TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Strona 3 z 21 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #41
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie


    Polecamy

    http://www.airfoto.pl/?module=Photos...h=41236&size=2
    Mam pytanie w linku powyżej jest zdjęcie kokpitu, na tym zdjęciu pomiędzy pedałami na kolumnie wolanta podajże lub nie. (moge się mylić), jest pokretło zakończone białą rączką. Do czego ono służy i po co ono jest ??
    [ Dodano: Wto 13 Lut, 2007 20:20 ]
    lub na tym linku http://lotnictwo.net/foto.php?id=124279

    pytania boldem
     

  2. #42
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    na tym zdjęciu pomiędzy pedałami na kolumnie wolanta podajże lub nie. (moge się mylić), jest pokretło zakończone białą rączką. Do czego ono służy i po co ono jest ??
    Jest to pokrętło do regulowania pedałów steru kierunku

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez radian
    Samoloty lądują i startują pod wiatr. To taka generalna zasada,
    Ta zasada ma wazne podloze. Po prostu jak startujesz/ladujesz pod wiatr zuzywasz mniej pasa startowego wiec w 99% tak sie robi.
    "Zużycie" to niezbyt właściwe słowo - samolot to urządzenie poruszające się w powietrzu i podstawą lotu KAżDEGO samolotu są siły aerodynamiczne z których dwie najistotniejsze to siła nośna i siła oporu; jak wszystkie siły aerodynamiczne zależą od kwadratu prędkości względem POWIETRZA (a nie ziemi!!) stąd każdy wiatr czołowy powoduje szybsze osiągnięcie prędkości przy której siła nośna staje się większa od ciężaru samolotu - wtedy samolot wznosi się w powietrze - lepiej mówić o NIEZBęDNEJ długości pasa do startu.
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Jak sa inne powody (ILS, pochylenie pasa, itp) i trzeba ladowac/startowac z wiatrem to liniom lotniczym nie wolno startowac/ladowac jak sila wiatru przekracza 10 kts.
    to nie linie lotnicze, ale PRODUCENCI samolotów ograniczają dopuszczalną siłę tylnej składowej wiatru do startu/lądowania na 10kts, aczkolwiek samoloty mogą więcej i czasem na wniosek linii lotniczej ten sam producent MOżE podnieść te minima dla konkretnych warunków, np... lotnisk - tak mamy w QA - na Seszelach i w Sanaa możemy lądować na 320 przy tylnym wietrze do 15kts, a związane jest to z dosyć nietypowymi warunkami panującymi na lotnisku, pogodach itp. Ale lądowanie z takim wiatrem to nie zabawa...
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  3. #43
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    A gdzie znajduje sie w hamulec na koła w kokpicie ??.
     

  4. #44
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    A gdzie znajduje sie w hamulec na koła w kokpicie ??.
    To pytanie już było i odpowiedź na nie padła. Proszę poszukać w archiwum tematu na lotnictwo.fora.pl

    ps. na końcówkach pedałów
     

  5. #45
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Mógłbym dowiedzieć się czegoś więcej, o panelu overhead ?? do czego służy i co tam się znajduje ?? pozdrawiam
     

  6. #46
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    Mógłbym dowiedzieć się czegoś więcej, o panelu overhead ?? do czego służy i co tam się znajduje ?? pozdrawiam
    Ogólnie - do sterowania i kontroli systemów pokładowych, takich jak: układ paliwowy, elektryczny, hydrauliczny, ciśnieniowy i klimatyzacji kabiny, włączniki oświetlenia zewnętrznego; mogą też tam być bezpieczniki elektryczne, wył sterowania gaszeniem pożaru silników (m.in. ATR, Airbus)
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pytanie: czy jeśli załóżmy EasyJet ma w Nicei 30 minutowy slot (przylot z CDG 16:30, odlot 17:00) a maszynie się permanentnie udaje przylecieć z Paryża 20 minut przed czasem to czy muszą coś dopłacać? Czy jeśli zdarza się to rzadko to też? I czy ktoś może w takiej sytuacji zaapelować o korektę rozkładu?
     

  8. #48
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Pytanie: czy jeśli załóżmy EasyJet ma w Nicei 30 minutowy slot (przylot z CDG 16:30, odlot 17:00) a maszynie się permanentnie udaje przylecieć z Paryża 20 minut przed czasem to czy muszą coś dopłacać? Czy jeśli zdarza się to rzadko to też? I czy ktoś może w takiej sytuacji zaapelować o korektę rozkładu?
    Slot lotniskowy - a o takim mowa - to zupełnie co innego niż slot ruchowy wydawany przez Eurocontrol. Sloty lotniskowe negocjuje linia lotnicza przy okazji ustalania rozkładu, a slot ruchowy przydzielany jest na bieżąco przez Flow Control dla każdego lotu. Generalnie wszystko zależy od tego jaką umowę ma Easy wynegocjowaną w Nicei - zasadniczo na większości lotnisk nie płaci się ekstra za postój do 2 godz a to, że samolot stoi krócej (30 min to najczęstsza rotacja Low costów) to tylko czysty zysk linii
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  9. #49
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    A mam takie pytanie troche dziwne. Wie ktoś co ile się wymienia opony na kołach samolotu ?? ciekawi mnie to czy szybko one się zużywają np przy starcie i lądowaniu, gdy działaja na nie duża waga, szybkośc i warunki pogodowe.
     

  10. #50
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    A mam takie pytanie troche dziwne. Wie ktoś co ile się wymienia opony na kołach samolotu ??
    Szczegółowych danych nie znam, kojarzę tylko, że jest to zmienne - zależnie od typu maszyny - np. jej szybkości przyziemienia, obciążenia kół a nawet budowy podwozia (jak w przypadku drugiej pary zespołów głównego podwozia A-380).
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
     

  11. #51
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A propos podwozia: czy opony nie zużywałyby się wolniej, gdyby w chwili przyziemienia już się kręciły? Dlaczego nie stosuje się takich rozwiązań?
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury
     

  12. #52
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Estraven
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A propos podwozia: czy opony nie zużywałyby się wolniej, gdyby w chwili przyziemienia już się kręciły? Dlaczego nie stosuje się takich rozwiązań?
    Czy nie było gdzieś niedawno takiego pytania?
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=2655&start=0
    no risk, no fun ;D

     

  13. #53
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Nie tyle pytanie dziwne co... trudna na nie odpowiedź, a przynajmniej nie najprostsza. Generalnie zależy to tych wszystkich czynników o których wspomniałeś, do tego dodać trzeba jeszcze sposób przyziemienia (łagodne, ostre). W warunkach europejskich opony średnio wymienia się co 50 lądowań, po czym oponę bieżnikuje się - o ile nie uległo zniszczeniu zbyt wiele warstw kordu lub nie było innych uszkodzeń mechanicznych.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  14. #54
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ha! A ile kosztuje taka opona? Stawiam na kilkanaście tysięcy pln.

    [ Dodano: Sro 14 Lut, 2007 13:12 ]
    Odpowiem sam sobie: Goodyear podaje, że (dla liniowców i zależnie od rozmiaru) ok. 3000USD, czyli dużo się nie pomyliłem.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury
     

  15. #55
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Czy samolot ma jakieś zbiorniki z tlenem ?? Bo wysoko w powietrzu raczej nie ma tlenu, więc muszą być chyba jakieś zbiorniki z powietrzem jak to działa ??. 8)

    __________________
    Pzdrawiam
     

  16. #56
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Estraven
    Ma - paseżerski liniowiec awaryjne (chociaż czy czy tlenem czy z mieszanką?). Ciśnienie w kabinie utrzymywane jest normalnie z pomocą sprężania powietrza zaburtowego.
    A dokładniej - jest instalacja tlenowa w kokpicie zasilana czystym tlenem z butli. Dla pasażerów są chemiczne generatory tlenu umieszczone w półkach na bagaż nad głowami; uruchamia sie je pociągając za maskę, tlenu wystarcza na 17-22 min czyli z min. 50 % zapasem czasu na zejście z poziomu przelotowego do FL100 (3000m) co uważa się za wystarczającą wysokość do dłuższego przebywania i przetrwania
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  17. #57
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    Czyli ?? można jasniej
    W powietrzu na dużej wysokości rzeczywiście jest mała zawartość tlenu, która nie wystarcza człowiekowi do oddychania. Spręża się więc pobierane z zewnątrz powietrze i w tej postaci podaje do kabiny, tak aby miało ciśnienie zbliżone do 1 atmosfery (zwykle jest to ciśnienie nieco niższe niż 1 atmosfera).

    Zapasy powietrza w butlach zabiera się tylko jako zapas awaryjny, do użycia np. w przypadku rozhermetyzowania kabiny na dużej wysokości - Bedrzich opisał to już znacznie dokładniej.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
     

  18. #58
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    A jak to powietrze jest pobierane ?? za pomocą silników ?? bo słyszałem ,że tak działa klima
     

  19. #59
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Estraven
    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    Czyli ?? można jasniej
    W powietrzu na dużej wysokości rzeczywiście jest mała zawartość tlenu, która nie wystarcza człowiekowi do oddychania. Spręża się więc pobierane z zewnątrz powietrze i w tej postaci podaje do kabiny, tak aby miało ciśnienie zbliżone do 1 atmosfery (zwykle jest to ciśnienie nieco niższe niż 1 atmosfera).
    W samolotach pasażerskich utrzymywana jest nieco niższa wartość ciśnienia - odpowiada wysokości średnio 7000 stóp czyli 2100
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  20. #60
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    A jak to powietrze jest pobierane ??
    Energia silnika napędza sprężarkę powietrza, którego chwyt może znajdować się w najróżniejszych miejscach konstrukcji - pod kadłubem, na krawędziach natarcia skrzydeł, obok silników...
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
     

Strona 3 z 21 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •