Strona 2 z 21 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #21
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie


    Polecamy

    To są substancje odmrażające.

    http://www.airliners.net/open.file/1162308/L/
     

  2. #22
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Mam pytanie bo znajomy mówił ,żę samoloty muszą startować i lądować pod wiatr !. Mi się to nie wydaje prawdą, bo z wiatrem też chyba mogą, a jeśli pomogą sobie klapami to wyjdzie na jedno. Nie wiem czy mam racje prosze o odpowiedzi.

    pytania boldem
     

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    _?

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Czy samoloty cysterny mają same możliwość dotankowania w powietrzu???
    Nie.
    A jednak mają:
    http://www.airliners.net/open.file/0072346/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0191205/L/

    Hmm, czyżby pojawiło się zapotrzebowanie na FPP w dziale Lotnictwo wojskowe?

    EDIT:

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Czy samoloty cysterny mają same możliwość dotankowania w powietrzu???

    a jeśli tak to czy
    - robią to z własnego zbiornika cysterny [co wydaje się prostszym rozwiązaniem]
    - dotankowują z drugiego samolotu-cysterny
    Taki KC-135 ma dodatkowe zbiorniki z systemu tankowania podłączone do instalacji paliwowej, więc sam też może korzystać z tego paliwa. Ale, jak już wcześniej napisałem, mają też możliwość (choć w przypadku KC-135 nie wszystkie wersje), pobierać paliwo także z innych "latających cystern", co może być wykorzystywane np. przy przebazowaniach (daje to jednocześnie w takim przypadku możliwość zaopatrywania w paliwo innych samolotów). Warto przy tym wiedzieć, że samoloty te nie są w całości "wypełnione" tą instalacją, która jest umieszczona pod podłogą ładowni. Pozostała część jest wykorzystywana jako normalna przestrzeń ładunkowa.

    To jest jednak temat raczej niezbyt pasujący do Lotnictwa cywilnego, więc może warto to wydzielić i przenieść we właściwe miejsce?
     

  4. #24
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Wydaje mi się że kontrolerzy ustawiają samoloty by startowały z wiatrem (aby łatwiej,tzn mniej paliwożernie wznosiły się) a lądowały pod wiatr (aby szybciej wyhamowały).
    Tak samo przy projektowaniu pasa startowego uwzględnia się kierunki wiejących na danym terenie wiatrów
    Tak by się nie dało latać Samoloty lądują i startują pod wiatr. To taka generalna zasada, od której jednak istnieje wiele wyjątków, np. lepiej wyposażony inny kierunek lądowania (czyli lądowanie z wiatrem, ale za to w ILSie).
     

  5. #25
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    W przypadku wiatrów bocznych i jednego pasa, lądowania są tam, gdzie lotnisko ma ILS. Ogólnie np. w Polsce rzadko piloci przyziemiają Wizualnie. Prawie zawsze lecą tam, gdzie dostępny jest sygnał ILS. Jak się mylę, to mnie poprawcie.
     

  6. #26
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Słyszałem o czymś takim jak "TRYMOWANIE" może mi ktoś pomóc i wyjasnic czy w lotnictwie jest takie pojęcie i co ono oznacza ??.

    pytania boldem
     

  7. #27
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radian
    Samoloty lądują i startują pod wiatr. To taka generalna zasada,
    Ta zasada ma wazne podloze. Po prostu jak startujesz/ladujesz pod wiatr zuzywasz mniej pasa startowego wiec w 99% tak sie robi.
    Jak sa inne powody (ILS, pochylenie pasa, itp) i trzeba ladowac/startowac z wiatrem to liniom lotniczym nie wolno startowac/ladowac jak sila wiatru przekracza 10 kts.

    [ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 11:32 ]
    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    Słyszałem o czymś takim jak "TRYMOWANIE"
    Trim to urzadzenie do zwalniana sil na wolancie. Jakbys nie mial tryma to sily aerodynamiczne na stateczniku poziomym moglyby spowodowac ze musilabys sie strasznie silowac z wolantem (sily pchania lub ciagniecia). Jak "trymujesz" to redukujesz te sily do zera i osiagasz nowy punkt "zerowy".

    [ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 11:33 ]
    no to zagiales mnie

    [ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 11:38 ]
    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    Ogólnie np. w Polsce rzadko piloci przyziemiają Wizualnie.
    Nie, to nie jest tak. Przyziemianie nie ma nic wspolnego z tym czy tam jest ILS czy nie. Nawet przy CatII ILS w momencie przyziemienia masz widocznosc. Moze zamiast przyziemienia chodzilo ci o cale podejscie.
     

  8. #28
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    clmisiu napisał/a:
    Ogólnie np. w Polsce rzadko piloci przyziemiają Wizualnie.

    Nie, to nie jest tak. Przyziemianie nie ma nic wspolnego z tym czy tam jest ILS czy nie. Nawet przy CatII ILS w momencie przyziemienia masz widocznosc. Moze zamiast przyziemienia chodzilo ci o cale podejscie.
    Sorry Ślepowron, po prostu nie chciałem powtarzać ciągle słowa lądowanie. Widzę, że to większy błąd niz myślałem
     

  9. #29
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    Sorry Ślepowron, po prostu nie chciałem powtarzać ciągle słowa lądowanie. Widzę, że to większy błąd niz myślałem
    "Ladowanie" to na moj gust prawie to samo co "przyziemienie", nie widze wielkiej roznicy - powiedzmy jest to ostatnie 15 sekund lotu. Zawsze lepiej jest uzywac "podejscie" (po angielsku approach) bo to rzeczywiscie moze byc ILS, wizualne, itp. Podejscie trwa 4-5 minut.
     

  10. #30
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    W którym momencie włączane są silniki w samolotach pasażerskich?? W artykule Centralwings'a napisali, że po załadowaniu paxów i zamknięciu drzwi. Jednak ostatnio jak byłem w Dublinie to przy wchodzeniu do maszyny turbiny się kręciły.
     

  11. #31
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    W którym momencie włączane są silniki w samolotach pasażerskich?? W artykule Centralwings'a napisali, że po załadowaniu paxów i zamknięciu drzwi. Jednak ostatnio jak byłem w Dublinie to przy wchodzeniu do maszyny turbiny się kręciły.
    Turbiny potrafia sie krecic przed wlaczeniem silnikow.
    Silniki typowo sie wlacza w trakcie push-back.
     

  12. #32

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez clmisiu
    W którym momencie włączane są silniki w samolotach pasażerskich?? W artykule Centralwings'a napisali, że po załadowaniu paxów i zamknięciu drzwi. Jednak ostatnio jak byłem w Dublinie to przy wchodzeniu do maszyny turbiny się kręciły.
    Uzupełniając odpowiedź ślepowrona powiem jako ciekawostkę, że którymś z najnowocześniejszych silników (niestety nie pamiętam którego to dotyczyło, ale chyba GE do 777ER) łopaty wirnika mogą się kręcić z rozpędu po wyłączeniu ponad 1,5h!
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
     

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Trim to urzadzenie do zwalniana sil na wolancie. Jakbys nie mial tryma to sily aerodynamiczne na stateczniku poziomym moglyby spowodowac ze musilabys sie strasznie silowac z wolantem (sily pchania lub ciagniecia). Jak "trymujesz" to redukujesz te sily do zera i osiagasz nowy punkt "zerowy".
    Czy można to rozumieć jako regulację siły wspomagania pozwalającą "wyczuć" samolot?
    A do czego służą trymery na krawędziach spływu?


    pytania boldem
     

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Czy samoloty mają jakiś odpowiednik kluczyka w stacyjce samochodu zabezpieczający go przed użytkowaniem przez osoby niepowołane?
     

  15. #35
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900
    Czy można to rozumieć jako regulację siły wspomagania pozwalającą "wyczuć" samolot?
    Raczej chyba zle porowanie. Bez trymu nie moglbys prawie latac lub latanie byloby tak pracochlonne zebys wychodzil z samolotu caly spocony. Wyobraz sobie ze ktos ci kaze trzymac naprezona sprezyne i potrzebujesz na to 15 kg sily. Po 5 minutach juz masz tego dosyc i znajdujesz odpowiednie drewniane pudelko i wsadzasz ta sprezyne do srodka tak ze jest naprezona a ty mozesz odetchnac. Problem rozwiazales. Na tym wlasnie polega trym. Jest to urzadzenie czysto mechaniczno-aerodynamiczne (nawet najmniejsze Cessna je ma), nie ma tu zadnej hydrauliki, zadnego "wspomagania".

    [ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 13:39 ]
    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Czy samoloty mają jakiś odpowiednik kluczyka w stacyjce samochodu zabezpieczający go przed użytkowaniem przez osoby niepowołane?
    Duze samoloty pasazerskie nie maja zadnego "kluczyka". Male tak. Jak nie jestes pilotem to nawet jakbys mial kluczyk to raczej nigdzie nie polecisz.
     

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Dobry wieczór, witam wszystkich na forum! Mam nadzieję, że będzie tu równie ciekawie, jak na tym starym.

    Pytanie częściowo wiążące się z poprzednim. Mowa oczywiście o dużych samolotach cywilnych.

    Często na zdjęciach można zobaczyć je z zamkniętymi drzwiami, gdy wewnątrz nikogo nie ma. Jak więc zamykane są drzwi "od zewnątrz"? Czy istnieje do tego celu jakiś odpowiednik samochodowego kluczyka, którym potem takie drzwi mogłaby otworzyć uprawniona osoba?
     

  17. #37
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vizact
    którym potem takie drzwi mogłaby otworzyć uprawniona osoba?
    Chyba nic takiego nie ma. Do takiego samolotu nawet nie podejdziesz na odlegolsc 20 m a wiec po co kluczyki

    Natomiast tu masz prawdziwa historyjke jak pilot ukradl sobie jet-a (Cessna Citation) za $7 mln ktorym sobie po polnocy polecial do innego miasta aby polatac razem z kumplami. Jakkolwiek gosc jest pilotem to nie mial uprawnien na Citation. Zrobil wszystko po polnocy bo nie tylko latwiej sie bylo zblizyc do samolotu ale wieza kontrolna nie dzialala. Facet podobno ma cala przeszlosc "znikania" z samolotami. Rano wlasciciel samolotu przyszedl na lotnisko i go nie znalazl - znaleziono samolot na lotnisku w innym stanie. Nie wiem jak jego proces sie skonczyl ale pewnie FAA zawiesila mu licencja na dobre.

    http://www.news4jax.com/news/5100473...0425&qs=1;bp=t

     

  18. #38
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Turbiny są doskonale wyważone, więc już niewielki wiatr w osi silnika potrafi kręcić nim bez końca.
    Zgadza sie. Jakkolwiek kreci sie z wiatrem tylko czesc zewnetrzna (a wiec wentylator 'fan') - to co widzisz, czyli pierwszy stopien. Drugi stopien kompresora/turbiny sie nie kreci gdyz tam sa duze wieksze opory spowodowane polaczniem walu z 'gear box'. Ktos kiedys napisal na airliners.net ze potrzeba by huraganowego wiatru aby zakrecil drugim stopniem.
     

  19. #39
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Moze glupie pytanie :P , ale:

    Czy kiedy linia 'wypozycza' samolot innemu przewoznikowi, to daje tylko maszyne, czy 'wypozycza' tez zaloge?

    Pozdr,
    MH
     

  20. #40
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Moze glupie pytanie :P , ale:

    Czy kiedy linia 'wypozycza' samolot innemu przewoznikowi, to daje tylko maszyne, czy 'wypozycza' tez zaloge?

    Pozdr,
    MH
    wet lease - wypozyczasz samolot + przynajmniej jednego pilota
    Dry Lease - wypozyczasz tylko maszyne bez zalogi i bez serwisu
    no risk, no fun ;D

     

Strona 2 z 21 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •