Strona 5 z 21 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #81
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Jaki wplyw na wywazenie samolotu ma to jak sie usadzi pasazerow w samolocie ? Lecac W6 przy LF ok 65-70% moznabylo siadac gdzie sie chcialo, lecac FR przy takim samym LF niektore rzedy (kilka na przodzie i chyba 4 z tylu) byly zablokowane tzn stewardesy nie pozwalaly tam siadac.
    Jednym slowem duzy. Czesto personel pokladowy zgadza sie na przesiadanie bo nie maja swiadomosci ze to wplywa na wywazenie samolotu (nie powinni tego robic). Oczywiscie w takim B737 jeden czy kilku pasazerow wiekszej roznicy nie robi ale np w ATRku przesadzajac tyklo jedna osobe z tylu do przodu mozna w niektorych przypadkach wypasc poza koperte.
    Co do Ryana to korzystaja ze spacjalnie opracowanego dla nich przez Boeinga systemu sporzadzania loadsheetu bazujacego na tym ze w kazdej wadze od razu zawarta jest korekta indeksu wywazenia. M. in sa tam dwa systemy sadzania pasazerow w zaleznosci ilu ich jest na pokladzie.
    Super! Wlasnie chcialem sie dowiedziec czegos na ten temat i prosze, podano na tacy. A tak mi sie zlosliwie sadzilo, ze Rajan taki ma system, aby personel pokladowy nie musial tyle biegac po samolocie, jak maja mniejsze wypelnienie, jak sie paxy rozsiada po calym samolocie....
     

  2. #82
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jesli faktycznie to takie interesujace to wejde troche w szczegoly i przedstawie te dwie zasady (jesli chodzi o sadzanie to sa wlasciwie 3 warunki ale loadsheecie sa tylko 2 sposoby w jaki go mozna zrobic)

    a.) Pax load < 177..... Rows 3 & 4 must be blocked off at all times.
    (Mandatory)
    b.) Pax load > 178.....all cabin seats may be used. Trim may be adjusted
    by 0.4 units at either end if required. (Optional)
    c.) Pax load < 132......Trim may be adjusted by 0.4 units at either end if
    required, subject to front 6 and aft 4 seats being blocked off.
     

  3. #83
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    Jakto ponizej 1000ft? RVSM 1000ft od 24/01/2002 RVSM dziala w Europie.
    Poniżej POZIOMU 290 min separacji pionowej to 1000 stóp, choć NIE JEST to przetrzeń typu RVSM i samolot nie musi spełniać wymagań do lotów RVSM. Oczywiście mowa tutaj o lotach IFR. Daty wprowadzenia nie pamiętam, ale jakoś tak to było... No i nad Atlantykiem też jest 1000 stóp, ale tutaj są dodatkowo separacje trakiem i odległością na nim, bo tam to kiepsko z radarem ;-) Taka minimalna sepracja pionowa dotyczy oczywiście samolotów lecących w przeciwnych kierunkach, w tym samym kierunku jest to 2 RAZY więcej tj. 2000ft
    Zresztą - tutaj jest chyba wszystko nt. RVSM
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  4. #84
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    1. Jak 737 wleci w sciezke 747 za blisko...to moze spasc z nieba jak zdechly ptak. Dla tego jest minimum separacij.
    Dlaczego tak się dzieje? Czy to ten sam mechanizam co w przypadku tej filmowej F14?


    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    F-14 przelecial przez struge gazow ale w rzeczywistosci wylaczyl poprostu "afterburners"
    Co to znaczy?
     

  5. #85

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Do czego służą niebieskie i czerwone pokrętło na prawo od wolantu na fotce: http://www.airliners.net/open.file/1175175/L/ . Regulacja ogrzewania jak w PF 125p???
     

  6. #86
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Do czego służą niebieskie i czerwone pokrętło na prawo od wolantu na fotce: http://www.airliners.net/open.file/1175175/L/ . Regulacja ogrzewania jak w PF 125p???
    Pod niebieskim jest nawet napis - "Propeler" - po polsku - śmigło czyli dźwignia regulacji skoku śmigła; czerwone - regulacja poprawki wysokości czyli składu mieszanki
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  7. #87

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Do czego służą niebieskie i czerwone pokrętło na prawo od wolantu na fotce: http://www.airliners.net/open.file/1175175/L/ . Regulacja ogrzewania jak w PF 125p???
    Pod niebieskim jest nawet napis - "Propeler" - po polsku - śmigło czyli dźwignia regulacji skoku śmigła; czerwone - regulacja poprawki wysokości czyli składu mieszanki
    Ty to masz wzrok!!! - ja tych napisów nie spostrzegłem - to w takim razie gdzie jest jakaś regulacja ogrzewania???
     

  8. #88
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    F-14 przelecial przez struge gazow ale w rzeczywistosci wylaczyl poprostu "afterburners"
    Co to znaczy?
    No właśnie - CO?
    Chciałbym przypomnieć niektórym, że jest to Forum Prostych Pytań, zadawanych często przez laików, którzy są bądź mają zamiar zostać sympatykami lotnictwa, często są to osoby młode czy nawet bardzo młode, które nie bardzo wiedzą (jeszcze - mam nadzieję) skąd brać informacjE. Na dodatek chciałbym zauważyć, że jest to forum POLSKOJęZYCZNE i moim skromnym zdaniem powinniśmy się trzymać polskiej terminologii, która - co może się wydać niemożliwe - jednak istnieje i mało tego - jest wystarczająco bogata. Owszem - język angielski jest językiem PODSTAWOWYM w lotnictwie, szczególnie zawodowym, ale wydaje mi się, że nie trzeba szafować nim na lewo i prawo i odstraszać początkujących fanów lotnictwa i naprawdę nie przypominam sobie czegoś co dotyczy latania, a nie można powiedzieć w naszym pięknym języku.
    Przy okazji "AFTERBURNER" to dopalacz...
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  9. #89
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Znam angielski, ale terminologię lotniczą niezbyt dobrze (narazie 8) ) , więc zapytałem.

    Wracając do tematu, to co się wreszcie stało. Po wpadnięciu w tą strugę gazów dopalacze same zgasły? Dlaczego?
     

  10. #90
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Znam angielski, ale terminologię lotniczą niezbyt dobrze (narazie 8) ) , więc zapytałem.

    Wracając do tematu, to co się wreszcie stało. Po wpadnięciu w tą strugę gazów dopalacze same zgasły? Dlaczego?
    To było raczej do tych, którzy "odpowiadają".
    A wracając do tematu - myślę, że autorowi chodziło o to, że po prostu dla filmu wyłączyli dopalacze - że niby silniki zgasły (myślę, że nikt normalny tylko tak dla filmu silników by nie wyłączał) - akurat przypadkiem ze 3 dni temu widziałem tę scenę filmu. Myślę, że w rzeczywistości trochę trudniej byłby te silniki zgasić
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  11. #91
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Myślę, że w rzeczywistości trochę trudniej byłby te silniki zgasić
    Ale jest taka możliwość, prawda? Jeśli jest, to dlaczego tak się dzieje?
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
     

  12. #92
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Ale jest taka możliwość, prawda? Jeśli jest, to dlaczego tak się dzieje?
    Jest, mimo całej dość wyrafinowanej automatyki. Dzieje się tak, kiedy zostaje zachwiana równowaga termodynamiczna, a tak po ludzku - kiedy płomień w komorach spalania zostaje zdmuchnięty przez np przy wlocie w silny deszcz, oblodzenie, pewnie silniki starszej generacji były wrażliwe na zbyt szybkie dodanie czy zdjęcie gazu
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  13. #93
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Rozumiem że jeżeli już się tak stanie, to silnik można odpalić od nowa i lecieć dalej, więc jakiegoś wielkiego zagrożenia nie ma?
     

  14. #94
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Rozumiem że jeżeli już się tak stanie, to silnik można odpalić od nowa i lecieć dalej, więc jakiegoś wielkiego zagrożenia nie ma?
    To zależy - jeśli to było tylko zdmuchnięcie płomienia to ok, gorzej jeśli była jakaś inna przyczyna jak np. lód czy popiół wulkaniczny lub nie daj Boże awaria automatyki s-ka (rzadko, ale bywa). No i czy masz jeden czy więcej silników, czy dosyć wysoko żeby zdążyć uruchomić. Dlatego przed wlotem w obszar oblodzenia czy deszcz włącza się Continues relight (ciągły zapłon) aby niebezpieczeństwo zgaśnięcia silnika zmniejszyć.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  15. #95
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Na dodatek chciałbym zauważyć, że jest to forum POLSKOJęZYCZNE i moim skromnym zdaniem powinniśmy się trzymać polskiej terminologii, która - co może się wydać niemożliwe - jednak istnieje i mało tego - jest wystarczająco bogata. Owszem - język angielski jest językiem PODSTAWOWYM w lotnictwie, szczególnie zawodowym, ale wydaje mi się, że nie trzeba szafować nim na lewo i prawo i odstraszać początkujących fanów lotnictwa i naprawdę nie przypominam sobie czegoś co dotyczy latania, a nie można powiedzieć w naszym pięknym języku.
    Trudno mi sie z Toba nie zgodzic bo tez mnie drazni jak ktos pisze o wypuszczeniu flaps zamiast klap. Z drugiej strony wiele terminow w jezyku polskim brzmi sztucznie i tlumaczenie jest na "sile". Mysle ze trzeba zaakceptowac obydwie formy jezeli tylko sa uzyte poprawnie. Wlasnie dlatego ze ludzie sa mlodzi to niech jak najwczesniej ucza sie angielskiej terminologii. Nie sadze zeby to kogos mialo zniechecic, przeciez jak nie wie co to znaczy to moze po prostu zapytac... zwlaszcza ze jest to forum prostych pytan
     

  16. #96

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Witam

    Do czego służą te "kuleczki" zamontowane na słupku między szybami widoczne tu i tutaj?
     

  17. #97
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Trzeba tak ustawic wysokosc fotela do ladowania zeby wszystkie byly widoczne w jednej plaszczyznie - takie ulatwienie zapewniajace ze zawsze przy ladowaniu patrzysz pod tym samym katem
     

  18. #98
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Z drugiej strony wiele terminow w jezyku polskim brzmi sztucznie i tlumaczenie jest na "sile". Mysle ze trzeba zaakceptowac obydwie formy jezeli tylko sa uzyte poprawnie. Wlasnie dlatego ze ludzie sa mlodzi to niech jak najwczesniej ucza sie angielskiej terminologii. Nie sadze zeby to kogos mialo zniechecic, przeciez jak nie wie co to znaczy to moze po prostu zapytac... zwlaszcza ze jest to forum prostych pytan
    Może zatem pisać edukacyjnie - przynajmniej w tym wątku? Podając oba terminy, przy czym np. polski w nawiasie. Bo całkiem od angielskiego nie ma co uciekać, w świecie lotnictwa oznaczałoby to dobrowolne okaleczenie się, a z drugiej strony nikt poza zawodowcami nie jest naprawdę na "ty" z tą terminologią.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
     

  19. #99
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Witam, pomoże mi ktoś i opisze co znajduje się na tym panelu pomiędzy siedzeniami pilotów i jak on się nazywa 8)
    tutaj jest fotka http://www.airfoto.pl/?module=Photos...h=47811&size=2
     

  20. #100
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michalszw
    Witam, pomoże mi ktoś i opisze co znajduje się na tym panelu pomiędzy siedzeniami pilotów i jak on się nazywa 8)
    tutaj jest fotka http://www.airfoto.pl/?module=Photos...h=47811&size=2
    Kto lub co jak się nazywa - pilot, panel czy autor odpowiedzi? Przepraszam, ale dzis się wyjątkowo czepliwa zrobiłam

    Mówisz o tym białym ustrojstwie? Jeśli tak, to jest speed break (hamulec parkingowy po polsku?)

    A tu masz cały cockpit Embrionka:
    http://tinyurl.com/yolda3
     

Strona 5 z 21 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 15 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •