Strona 9 z 21 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #161
    Awatar Cachu

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/Hooglede

    Domyślnie


    Polecamy

    Pytanie glownie do naszego kataryniarza,

    Kiedy wlacza sie instalacje anty-oblodzeniowa?

    Na przelotowej TAT praktycznie zawsze spada ponizej 0°C oznacza to ze wtedy zawsze jest zalaczony Anti-Ice ? Czy tylko wtedy gdy wchodzimy w chmury, wystepuja opady deszczu(nizszy pulap), sniegu itp? Jesli mozna to prosilbym o sprecyzowanie kiedy uzywa sie wlasnie Anti Ice. Np w ATR na Overhead Panel jest zalacznik <-10°C, czemu nie spotykamy czegos takiego w samolotach odrzutowych, chodzi tylko o Propy?

    Pozdrawiam
    Bartek
     

  2. #162
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Anti Ice włączamy w warunkach, kiedy może wystąpić oblodzenie. Teoretycznie może powstać już przy 10 stopniach TAT, w praktyce od 5. Na decyzje kiedy załączyć anti-ice mają wpływ
    - chmury
    - temperatura
    - punkt rosy
    - opady atmosferyczne
    - słaba widzialność (poniżej 1nm)

    Warunki właczania anti ice są często opisywane w SOP'ach i AOM.

    Największe prawdopodobieństwo oblodzenia występuje przy locie w gęstych chmurach, podczas deszczu i ujemnej temperatury. To czy anti (de) ice zostanie użyty w dużej mierze zależy od decyzji i wyczucia kapitana.
     

  3. #163
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cachu
    Kiedy wlacza sie instalacje anty-oblodzeniowa?
    Anti-ice zalacza sie tylko wtedy kiedy temperatura jest odpowiednio niska (powiedzmy < 5 C) i jednoczesnie jest widzialna wilgotnosc w powietrzu (chmury, deszcz, itp.). Sama niska temperatura nie jest wystarczajaca przyczyna aby wlaczyc anti-ice. Przy naprawde niskich temperaturach niebezpieczenstwo oblodzenia wogole nie istnieje.
    W niektorych samolotach mozesz wlaczyc system anty-oblodzeniowy na "auto" i odpowiednie czujniki wlacza systemy anti-ice w momencie jak same wykryja niebezpieczenstwo oblodzenia.

    Polecam przeczytac ten bardzo interesujaco (audio-wizualnie) zrobiony kurs dla pilotow dokladnie na ten temat (jeden kurs dotyczy lodu jak jeszcze jestes na ziemi, drugi juz w powietrzu). Caly kurs moze ci zabrac i 5 godzin ale nie musisz przechodzic przez wszystko.
    Oblodzenie powoduje sporo wypadkow zwlaszcza w GA i NASA zdecydowala sie udostepnic taki kurs dla wszystkich za darmo.

    http://aircrafticing.grc.nasa.gov/courses.html
     

  4. #164
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    ooo to nie wiedziałem że taki zaszczyt nas kopnął że mamy na forum założyciela jetphotosa Dobra EOT
    Czuje ze wypowiedzenie bylo z odrobina dziwu..no coz moja stara wizytowka z 2002 tez tak mowi 8) (Mozesz mnie nawet odwiedzic...bo adres i numer do domu tez jest aktualny...tylko ze bys sie pewnie dodzwonil do brata, bo ja teraz siedze 1200 mil na poludnie od Illinois pod palma )



    Wiekszy smiech to bylby dopiero wtedy gdybym ci opowiedzial jak sie jp.net zaczal
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com

     

  5. #165
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cachu
    Pytanie glownie do naszego kataryniarza,

    Kiedy wlacza sie instalacje anty-oblodzeniowa?

    Na przelotowej TAT praktycznie zawsze spada ponizej 0°C oznacza to ze wtedy zawsze jest zalaczony Anti-Ice ? Czy tylko wtedy gdy wchodzimy w chmury, wystepuja opady deszczu(nizszy pulap), sniegu itp? Jesli mozna to prosilbym o sprecyzowanie kiedy uzywa sie wlasnie Anti Ice. Np w ATR na Overhead Panel jest zalacznik <-10°C, czemu nie spotykamy czegos takiego w samolotach odrzutowych, chodzi tylko o Propy?

    Pozdrawiam
    Bartek
    Generalnie jest jak piszą koledzy, ale po kolei.
    Instalacja przeciwoblodzeniowa składa się z 2 części: Anti-Ice i De-Ice - to co pisaliście (chmury, wilgoć, temperatura) odnosi się właśnie do De-Ice. Anti-Ice zajmuje się ZABEZPIECZANIEM - czyli są to elementy włączane ZAWSZE przed KAżDYM lotem jak grzanie czujinków ciśnienia stat/całk i szyb w kabinie pilotów (piszę oczywiście o samolotach pasażerskich); grzanie szyb jest bardzo ważne np. w 737 bo ma wpływ na wytrzymałość szyb (!) - w razie jego awarii należy ograniczyć prędkość lotu do 280kts/0.72Ma.
    Natomiast De-Ice - jak już pisaliście - używa cię niejako 2 stopniowo - na silnikach włącza się w warunkach oblodzeniowych (OAT<+10 st. C, widoczna wilgotność w pow. jak chmury, mgła, opad i widzialność < 1NM); używana jest w fazie wznoszenia i przelotowej do temp. -40 - poniżej nie trzeba (jak w B tak i w A) za wyjątkiem zniżania - wtedy nawet przy niższej temp. ale przy wystąpieniu war. oblodzeniowch (j.w.) De-Ice na silnikach włącza się. De-Ice skrzydeł/usterzenia włącza się po faktycznym WYSTąPIENIU oblodzenia lub podczas startu z pasa pokrytego (śniegiem, slushem) czy lotu w opadzie.
    Jest to szczególnie ważne w przypadku samolotów z odladzaniem gumowymi bandażami na krawędziach natarcia skrzydeł/usterzenia, pompowanymi powietrzem (boots) - jeśli lód będzie za cienki to tylko popęka a nie odpadnie, jęli za gruby to siła pompowania boot'a może być za mała. W ATR mod -10st (jeśli pamięć mnie nie myli) dotyczy zmiany częstotliwości pompowania boots.
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  6. #166
    Awatar Adams_

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA & UP851

    Domyślnie

    W moim A3xx FS09 na panelu gornym wystepuja wlaczniki ogrzewania komor paliwowych. Przy jakiej temperaturze paliwa wlacza sie to ogrzewanie?
     

  7. #167
    kropek_84
    Goście

    Domyślnie

    Mam zarezerwowany przelot ze Swiss w obie strony z Wawy przez Zurich i dalej na południe Europy.

    Rezerwacji dokonałem za pośrednictwem strony internetowej, zapłata kartą, otrzymałem na maila kod rezerwacji.

    Ponieważ z lotnictwem w praktyce mam do czynienia tyle co nic to rodzi się w mojej głowie szereg pytań:

    1. Czy do odprawy mam zgłosić się tylko i wyłącznie z wydrukowaną kartką, na której jest kod rezerwacji i kilka innych ifnromaci o przelocie i pasażerach?

    2. Przesiadka w Zurichu - czy odbieram bagaż rejestrowany czy zrobię to dopiero w porcie docelowym? (Zaznaczam, że CAŁA trasa realizowana jest przez Swissa)

    3. Czy w porcie przesiadkowym (Zurich) przechodzę normalną odprawę czy też wygląda to jakoś inaczej? W jaki sposób otrzymam karte pokładową (czy inne niezbędne papiery) na ten drugi przelot?

    4. Na przesiadkę mam 40 minut (ale system sam wyszukał połączenie z tak krótkim czasem przesiadki). Zdążę? Przecież odprawa kończy się chyba na 30-40 minut przed odlotem?


    Z góry dziękuję za odpowiedź na te banalne pytania i niniejszym postem witam wszystkich na forum.
     

  8. #168
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    1. nawet nie musisz zmiec wydrukowanego kodu. Znaj kod i miej dowod tozsamosci ze zdjeciem (paszport). To wszystko. Nawet kodu nie trzeba - po nazwisku beda wiedzieli kim jestes i czy masz bilet.
    2. bagaz odbierasz dopiero w miejscu docelowym
    3. zadnej "odprawy". Po prostu musisz sie stawic na bramke ("gate") gdzie odchodzi twoj nastepny samolot. Karte wejsciowa pewnie dostaniesz na samym poczatku (w WAW?). Jak nie to dostaniesz w WAW to dostaniesz przy bramce do nastepnego lotu. Przy odlocie z Polski ci powiedza - nawet ci pewnie podadza numer bramki przy przesiadce. Jak masz watpliwosci to sie o wszystko zapytaj przy odlocie z Polski. Podrozowanie samolotem dzisiaj nie wymaga wysokiej inteligencji
    4. Zdarzysz. To problem Swissa abys zdarzyl.
     

  9. #169
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kropek_84
    1. Czy do odprawy mam zgłosić się tylko i wyłącznie z wydrukowaną kartką, na której jest kod rezerwacji i kilka innych ifnromaci o przelocie i pasażerach?

    2. Przesiadka w Zurichu - czy odbieram bagaż rejestrowany czy zrobię to dopiero w porcie docelowym? (Zaznaczam, że CAŁA trasa realizowana jest przez Swissa)

    3. Czy w porcie przesiadkowym (Zurich) przechodzę normalną odprawę czy też wygląda to jakoś inaczej? W jaki sposób otrzymam karte pokładową (czy inne niezbędne papiery) na ten drugi przelot?

    4. Na przesiadkę mam 40 minut (ale system sam wyszukał połączenie z tak krótkim czasem przesiadki). Zdążę? Przecież odprawa kończy się chyba na 30-40 minut przed odlotem?
    W zasadzie ślepowron wszystko wyjaśnił, ale dodam kilka słów - może będą pomocne:
    1. Już od dobrych 2 lat nie biorę nawet tej kartki - odkąd uwierzyłem że system na prawdę działa Podchodzisz do odprawy biletowo-bagażowej na Okęciu, podajesz paszport i tyle.
    2. Cały bajer lotów z przeasiadką polega na tym, że waliza leci niezależnie od Twoich działań. Wiele razy latając do Axum w Etiopii zachodziłem w głowę gdzie jest mój plecak, ale ZAWSZE wiedział jak sobie poradzić i w Amsterdamie i w Addis Abbebie no i zawsze radośnie pojawiał się na taśmie w Axum. Ale... przy bardzo krótkiej przesiadce weź do podręcznego kilak rzeczy na wypadek gdyby bagaż "nie zdążył" i przyleciał następnym lotem (następnego dnia)
    3. Hub, czyli duże lotnisko przesiadkowe jest zawsze tak zbudowany, żę nie ma odprawy. Ludzie wysiadający z jednego samolotu mieszają się z ludźmi wsiadającymi do innego. Dopiero niejako przy wyjściu z budynku jest odprawa. Najprawdopodobniej jeszcze w Polsce pani przy odprawie powie Ci z którego gatu będziesz odlatywać w Zurichu. Jedyne Twoje zadanie to sprawdzić do jakiego numeru przyleciałeś i do jakiego masz dotrzeć.
    4. Zdążysz. A ruchome chodniki w terminalach to myślisz że po co są... No i pamiętaj co napisał ślepowron - to jest ICH problem. Na forum znajdziesz wiele osób, które zaliczyły tzw. rajd po płycie. Jak jest bardzo późno to wystawiają przy wyjściu specjalna panią, która albo Cie pilotuje do gatu, albo nawet (co sam przeżyłem) pakuje Cię w samochód i podwozi bezpośrednio do samolotu.

    PS. Pytania na FPP piszemy boldem
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  10. #170
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    4. Zdążysz. A ruchome chodniki w terminalach to myślisz że po co są... No i pamiętaj co napisał ślepowron - to jest ICH problem. Na forum znajdziesz wiele osób, które zaliczyły tzw. rajd po płycie. Jak jest bardzo późno to wystawiają przy wyjściu specjalna panią, która albo Cie pilotuje do gatu, albo nawet (co sam przeżyłem) pakuje Cię w samochód i podwozi bezpośrednio do samolotu.

    PS. Pytania na FPP piszemy boldem
    Jesli nawet z jakichs przyczyn nie zdazysz na ten drugi samolot (co jest malo prawdopodobne, bo bilet wydany jest w imieniu jednego przewoznika, czyli powinni poczekac; poza tym masz duzo czasu), to w takiej sytuacji Swiss (i kazdy przewoznik zreszta) powinien 'dostarczyc' Cie na miejsce albo innym 'swoim' lotem albo polaczeniem codesharowym. W takim momencie (ktory miejmy nadzieje sie nie zdarzy :P ) musisz sie udac albo do biura Swissa albo do Transfer Center (tak to sie przynajmniej na Kastrup nazywa).

    Jesli robilbys rezerwacje w biurze podrozy istnialaby mozliwosc wyslania 'prosby' do Swissa, zeby uwzglednili Twoje obawy i np wystawili kogos kto by Cie przejal spod gate'a. Linia moze sobie oczywiscie taka prosbe 'olac' (np Lufa we Frankfurcie ), ale w systemie jest widoczna.

    Pozdr,
    MH
     

  11. #171
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Wytlumaczcie mi, dlaczego SWISS ma codeshare'y z wiekszoscia europejskich partnerow Star Alliance (Lufthansa, Austrian, TAP Portugal, SAS, a nawet Adria, Croatia i Blue1), jak rowniez z Thai, United, a w ogole nie ma nic z LOTem?
     

  12. #172
    kropek_84
    Goście

    Domyślnie

    To jeszcze jedno pytanie, może nie do końca związane z lotnictwem, ale z racji tego, ze koledzy i koleżanki częściej dokonują rezerwacji to powinni wiedzieć:

    Otóż rezerwując wczorajszy lot ze Swissem płaciłem(?) przy użyciu eKarty z Mbanku. Wpisałem dane karty, itp., itd., kliknąłem 'Potwierdź' no i dostałem potwierdzenie rezerwacji w postaci kodu rezerwacji, ale ani z karty ani z konta nie zniknęła mi ani złotówka.
    Niczego nieświadomy rozładowałem eKartę (myśląc, ze rozładowuję ją z reszty kwoty pozostałej po ściągnięciu nalezności przez Swiss), ta rozładowała się bez problemu, po czym na swoim koncie nie stwierdziłem żadnego śladu po rezerwacji, kwota na koncie też się zgadza (czyt. jest taka jak przed rezerwacją).
    O co tu chodzi...?
     

  13. #173
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kropek_84
    To jeszcze jedno pytanie, może nie do końca związane z lotnictwem, ale z racji tego, ze koledzy i koleżanki częściej dokonują rezerwacji to powinni wiedzieć:

    Otóż rezerwując wczorajszy lot ze Swissem płaciłem(?) przy użyciu eKarty z Mbanku. Wpisałem dane karty, itp., itd., kliknąłem 'Potwierdź' no i dostałem potwierdzenie rezerwacji w postaci kodu rezerwacji, ale ani z karty ani z konta nie zniknęła mi ani złotówka.
    Niczego nieświadomy rozładowałem eKartę (myśląc, ze rozładowuję ją z reszty kwoty pozostałej po ściągnięciu nalezności przez Swiss), ta rozładowała się bez problemu, po czym na swoim koncie nie stwierdziłem żadnego śladu po rezerwacji, kwota na koncie też się zgadza (czyt. jest taka jak przed rezerwacją).
    O co tu chodzi...?
    System rezerwacyjny SWISSa jest taki, ze sprawdza najpierw czy karta jest aktywna, blokujac rownowartosc 2 euro. Oczywiscie chodzi tu o karty debetowe jak Visa Electron INTELIGO lub wlasnie eKarta mBanku. W przypadku kart wypuklych system od razu blokuje pelna kwote biletu. A tak to dopiero manualnie sciagaja potrzebna kwote w kolejnych dniach. Wiec szybciutko naladuj karte raz jescze, bo inaczej to napisza do Ciebie maila, ze podana karta jest niewlasciwa, bo nie ma mozliwosci sciagniecia pozadanej kwoty.
     

  14. #174
    kropek_84
    Goście

    Domyślnie

    Rozumiem, że jeśli bym nie doładował karty to rezerwacja zostanie anulowana?

    Czy oprócz tego poniosę jeszcze jakieś konsekwencje?
     

  15. #175
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Hm, mojej eKarty z mbanku Swiss nie chciał (debetowej electron toże :/).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  16. #176
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kropek_84
    Rozumiem, że jeśli bym nie doładował karty to rezerwacja zostanie anulowana?
    Przy tego typu kupowaniu biletow przez internet nie ma czegos takiego jak osobno rezerwacja i osobno kupno biletu. Wszystko dzieje sie jednoczesnie. Jak oni nie dostana pieniedzy od ciebie z takiego czy innego powodu to oczywiscie nie masz ani rezerwacji ani biletu.
     

  17. #177
    kropek_84
    Goście

    Domyślnie

    Znaczy się nie zaakceptował...?

    Ja podałem dane swojej eKarty, zatwierdziłem i wyskoczył mi kod rezerwacji (czyli chyba wszystko oki), a na koncie rzeczywiście mam blokadę 6 zików z gorszami (czyli chodzi o to o czym napisał 'stenus' choć równowartość 2 Euro to nie jest).

    Ale ponawiam pytanie i proszę o kompetentną odpowiedź (choć wiem, że temat pytania nie jest w pełni lotniczy).

    Czy jeżeli eKartę mam rozładowaną to Swiss anuluje mi rezerwację?
    Czy mogą mi w jakikolwiek sposób pobrac pieniążki z konta nawet jak eKarta jest rozładowana?
    Czy jeżeli eKartę doładuję za tydzień czy 2 to mogą się wtedy ocknąć i zdjąć kasę?
    Czy oprócz ewentualnego anulowania rezerwacji poniosę jakiekolwiek inne konsekwencje (w tym finansowe)?


    Edit:
    ślepowron ale otrzymałem potwierdzenie i kod rezerwacji. Rozumiem, że jeśli kasy nie ściągną to rezerwacja będzie anulowana, a oni mnie o tym telefonicznie lub mailem w ciągu najbliższych kilku dni poinformują?

    Wybaczcie proszę, ale jestem kompletnym dyletantem w tego typu sprawach, a wyższa konieczność zmusiła mnie do odbycia podróży lotniczej.

    P.S. Od razu wyjaśnię czemu tak kombinuję. Otóż WCZORAJSZA rezerwcja była dokonana na lot do Barcelony. Niespodziewanie (przynajmniej dla mnie) niejaki Clickair ogłosił DZISIAJ otwarcie połączenia WAW - BCN. Mogę polecieć bezpośrednio, 2 razy taniej (!!!) i w dogodnym dla mnie terminie dlatego zwietrzyłem niespodziewaną szansę na uwolnienie się od Swissa bez poniesienia konsekwencji finansowych.
     

  18. #178
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    W SWISS jest jakos to inaczej, bo kupuje u nich bilety od dawna i znam juz ten system. Moze wytlumacze po kolei, przedstawiajac jak dziala to na karcie Visa Electron INTELIGO:

    1. Po nacisnieciu "Kupuj bilet" system mysli mysli mysli, po czym wyskakuje mi numer potwierdzenia, jednoczesnie z karty blokowane jest okolo 6 zl.

    2. Zaraz po tym przysylana jest mi na maila wiadomosc, ze dokonalem rezerwacji.

    3. Dopiero po jakims czasie (kolejny dzien najczesciej) reszta sumy jest sciagana z karty, a na maila dostaje wszystkie wytyczne lacznie z numerem biletu.

    Zdaje mi sie, ze operacja nr 3 dokonywana jest "recznie" w danym biurze rezerwacji SWISS, gdyz jak kiedys mi zabraklo jakis 15 zl do calkowictej sumy biletu, to napisali do mnie z biura SWISS w ... Barcelonie (kupowalem wtedy bilet na trasie Manchester-Istanbul i powrot), zebym podal inna karte, bo ta, ktora podalem nie dziala. Odpisalem grzecznie wyjasniajac problem i poinformowalem, ze jutro bedzie juz karta naladowana odpowiednia suma (pzrelew z Citi do Inteligo jednak troszke trwa, ale juz szybciutko w miare). Nastepnego dnia karta juz miala wymagana sume, ale pani z Barcelony odezwala sie do mnie po kolejnych 3 dniach (sic!) z pytaniem grzecznym, czy juz moze sciagnac zkarty. Odpisalem, ze tak, i za jakis moment moja komorka poinformowala mnie o sciagnieciu z karty sumy naleznej. Ot tak to dziala w SWISS.

    DLa porownania, kupuje takze bilety w bmi, LOT i Lufthansie i tam takze jest pobierana kwota 1 zl (to ma na celu sprawdzenie, czy karta jest aktywna), i zaraz potem po kilku sekundach pelna kwota za bilet. Wiec takie numery nie przechodza jak ze SWISS.

    Rozumiem zatem, ze masz numer rezerwacji, wiec na razie jest ona aktualna. Ale musisz umozliwisc sciagniecie SWISSowi calej naleznej kwoty z karty, bo inaczej zwyczajnie anuluja CI te rezerwacje. Rezerwacja bedzie dopelniona dopiero wtedy, gdy dostaniesz od nich maila z numerem biletu.

    [ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 21:30 ]
    Cytat Zamieszczone przez kropek_84
    P.S. Od razu wyjaśnię czemu tak kombinuję. Otóż WCZORAJSZA rezerwcja była dokonana na lot do Barcelony. Niespodziewanie (przynajmniej dla mnie) niejaki Clickair ogłosił DZISIAJ otwarcie połączenia WAW - BCN. Mogę polecieć bezpośrednio, 2 razy taniej (!!!) i w dogodnym dla mnie terminie dlatego zwietrzyłem niespodziewaną szansę na uwolnienie się od Swissa bez poniesienia konsekwencji finansowych.
    Aha, to jesli Ci chodzi o to, to mozesz spokojnie spac. Jesli nie bedziesz mial wystarczajacej kasy na karcie, to SWISS powie, ze bardzo im przykro, ale nie moga zdjac zkarty i anuluja rezerwacje. Mysle, ze w najgorszym razie stracisz te 6 zl, ale sadze, ze bank to potem odda, bo w wyniku rozliczenia ze SWISS okaze sie, ze nie doszlo do transakcji.
    Najlepiej bedzie, jak sie SWISS z Toba skontaktuje, powiedziec im, ze niestety ale nie masz innej karty i w zwiazku z tym wnosisz o anulowanie rezerwacji. Nie "chwal" sie, ze nie cchesz skorzystac zich uslug, bo wlasnie chcesz kupic bilet gdzie indziej.

    A tak na marginesie - SWISS to renomowana linia, ktora lata od lat. A clickair to niskokosztowy przewoznik, choc nalezacy do Iberii, to jednak zachowujacy sie jak kazdy inny niskokosztowy (mniej lub bardziej). Zatem ze SWISS masz pewnosc pzrelotu (nawet jak odwolaja lot, to masz dwa inne dziennie), a clickair jeszcze nawet nie zaczal latac. A co bedzie, jak sie okaze, ze jednak rezygnuja z trasy zanim w ogole zaczna operacje? Czesto sie tak pzreciez zdarza. Poza tym bedzie latal tylko raz dziennie (i to nie w kazdy dzien), wiec jak cos odwolaja, to bedziesz mial rezerwacje pzremieniona na "za dwa lub wiecej dni". Pasuje Ci tak? A jaka jest roznica w cenie?
     

  19. #179
    kropek_84
    Goście

    Domyślnie

    Różnica w cenie to 400 PLN na przelocie w obie strony, ale do tego dochodzi przelot bezpośredni (niektórzy lubią i 10 międzylądowań , a niektórzy nie) no i dni oraz godziny proponowane przez Clicka wybitnie mi leżą.

    Fakt, że z low costem nigdy nic nie wiadomo i w tym momencie dałes mi odrobinkę do myslenia.

    Jednakże rozumiem, że jeśli zdecyduje się wykręcić od Swissa to nie będzie z tym żadnych problemów, odezwą się w najbliższym czasie i nie przypomną sobie za 3 tygodnie o ściągnięciu kasy jak akurat będę ją miał na eKarcie.
     

  20. #180
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kropek_84
    Różnica w cenie to 400 PLN na przelocie w obie strony, ale do tego dochodzi przelot bezpośredni (niektórzy lubią i 10 międzylądowań , a niektórzy nie) no i dni oraz godziny proponowane przez Clicka wybitnie mi leżą.

    Fakt, że z low costem nigdy nic nie wiadomo i w tym momencie dałes mi odrobinkę do myslenia.

    Jednakże rozumiem, że jeśli zdecyduje się wykręcić od Swissa to nie będzie z tym żadnych problemów, odezwą się w najbliższym czasie i nie przypomną sobie za 3 tygodnie o ściągnięciu kasy jak akurat będę ją miał na eKarcie.
    Zrobisz, co uwazasz za stosowne dla siebie.
    Ja tu tylko pokazuje biale i czarne strony....
    Miejmy nadzieje, ze clickair wejdzie na stale do programu niebios nad Polska i bedzie sie rozwijal, bo to ciekawe i potrzebne polaczenia.

    CO do Twoich "perypetii finansowych" ze SWISS, to, pomijajac ich niezbyt etyczna strone, to nie poniesiesz konsekwencji finansowych. Jak sie z Toba skontaktuja, ze nie moga sciagnac naleznosci, to im odpisz, ze bardzo Ci przykro, ale nie masz innej karty, wiec niech (z Twoim ciezkim sercem) anuluja rezerwacje. Natomiast ani SWISS, ani zadna inna linia nie maja prawa sciagac zkarty czegokolwiek po 3 tygodniach (chyba, ze niektore linie sobie posciagaly tzw. podatek Browna bez pytania).
     

Strona 9 z 21 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •