staty%2A+samolo%2A

    Cytat Zamieszczone przez Cani
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Za bardzo nie wiem gdzie to pytanie ' zapodac' . A nie chce zakladac nowego watku...

    Czy mozna wniesc na poklad samolotu statyw do aparatu? Mam na mysli sytuacje kiedy nie mam bagazu do nadania, a lece jedynie z podrecznym. Chodzi o zwykly pelnowymiarowy statyw, nie taki maly 'biurkowy' :P . Nie zabieralam wczesniej statywow, wiec nie wiem czy mieszcza sie w 'szafkach' nad siedzeniami.

    Pozdr,
    MH
    kiedyś można było bez problemu, ale ostatnio nie. Leciałem ostatnio do Bazylei, Londynu i Malty i zawsze musiałem oddać go wbagazu deklarowanym.
    Pozdrawiam
    To troche kicha, bo ja nie bede miec deklarowanego , wiec statyw bylby jedyny deklarowany. To tripodzik zostanie w domu - poszukam najwyzej jakiegos murka co by oprzec aparat .

    Pozdr,
    MH
     

  3. #363
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie Re: statyw w bagazu podrecznym

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    To troche kicha, bo ja nie bede miec deklarowanego , wiec statyw bylby jedyny deklarowany. To tripodzik zostanie w domu - poszukam najwyzej jakiegos murka co by oprzec aparat .

    Pozdr,
    MH
    możesz zadeklarowac sam tripodzik, w czym problem, ja tak robiłem i nic się z nim nie stało, wyszedł cały z operacji, tylko się zaopatrz w specjalny pokrowiec na niego i w podróż z nim
     

  4. #364
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Marta a jakim samolotem lecisz? Jezeli jest to jakis benek albo arbuz to ze schowaniem tego w polce nie bedzie zadnego problemu. Jedyny problem to taki czy pozwoli Ci to przeniesc przez bramki ochrona lotniska. Z zaloga na 99% nie bedzie zadnego problemu. Jezeli nie boisz sie o zniszczenie (ja bym sie bal ) to mozesz to poprostu nadac jako zwykly bagaz.
     

  5. #365
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Marta a jakim samolotem lecisz? Jezeli jest to jakis benek albo arbuz to ze schowaniem tego w polce nie bedzie zadnego problemu. Jedyny problem to taki czy pozwoli Ci to przeniesc przez bramki ochrona lotniska. Z zaloga na 99% nie bedzie zadnego problemu. Jezeli nie boisz sie o zniszczenie (ja bym sie bal ) to mozesz to poprostu nadac jako zwykly bagaz.
    Chcialam sie przeleciec do Londynu na spotting na jakies dwa dni. Bagaz 'nadawany' mi niepotrzebny, bo mam sie gdzie 'zaczepic' . Albo Ryanair albo Easyjet, a jak siebie znam to pewnie RYR, choc z drugiego konca Polski . To sie powinno teoretycznie zmiescic, a co do oddawania mam watpliwosci, bo widzialam co 'sie wyprawia' z bagazem. Moze po prostu do nich zadzwonie jak zdecyduje sie na daty i dostane urlop, a to nie jest takie pewne . Zdaje sobie sparwe, ze pewnie trzeba bedzie doplacic (w RYR na pewno).

    A do Centrala to sobie zadzwonie na ich infolinie, bo na C0 bede normalnie nadawac bagaz, wiec zawsze moge do niego 'doczepic' statyw.

    Troche sie OT zrobil, sorki

    Pozdr,
    MH
     

  6. #366
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    I jeszcze na inny temat: Czy wogóle, a jeśli tak to na ile są elastyczne skrzydła smolotu?
    To pytanie jest trochę bez sensu (w zasadzie całkowicie) - oczywiście że są elastyczne jak wszystko na świecie...
    KZ
     

  7. #367
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Przy jakim wietrze bocznym można jeszcze bezpiecznie lądować samolotam klasy B737? Jaką siłę ma crosswind podczas testów samolotów?
    Okolo 30 kts.

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Czy wogóle, a jeśli tak to na ile są elastyczne skrzydła smolotu?
    Konce skrzydel takiego 777 moga sie wychylic jakies 6 metrow zanim sie zlamia. Jakby skrzydla nie byly elastyczne to samoloty nie moglyby latac - ABC mechaniki. Zobacz sobie filmik jak sprawdzaja wytrzymalosc skrzydel 777 (az do zlamania). Nie wiem skad to pytanie - temat walkowany na poprzednim forum i tam tez znajdziesz link do tego filmu (na YouTube).
     

  8. #368
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Przy jakim wietrze bocznym można jeszcze bezpiecznie lądować samolotam klasy B737?[/b]
    Allowable winds for land (737)
    • Headwind - 20 knots
    • Tailwind - 10 knots
    • Crosswind - 15 knots
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011
     

  9. #369
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Przy jakim wietrze bocznym można jeszcze bezpiecznie lądować samolotam klasy B737?[/b]
    Allowable winds for land (737)
    • Headwind - 20 knots
    • Tailwind - 10 knots
    • Crosswind - 15 knots
    Skad to wziales? To jakies totalne bzdury
     

  10. #370
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Allowable winds for land (737)
    • Headwind - 20 knots
    • Tailwind - 10 knots
    • Crosswind - 15 knots
    Skad to wziales? To jakies totalne bzdury
    Zgadzam sie ze te liczby zadnego sensu nie maja. Jak widze naprzyklad "Headwind 20 knots" to prawie parsknac smiechem mozna. Nie ma o ile wiem zadnych ograniczen na headwind. A poza tym sprawdzilem ze maksymalny wiatr boczny dla ladujacego 737 to 35 kts. "10 kts tailwind" jest wylacznie ograniczeniem ze wzgledu na dlugosc pasa startowego i nie ma nic wspolnego z samym samolotem.
     

  11. #371
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Generalnie najczęściej producent NIE ogranicza wartości wiatru, a podaje maksymalny DEMONSTROWANY wiatr dla samolotu; jeśli mowa o ograniczeniach to jeśli są wpisane to jest to często na ŻYCZENIE linii lotniczej. I tak maksymalny boczny wiatr dla 737-300/500 to 42kts, 737-400 - 35 kts - dane dla PLL LOT, natomiast podane wyżej wartości MOGĄ być (bo nie pamietam dokładnie, a manuala nie mam) dla autolandu! Cały czas mowa o pasie suchym dla wsp. przyczepności >0.45, dla pasa śliskiego spadają wartości aż do bodajże 20kts przy wsp. przycz. =0.25 Dla A320 maks. DEMONSTROWANY wiatr boczny to 29 porywy 38 do startu i 33 por. 38 do lądowania, a 20 kts w lądowaniu automatycznym.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  12. #372
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Czy wykonanie odejscia na drugi krag oznacza, ze pilot musi sie pozniej tlumaczyc z tego jakims specjalnym raportem?
     

  13. #373
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z tego co widziałem, to informację o odejściu na drugi krąg wpisują w standardowy raport, który wypełniają po każdym locie. Tyle że umieszczają tam adnotację, że coś takiego miało miejsce i dlaczego tak się stało.
     

  14. #374
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Konce skrzydel takiego 777 moga sie wychylic jakies 6 metrow zanim sie zlamia. Jakby skrzydla nie byly elastyczne to samoloty nie moglyby latac - ABC mechaniki. Zobacz sobie filmik jak sprawdzaja wytrzymalosc skrzydel 777 (az do zlamania). Nie wiem skad to pytanie - temat walkowany na poprzednim forum i tam tez znajdziesz link do tego filmu (na YouTube).
    Znam tą sprawę, może pytanie bez sensu, ale mnie to nurtowało więc zgodnie z ideą FPP, zadałem je

    Dzięki za odpowiedź A ile mogą się maksymalnie wychylić skrzydła 737/A319? Jakieś 3 metry?
     

  15. #375
    Awatar filipg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    Kiedy i w jakim samolocie zastosowano po raz pierwszy winglety??
     

  16. #376
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez filipg
    Kiedy i w jakim samolocie zastosowano po raz pierwszy winglety??
    samolot to Rutan VariEze a jesli chodzi o rok zastosowania to 1975
    pierwszym produkcyjnym jetem byl Learjet 28/29 w 1977

    wszystko za wikipedia.org
     

  17. #377
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Czy wykonanie odejscia na drugi krag oznacza, ze pilot musi sie pozniej tlumaczyc z tego jakims specjalnym raportem?
    No wiesz, drugi krąg to jednak nie zawsze z winy pilota, więc słowo "tłumaczyć" jest trochę na wyrost.
    Uprzedzając pytanie: kontrolerzy nie muszą się tłumaczyć z odesłania samolotu na drugi krąg.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  18. #378
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Czy wykonanie odejscia na drugi krag oznacza, ze pilot musi sie pozniej tlumaczyc z tego jakims specjalnym raportem?
    No wiesz, drugi krąg to jednak nie zawsze z winy pilota, więc słowo "tłumaczyć" jest trochę na wyrost.
    Uprzedzając pytanie: kontrolerzy nie muszą się tłumaczyć z odesłania samolotu na drugi krąg.
    Specjalnie tak sformulowalem pytanie, bo zastanawiam sie nad taka teoretyczna sytuacja: pilot wykonujac podejscie popelnia jakis glupi blad, powiedzmy nastawia zla czestotliwosc ILS. W ostatniej chwili zauwaza ze cos jest nie tak i odchodzi na drugi krag. Po wyladowaniu sklada raport z lotu, ale chcac uniknac konsekwencji swojego bledu (tymczasowe uziemienie, zabranie licencji, wyslanie na jakis egzamin - nie wiem?) wpisuje, ze np. wystapil uskok wiatru (wind shear) i dlatego zdecydowal sie na wykonanie missed approach. Czy ktos bada tego typu rzeczy i dobierze sie pilotowi do d..., czy ujedzie mu to na sucho?
     

  19. #379
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To żadna zbrodnia, któż zresztą nie popełnia błędów i kto to sprawdzi?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  20. #380
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    To żadna zbrodnia, któż zresztą nie popełnia błędów i kto to sprawdzi?
    Zbrodnia, nie zbrodnia, troche bedzie to kosztowalo przewoznika... Ale jasne, bledow nie popelnia ten kto nic nie robi.

    Pozdrawiam

    Marcin
     

Strona 19 z 21 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •