Strona 20 z 21 PierwszyPierwszy ... 10 18 19 20 21 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 400 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #381
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    W skali całej floty jeden overshoot to drobiazg, chociaż zapewne gdyby pilot X za każdym razem próbował podchodzić kilka razy to pewnie ktoś by się tym zainteresował, przede wszystkim na jakim ksero drukował licencję.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  2. #382
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radian
    Z tego co widziałem, to informację o odejściu na drugi krąg wpisują w standardowy raport, który wypełniają po każdym locie. Tyle że umieszczają tam adnotację, że coś takiego miało miejsce i dlaczego tak się stało.
    ?? W żadnej z firm w których latałem nie trzeba było robić nic takiego - oczywiście jeśli wykonanie odejścia na drugi krąg nie spowodowało lub było spowodowane jakimś przekroczeniem przepisów. Czasem ATC MOŻE zapytać o powód odejścia, ale nie musi.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  3. #383
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie pytamy bo nie chcemy przeszkadzać.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  4. #384
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Zbrodnia, nie zbrodnia, troche bedzie to kosztowalo przewoznika... Ale jasne, bledow nie popelnia ten kto nic nie robi.
    Powiem ci wrecz ze pilotom sie wpaja od pierwszego dnia szkolenia ze go-around (czy jak ty to nazywasz "drugi krag") nie tylko nie jest niczym zlym ani wstydliwym ale swiadczy czesto o zdolnosci pilota do podejmowania wlasciwej decyzji. Wiele wypadkow by sie uniknelo gdyby piloci poszli na ten "drugi krag".
     

  5. #385
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Zbrodnia, nie zbrodnia, troche bedzie to kosztowalo przewoznika... Ale jasne, bledow nie popelnia ten kto nic nie robi.
    Powiem ci wrecz ze pilotom sie wpaja od pierwszego dnia szkolenia ze go-around (czy jak ty to nazywasz "drugi krag") nie tylko nie jest niczym zlym ani wstydliwym ale swiadczy czesto o zdolnosci pilota do podejmowania wlasciwej decyzji. Wiele wypadkow by sie uniknelo gdyby piloci poszli na ten "drugi krag".
    Jasne, dla mnie to sprawa absolutnie bezdyskusyjna - pilot laduje jak jest w 100% przekonany o bezpieczenstwie tego manewru. Moje rozwazania byly tutaj czysto teoretyczne.

    Co do nazewnictwa - "odejscie na drugi krag" to nie jest polski odpowiednik "go-around"? Wydawala mi sie, ze wlasnie tak to sie po polsku nazywa. Oczywiscie moge sie mylic
     

  6. #386
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie mylisz się.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  7. #387
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Co do nazewnictwa - "odejscie na drugi krag" to nie jest polski odpowiednik "go-around"? Wydawala mi sie, ze wlasnie tak to sie po polsku nazywa. Oczywiscie moge sie mylic
    Polskiego nazewnictwa nie znam ale chyba masz racje.
    Musze jeszcze dodac ze wiele lini lotniczych wrecz wymaga od pilotow aby wykonali go-around jak podejscie (approach) jest nie-ustabilizowane ponizej pewnej wysokosci (typowo 500-1000 stop). O ile pamietam samolot musi byc w pelni ustabilizowany powyzej 1000 stop przy pogodzie IFR (IMC) i 500 stop przy lepszej pogodzie (VFR). Te przepisy moga sie roznic miedzy liniami.
     

  8. #388
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Co do nazewnictwa - "odejscie na drugi krag" to nie jest polski odpowiednik "go-around"? Wydawala mi sie, ze wlasnie tak to sie po polsku nazywa. Oczywiscie moge sie mylic
    Polskiego nazewnictwa nie znam ale chyba masz racje.
    Musze jeszcze dodac ze wiele lini lotniczych wrecz wymaga od pilotow aby wykonali go-around jak podejscie (approach) jest nie-ustabilizowane ponizej pewnej wysokosci (typowo 500-1000 stop). O ile pamietam samolot musi byc w pelni ustabilizowany powyzej 1000 stop przy pogodzie IFR (IMC) i 500 stop przy lepszej pogodzie (VFR). Te przepisy moga sie roznic miedzy liniami.
    To przy okazji kolejne pytania: co to znaczy "ustabilizowany"? Definuje sie odchylenie od wiazki ILS w stopniach? Jezeli tak, to ile stopni odchylenia jest dopuszczalne?
     

  9. #389

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Ustabilizowany- leci w poziomie
     

  10. #390
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    To przy okazji kolejne pytania: co to znaczy "ustabilizowany"? Definuje sie odchylenie od wiazki ILS w stopniach? Jezeli tak, to ile stopni odchylenia jest dopuszczalne?
    Dokladnej definicji nie znam bo znowu kazda linia moze miec troche inne standarty. Chodzi nie tylko o odchylenie w pionie i poziomie (mierzone w "ticks" LOC/GS na ich displayu) ale o to ze samolot musi miec w pelni wychylone klapy ladowania i szybkosc musi byc ustabilizowana na powiedzmy Vref+5.
     

  11. #391
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Ustabilizowany- leci w poziomie
    Prosze nie dezinformowac. To jest nie prawda.
     

  12. #392
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Ustabilizowany- leci w poziomie
    Tu sie nie zgodze - po pierwsze, samolot moze byc ustabilizowany na wiazce lokalizera, czyli wtedy bedzie lecial w poziomie w kierunku zrodla ILS wzdluz wiazki. Jest tez pojecie "fully established", co oznacza ustabilizowanie na lokalizerze i na glide-slope. Samo stwierdzenie "leci poziomo" to za malo.
     

  13. #393
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    czyli wtedy bedzie lecial w poziomie w kierunku zrodla ILS wzdluz wiazki.
    Nie. Jak samolot jest ustabilizowany na podejsciu ILS (LOC is GS) to nie moze leciec poziomo. Leci w dol po kacie okolo 3 stopnie.
     

  14. #394
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    czyli wtedy bedzie lecial w poziomie w kierunku zrodla ILS wzdluz wiazki.
    Nie. Jak samolot jest ustabilizowany na podejsciu ILS (LOC is GS) to nie moze leciec poziomo. Leci w dol po kacie okolo 3 stopnie.
    I tak napisalem - "established on localiser" - lot poziomy wzdluz ILS; "fully established" - lot na LOC i GS.
     

  15. #395
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Od momentu jak samolot przechwyci wiazke GS i zaczyna tracic wysokosc rozpoczyna sie tzw. - "final approach". Nie ma mowy o zadnym "ustabilizowaniu" przed tym momentem. Zaraz po przechwyceniu GS piloci typowo beda wypuszca dodatkowe klapy i zmniejszac szybkosc az do momentu kiedy zniza sie na jakies 1000 stop - powinni wtedy juz byc w pelni "ustabilizowani" jesli chodzi o szybkosc/klapy i byc nie za daleko srodka wiazek poziomej i pionowej.
     

  16. #396
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat za aviation.home.pl

    w momencie ustabilizowania samolotu na ścieżce podejścia (jeżeli tylko ustabilizowany lokalizer to zgłaszamy ustabilizowanie - ang. established localizer, jeżeli również glide slope pełne ustabilizowanie - ang. full established ). Z reguły ATC narzuca czy chce tylko ustabilizowanie lokalizer czy pełną stabilizację
     

  17. #397
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Nie nalezy mylic co ATC nazywa "established" a co pilot uwaza (powinien) za "fully/established". ATC napewno nie obchodzi twoja szybkosc, precyzja i czy masz klapy wysuniete. Decyzja go-around nalezy do pilota i tylko on moze ocenic jak jego podejscie wyglada i czy powinien kontynuowac czy przerwac. Kontroler nie siedzi w kokpicie.
     

  18. #398
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Nie nalezy mylic co ATC nazywa "established" a co pilot uwaza (powinien) za "fully/established". ATC napewno nie obchodzi twoja szybkosc, precyzja i czy masz klapy wysuniete. Decyzja go-around nalezy do pilota i tylko on moze ocenic jak jego podejscie wyglada i czy powinien kontynuowac czy przerwac. Kontroler nie siedzi w kokpicie.
    OK, w calej dyskusji najwidoczniej nie mowilismy o tym samym - mi chodzilo o "ustabilizowanie" w sensie komunikacji miedzy ATC a samolotem.

    EOT
     

  19. #399
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    OK, w calej dyskusji najwidoczniej nie mowilismy o tym samym - mi chodzilo o "ustabilizowanie" w sensie komunikacji miedzy ATC a samolotem.
    W sumie to to samo. Kontroler przyjmie do wiadomosci cokolwiek pilot mu powie. Jak pilot mu powie ze jest "established" (mimo ze naprawde nie jest) to kontroler przyjmie to do wiadomosci. Tylko jak samolot zacznie robic naprawde dziwne rzeczy kontroler moze miec watpliwosci i zwroci uwage albo sie zapyta co sie dzieje. A jak nie ma radaru to kontroler we wszystko uwierzy ...
     

  20. #400
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja bym jednak polemizował, czy kontrolera nie obchodzi prędkość czy wysunięcie klap. Hamujemy samoloty do prędkości w konfiguracji gładkiej (zasadniczo), regulacja prędkości samolotów to bardzo ważne narzędzie w ATC.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

Strona 20 z 21 PierwszyPierwszy ... 10 18 19 20 21 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •