Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 21 z 21 PierwszyPierwszy ... 11 19 20 21
Pokaż wyniki od 401 do 420 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #401
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak juz Atco napisal ze predkosc dla kontrolera to wazne narzedzie to ja mam pytanie
    Dlaczego to takie wazne zeby pilot utrzymywaj TAS podana w planie lotu w jakis tam granicach tolerancji (juz nie pamietam dokladnie ile to bylo ale jest to dosc restrykcyjny zapis). Czy chodzi o to ze na tej podstawie "system" obliczyl przepustowosc przestrzeni w danym momencie? Przeciez na konsoli radaru kontroler i tak widzi GS samolotu ktora rozni sie czasami znaczaco od TAS podanej w planie lotu. Co z samlotami ktore lataja wg stalej liczby Mach? Przeciez wtedy sa jeszcze wieksze roznice w TAS
     

  2. #402
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Jaka powinna byc minimalna odleglosc miedzy samolotami na wysokosci przelotowej?? Kiedy dwa lata temu bylem w bulgarii to nad plaza widzialem lecace w szyku dwa dosc spore samoloty nie byly one co prawda na przelotowce ale wrazenie robilo
     

  3. #403
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Odpowiadam jako początkujący kontroler zbliżania: zapewne utrzymywanie TAS w granicach tolerancji jest potrzebne dla zapewnienia większej przewidywalności ruchu i co za tym idzie - sprawniejszego i bliższego prawdy podawania przewidywanych czasów nad punktem X (jeśli różni się o 3 minuty - musimy podawać poprawiony) - nawet jeśli liczy to maszyna to powinno się jej dać szansę.
    Na wskaźniku widać GS - zgoda, ale poniżej pewnej wysokości zaczyna się on zbliżać do TAS, chociaż hamujemy (albo przyspieszamy) samoloty w IAS. GS na wskaźniku ma w sumie charakter informacyjny typu - który jest szybszy.
    Co do liczby Mach - nie zabieram głosu, moje samoloty tak wysoko i szybko nie latają
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury
     

  4. #404
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin
    lecace w szyku dwa dosc spore samoloty
    Nie ma czegos takiego jak minimalna separacja jak lot jest w "szyku". Jak lecisz z kims w "szyku" to mozesz mu praktycznie siedziec na skrzydlach - obowiazek separacji spada na pilotow i od nich zalezy utrzymywanie bezpiecznej odleglosci.
     

  5. #405
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Co do liczby Mach - nie zabieram głosu, moje samoloty tak wysoko i szybko nie latają
    No wlasnie chodzi o te co lataja szybko i wysoko... :P a co za tym idzie i roznice w predkosciach podanych w planie sa najwieksze. A jezeli dodac do tego sredni czas lotu np 3 godziny to bledy moga wyjsc ogromne. Dlatego zaczalem sie zastanawiac skad taki restrykcyjny zapis dotyczacy utrzymywania predkosci podanej w planie lotu. W FARach jest to plus/minus 5% albo 10 wezlow w zaleznosci co jest wieksze. Przeciez sama roznica wynikajaca z roznych temperatur moze zmienic TAS przy stalej liczbe mach o 40 wezlow. Czyzby tak restrykcyjne wymagania to byl taki martwy zapis?
     

  6. #406
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Spytam kogoś, kto wie i napiszę.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury
     

  7. #407
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Czyzby tak restrykcyjne wymagania to byl taki martwy zapis?
    Powiem ci jak to praktycznie wyglada z punktu widzenia zapchanych korytarzy w USA (np. korytarz Chicago-New York). Samoloty ustwiane sa in-trail na ustalonych na dany dzien odlegosciach (zwykle 20-30 mil - zawsze iloczyn liczby 5). Kontrolerzy monitoruja te separacje bo musza ustawowo (LOA agreement miedzy ZOB i ZOA) dostarczyc te samoloty w tych odlegosciach do granicy ZOA (Chicago center). Jaka szybkosc maja "filed" w ich planie lotu tak naprawde nikogo nie obchodzi - kontrolerzy w ZOB kaza leciec pilotom z dana szybkoscia i oczekuje sie od nich aby utrzymywali ta szybkosc z dokladnoscia do +/- 5kts. Kontrolerzy rozmawiaja z pilotami urzywajac zawsze szybkosci IAS, nie TAS.

    Nieznany mi jest przypadek z mojej (czy innych) praktyki lotow IFR w USA aby ktos wymagal od ciebie utrzymywania okreslonej TAS ktora podales w planie lotu. Te liczby sa wylacznie dla celow orientacji.
     

  8. #408
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Naturalnie chodzi mi o przelotowki a to z tym szykiem to taka ciekawostka byla. Np. lecac samolotem do Bulgarii widzialem w powietrzu samolot albo ogladajac zdjecia wykonane przez Was przelotowek czasami widac lecace obok siebie tylko pytanie jaka to jest odleglosc
     

  9. #409
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin
    Naturalnie chodzi mi o przelotowki
    Swiatowy standard dla lotow IFR, w przestrzeni kontrolowanej (powiedzmy przestrzeni A) minimalna separacja jest 5 nm. (w poziomie) ALBO 1000 stop w pionie. Ale kontrolerzy z reguly dla bezpieczenstwa dodaja sobie pare mil (powiedzmy do 7 nm).
     

  10. #410
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    nm - mile lotnicze??
     

  11. #411
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin
    nm - mile lotnicze??
    MILE MORSKIE.
    NM = nautical mile
     

  12. #412
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mało gdzie jest przestrzeń klasy A.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury
     

  13. #413
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Mało gdzie jest przestrzeń klasy A.
    W USA, tak na obietosc - okolo 65% to A.
     

  14. #414
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No to jeden kraj już mamy w "światowym standardzie".
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury
     

  15. #415
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Nieznany mi jest przypadek z mojej (czy innych) praktyki lotow IFR w USA aby ktos wymagal od ciebie utrzymywania okreslonej TAS ktora podales w planie lotu. Te liczby sa wylacznie dla celow orientacji.
    Ja to znalazlem w AIM 5-5-9
    "a. Pilot.
    1. Advises ATC any time cruising airspeed varies plus or minus 5 percent or 10 knots, whichever is greater, from that given in the FLIGHT PLAN"

    o ile dobrze pamietam to naszym AIP tez jest podobny zapis.
    Wlasnie dlatego, ze wg mnie jest to troche oderwane od rzeczywistosci zadalem to pytanie :P
    To ze ATC kontroluje wg IAS to wiem dlatego pomyslalem moze ze system potrzebuje TAS do jakis obliczen albo co...
     

  16. #416
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Wlasnie dlatego, ze wg mnie jest to troche oderwane od rzeczywistosci zadalem to pytanie :P
    To ze ATC kontroluje wg IAS to wiem dlatego pomyslalem moze ze system potrzebuje TAS do jakis obliczen albo co...
    Nie wiem jaki jest dokladny zapis w FAR ale praktycznie szybkosc negocjujesz jak juz jestes "wysoko". W olbrzymiej wiekszosci wypadkow dla malych samolotow latajacych z dala od gestych tras gdzie ustawiaja ich w sznureczku "gesiego" - nie ma zadnych negocjacji. Lecisz tak szybko jak chcesz, kontroler wie jakim typem samolotu lecisz i czego moze sie od ciebie orientacyjnie spodziewac.

    Jak bedziesz chciec ladowac C152 w KSFO to kontrolerzy sie zapytaja jaka maksymalnie szybkosc mozesz utrzymywac na 'final'
     

  17. #417

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Proszę o podanie linka strony z radarami skandynawskimi na jednym z nich jest Gdańsk . Z góry dziękuję za pomoc .
     

  18. #418
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jazet
    Proszę o podanie linka strony z radarami skandynawskimi na jednym z nich jest Gdańsk . Z góry dziękuję za pomoc .
    Tu jest caly watek na ten temat:
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1620

    Pozdr,
    MH
     

  19. #419

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Cytat Zamieszczone przez jazet
    Proszę o podanie linka strony z radarami skandynawskimi na jednym z nich jest Gdańsk . Z góry dziękuję za pomoc .
    Tu jest caly watek na ten temat:
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1620

    Pozdr,
    MH
    Serdeczne dzięki , miałem awarię i wycięło mi adresy .
    Pozdrawiam
     

  20. #420
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jazet
    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Cytat Zamieszczone przez jazet
    Proszę o podanie linka strony z radarami skandynawskimi na jednym z nich jest Gdańsk . Z góry dziękuję za pomoc .
    Tu jest caly watek na ten temat:
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1620

    Pozdr,
    MH
    Serdeczne dzięki , miałem awarię i wycięło mi adresy .
    Pozdrawiam
    Prosze bardzo , czasem sobie ogladam i sie wsciekam, ze na reszte Polski tego nie ma .
    Pozdr,
    MH
     

Strona 21 z 21 PierwszyPierwszy ... 11 19 20 21

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •