Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 1 z 21 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 420

Wątek: Archiwum FPP

  1. #1
    ModTeam Photo Screener
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie Archiwum FPP


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=4875

    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.


     

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    PRZYPOMINAM ZASADY PISANIA W TYM WĄTKU:

    Co jakiś czas pojawiają się na naszym forum tematy zawierające podstawowe pytania na temat lotnictwa cywilnego. Ich los jest bardzo różny. Czasami pada bardzo podstawowe pytanie. Część z nasz reaguje na nie alergicznie. W efekcie pytający zamiast odpowiedzi dostaje kubeł pomyj i - w najlepszym przypadku - odniesienie do opcji szukaj. Ten temat, ma temu zaradzić. Oto trzy zasady dyskusji:

    1. Tu możesz zadać każde nawet najbardziej podstawowe pytanie dotyczące lotnictwa cywilnego np. "do czego służą skrzydła?"
    2. Nikt nie będzie nikogo krytykował za zadawanie takich czy innych pytań, a jak będzie to najpierw wykasuję jego post, a później naślę na niego płatnych zbirów.
    3. Bardzo liczę, że osoby znające się na lotnictwie będą tak miłe i będą mozolnie udzielały odpowiedzi. Chcemy przecież żeby wiedza o naszej pasji była jak najbardziej powszechna!
    4. Tekst pytania proszę pisać boldem
    5. Od czasu do czasu modreatrorzy będą czyścić ten wątek z różnych pobocznych dyskusji. Nie oznacza to jednak że musicie się powstrzymywać od wszelkich wtrętów, dygresji i poboczności

    PS. Fakt utworzenia tego tematu nikogo nie zwalnia z obowiązku stosowania opcji "szukaj" przed zadaniem pytania
     

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Czy lotniska posiadają coś takiego jak pojemność postojową?

    ..czyli określoną liczbę miejsc parkingowych dla samolotów?

    Co dzieje się w wypadku całkowitego zapełnienia wszystkich miejsc postojowych

    ...czy w ogóle występuje taki stan rzeczy???

    Jeśli istnieje takiż parametr to jaka jest jego wartość dla Okęcia???
     

  4. #4
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Czy lotniska posiadają coś takiego jak pojemność postojową?
    .czyli określoną liczbę miejsc parkingowych dla samolotów?
    Oczywiscie ze posiadaja. Wez powierzchnie betonu i podziel przez powierzchnie zajmowana przez jeden sredni samolot. Jak byl 9/11 i duzo samolotow musialo ladowac w Kanadzie to na niektorych lotniskach (tych malo uzywanych jak np. Hallifax) potrafili upchnac samoloty doslownie na styk nawet wykorzystujac czesci niektorych pasow startowych... Wszystko zalezy od potrzeb. :/
     

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Co dzieje się w wypadku całkowitego zapełnienia wszystkich miejsc postojowych
    W sezonie w Balicach to największy problem (przynajmniej narazie, do czasu aż dobudują nową część płyty). Wtedy samoloty muszą ustawić się na drodze kołowania i czekają aż się coś zwolni. W ubiegłym roku nie zdarzało się to często, ale w tym może być ostro Ewentualnie, można liczyć na pomoc wojska, które - jak wieści niosą - może udostępnić czasowo kawałek swojej płyty.
     

  6. #6
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Czy samoloty maja licznik kilometrow czy eksploatowanie liczy sie inaczej np. w latach w powietrzu??
     

  7. #7
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Liczy się wg. godzin spędzonych w locie.
     

  8. #8
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Ja mam takie pytanie jezli lotnisko bedzie od mojego miatsa 60 km to an jakiej wysokosci maszyna bedzie sie znajdowala 60 km od ladowania

    pytania boldem
     

  9. #9
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Zniżanie samolotu, to jest chyba 50m w pionie, na 1 km w poziomie (zależy to chyba jeszcze od samolotu). Ale jeszcze trzeba uwzględnić położenie względem lotniska, plan lotu itp.
     

  10. #10
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737
    Ja mam takie pytanie jezli lotnisko bedzie od mojego miatsa 60 km to an jakiej wysokosci maszyna bedzie sie znajdowala 60 km od ladowania
    Nie mozna odpowiedziec na to pytanie uzywajac formulek jak szybko samolot traci wyskosc. Problem polega na tym ze w koncowej fazie lotu samolot potrafi byc przetrzymywany na roznych posrednich wysokosciach - innymi slowy schodzi w dol po "schodkach" a nie jednostajnie. Im bardziej skomplikowana przestrzen powietrzna tym wiecej moze byc takich schodkow. Nie, 60 km od lotniska samolot bedzie juz znacznie nizej niz na wysokosci przelotowej z uwagi wlasnie na te "stopnie". Druga sprawa to liczby ktore tu widze sa bledne. Typowo taki 737 potrzebuje ponad 150-200 km aby stracic 10 km wysokosci (uzywaja normalnego opadania) a wiec nawet pomijajac te 'stopnie' - bedzie znacznie nizej. Marcin podal zreszta wyzej dobra formule - 50 m na 1 km - przy 60 km daje to 3000 m wysokosci.
     

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    No dobra: w takim razie B737 na trasie Warszawa- Rzeszów wspina się na przelotową czy nie? Wg mnie to trochę bez sensu - tylko 300 km w lini prostej.
     

  12. #12
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900
    No dobra: w takim razie B737 na trasie Warszawa- Rzeszów wspina się na przelotową czy nie? Wg mnie to trochę bez sensu - tylko 300 km w lini prostej.
    Z tego, co pamiętam, na tak krótkich, krajowych trasach B737 i podobne idą niżej, niż wynosi ich zwykła przelotowa.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
     

  13. #13
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900
    No dobra: w takim razie B737 na trasie Warszawa- Rzeszów wspina się na przelotową czy nie? Wg mnie to trochę bez sensu - tylko 300 km w lini prostej.
    A co to jest "przelotowa"? Definicja?
    Wspina sie na taka wysokosc na jaka trzeba (praktycznie, ekonomicznie) na dana dlugosc trasy.
     

  14. #14
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    A co to jest "przelotowa"? Definicja?
    Zależy, o jaką "wysokość przelotową" Ci chodzi - optymalną dla danego typu maszyny czy dla danej trasy...
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
     

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Czy samoloty cysterny mają same możliwość dotankowania w powietrzu???

    a jeśli tak to czy
    - robią to z własnego zbiornika cysterny [co wydaje się prostszym rozwiązaniem]
    - dotankowują z drugiego samolotu-cysterny
     

  16. #16
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ksebki
    Czy samoloty cysterny mają same możliwość dotankowania w powietrzu???
    Nie.

    Dodatek: A tak na marginesie zastanow sie dlaczego tak jest, to calkiem logiczne ze nie maja.

    [ Dodano: Sob 10 Lut, 2007 13:09 ]
    Cytat Zamieszczone przez elcin
    Czy samoloty maja licznik kilometrow czy eksploatowanie liczy sie inaczej np. w latach w powietrzu??
    W godzinach wylatanych jak i w tzw. cyklach. Cykl to jeden start i ladowanie. Ilosc startow i ladowan jest wazna bo to decyduje o takich sprawach jak przeglady podwozia i samgo kadluba ktory jest za kazdym razy pompowanyy powietrzem. Dla linii ktore lataja na bardzo krotkich trasach (np. na Hawajach) ilosc cykli moze byc decydujacym czynnikiem w decyzjach kiedy robic przeglady techniczne. Przepisy dokladnie to reguluja.
     

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Witam
    było pytanie o zniżanie samolotu. A ja chiałem sie zapytać jak szybko samolot się wznosi do wysokości przelotowej?
     

  18. #18
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marq
    jak szybko samolot się wznosi do wysokości przelotowej?
    Jak im ATC nie przeszkadza i nie zatrzymuje na posrednich wysokosciach (co sie zdarza) to jakies 20-30 minut. Waga samolotu (zaladowanie) odgrywa tu duza role.
    Trzeba podkreslic ze jest to uproszczona odpowiedz. Samoloty czesto nie moga od razu osiagnac swojej docelowej wyskosci ze wzgledu na wage paliwa. Musza sie zatrzymac na nizszych wysokosciach aby spalic troche paliwa i powoli pna sie do gory jak staja sie lzejsze. Jest to taki system "schodkow" - typowo taki schodek to 2000 stop, spalaja troche paliwa i wchodza na nastepny schodek. Dla przykladu taki 747 w dalekim locie powiedzmy z Londynu do San Francisco przejdzie przez 4 lub 5 takich schodkow i osiagnie dopiero swoja ostateczna wysokosc bedac juz nad Kanada. Ja uwazalabym wiec z uzywanie wyrazenia "wysokosc przelotowa".
     

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Z FL360

    Domyślnie

    To jeszcze jedno pytanie na temat latających cystern ile taki KC135 może "wykarmić" efów (chodzi mi o ilośc samolotów) jeżeli mają całkiem puste zbiorniki?
     

  20. #20
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie Polewanie ??


    Polecamy

    Witam, mam pytanie, czemu nie raz polewają samoloty, jakąś substancją i co to jest za substancja ?. dzięki z góry.

    pytania boldem
     

Strona 1 z 21 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •