Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21

Wątek: Zapach spalin?

  1. #1
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie Zapach spalin?


    Polecamy

    Mam następujące pytanie.Lecąc Airbusem 319 miałem wrażenie,że przy starcie oraz przy podejściu do lądowania czuć było wewnątrz coś jakgdyby delikatny zapach spalin.Czy to wogóle możliwe?Towarzysze mojej pordóży gdy im o tym powiedziałem wyśmiali mnie ale ja naprawdę miałem wrażenie,że czuję zapach spalonego paliwa lotniczego.Co wy na to?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    To normalne

  3. #3
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Tzn,że co jest normalne?

  4. #4
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Ja w 733 zapach spalin czułem przy odpalaniu silników. A w ołówku to wogóle było czuć zapach spalin cały czas gdy samolot znajdował się na ziemi.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Ja też w 733 czułem zapach spalin po odpaleniu silników i podczas kołowania, ale w trakcie lotu i przy lądowaniu już nic nie było czuć.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Awatar Dreamliner

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA (niegdyś EPBY)

    Domyślnie

    Powiem Ci, że na płycie lotniska to normalne, bo np. przez otwarte drzwi itp. powietrze z lotniska (często lekko pachnące spalinami) dostaje się do środka. Wewnątrz samolotu, przed lądowaniem jest to sytuacja, która nie powinna mieć miejsca. Samoloty mają zamknięty system wentylacyjny, czyli zużyte powietrze jest filtrowane, mieszane z tlenem i odpowiednio modyfikowane (temp. wilgoć) oraz wpuszczane z powrotem do środka. Czyli żaden zapach z zewnątrz nie powinien być wyczuwalny. Jeśli czułeś zapach spalin, to albo ktoś na pokładzie miał coś co miało taki zapach, albo mógł powstać jakiś wyciek paliwa. Chociaż w takich sytuacjach to byłby dość silny zapach. Nie mógłby się utrzymać więcej niż kilkanaście minut, bo zanieczyszczone powietrze byłoby przefiltrowane. Dłuższa wyczuwalność zapachu paliwa jest prawie pewną oznaką wycieku, ponieważ mimo filtracji, do powietrza przedostają się cały czas opary.

  7. #7
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Oj tak, w 733 Centralwings było bardzo czuć przy odpaleniu To normalne
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  8. #8
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dreamliner
    Powiem Ci, że na płycie lotniska to normalne, bo np. przez otwarte drzwi itp. powietrze z lotniska (często lekko pachnące spalinami) dostaje się do środka. Wewnątrz samolotu, przed lądowaniem jest to sytuacja, która nie powinna mieć miejsca. Samoloty mają zamknięty system wentylacyjny, czyli zużyte powietrze jest filtrowane, mieszane z tlenem i odpowiednio modyfikowane (temp. wilgoć) oraz wpuszczane z powrotem do środka. Czyli żaden zapach z zewnątrz nie powinien być wyczuwalny. Jeśli czułeś zapach spalin, to albo ktoś na pokładzie miał coś co miało taki zapach, albo mógł powstać jakiś wyciek paliwa. Chociaż w takich sytuacjach to byłby dość silny zapach. Nie mógłby się utrzymać więcej niż kilkanaście minut, bo zanieczyszczone powietrze byłoby przefiltrowane. Dłuższa wyczuwalność zapachu paliwa jest prawie pewną oznaką wycieku, ponieważ mimo filtracji, do powietrza przedostają się cały czas opary.
    Więc już wyjaśniam.Ten zapach pojawił się tak jak napisałem dwukrotnie.Ale nie trwało to długo.Może 2-3 minuty góra.Po starcie przy wchodzeniu na przelotówkę a właściwie zaraz po starcie (wkrótce ustąpił) oraz tuż przed podejściem do lądowania.Samolot nie był jakiś super nowy a raczej sprawiał wrażenia przechodzonego (UE) i nie tylko ten zapach mnie zaniepokoił (wcześniej przy kołowaniu na pas coś grzechotwało pod samolotem) Myślę,że potrafię rozróżnić zapach spalonego paliwa lotniczego wyczuwalnego przecież przy pasach startowych

  9. #9
    Awatar Dreamliner

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA (niegdyś EPBY)

    Domyślnie

    Wiesz, w sumie to nie ważne czy samolot przechodzony czy nie. Po prostu zapachu paliwa poza płytą nie powinno się czuć. Oczywiście nie mówię, że to jakaś super poważna sprawa, ale nie wiadomo co się działo w kokpicie. Może po prostu piloci wiedzieli o wszystkim, ale Ty nie wiedziałeś, że oni wiedzą

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Ciekawostką jest że dwa razy czułem bardzo mocno spaliny (po rozruchu silników) i oba razy było to w ostatnich rzędach w 319 !
    W 318, 320 czy 321 tez siedziałem z tyłu i smrodu nie było.



  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dreamliner
    Samoloty mają zamknięty system wentylacyjny, czyli zużyte powietrze jest filtrowane, mieszane z tlenem i odpowiednio modyfikowane (temp. wilgoć) oraz wpuszczane z powrotem do środka. Czyli żaden zapach z zewnątrz nie powinien być wyczuwalny.
    Nie, samoloty nie maja zamknietego systemu wentylacyjnego i zuzyte powietrze nie jest mieszane z "tlenem". To nie lodz podwodna. Samoloty czerpia powietrze z zewnatrz przez stopnie kompresora w swoich silnikach turbinowych (tzw. bleed air). Poniewaz to powietrze pochodzi z ktoregos tam stopnia kompresora jest ono bardzo gorace (kilkaset stopni) i musi przechodzic przez wymienniki ciepla i klimatyzatory (mowi sie na to "packs"). Temat jak dostarczane jest powietrze pasazerom do oddychania w nowoczesnych samolotach pasazerskich juz byl tu raz szeroko omawiany. Ale oczywiscie zadnego zapachu spalin nie powinno sie czuc w trakcie lotu - zapach mogl byc wynikiem jakiegos defektu w ktoryms z tych mechanicznych systemow albo po prostu tymczasowa aberacja (lub urojeniem) albo pasazer niedaleko cos ciekawego robil ....

  12. #12
    Awatar Dreamliner

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA (niegdyś EPBY)

    Domyślnie

    @up,
    Samolotów jest tyle, że nie sposób się o to wykłócać. Nie ma jednolitego systemu wentylacji, tak jak nie ma takich samych wolantów w różnych samolotach. W Airbusie A320 jest drążek, w Embraerze 140 dziwnie wyglądający, Concorde-owski "krzywy" wolant, a w Boeingu 737-400 coś bardziej standardowego. Tak też jest z systemami wentylacji. Więc poniekąd obaj mamy rację, ale dzięki, że zwróciłeś na to uwagę

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dreamliner
    Nie ma jednolitego systemu wentylacji... Tak też jest z systemami wentylacji

    Akurat grubo sie mylisz. Nie ma i nie bylo samolotu o "zamknietym" systemie wentylacji chyba ze mi cos umknelo z histori lotnictywa gdzie czasami rozne dziwactwa probowano (jak 10-platowiec). I jest dobry powod dlaczego - byloby to kompletnym nonsensem technicznym. Nie porownuj do sytuacji z wolantem i joystickiem bo to troche kompromitacja.

    Skoro podpisujesz sie "Dreamliner" to mam nadzieje slyszales na czym bedzie polegal lekko inny system wentylacji/pressurization w 787 (nie, nie bedzie zamkniety) bo akurat w tym samolocie beda pewne innosci w tej branzy

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Fakty i mity na temat jakości powietrza w kabinie opublikowane przez Boeinga z powodu pytań i wątpliwości wielu pasażerów, głównie dot. rzekomej obecności dużej ilości dwutlenku węgla w kabinach:
    http://www.boeing.com/commercial/cabinair/facts.html

    PS. pamiętam, że pakiety, o których pisze saturn czasami muszą być wymienione (nie tylko filtry). Ale nie jestem pewien czy taki uszkodzony/przeterminowany/coś innego mógłby przepuścić jakikolwiek zapach z zewnątrz, typu spaliny innego samolotu (bo podczas lotu to raczej nie własne) --chyba pod warunkiem przelotu w chmurach lub we mgle i to tuż po poprzednim samolocie ;) Prędzej rzeczywiście samolot miał jakiś wyciek paliwa lub oleju, ale to zwykle nie wróży nieczego dobrego.

    Pozdr

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Ja w A320 nic nie czułem ale po wylądowaniu jak wyszedłem na schodki to waliło naftą (zgaszone silniki) mogę to porównaćdo tego jak bym się nachylił nad otwartym karnistrem z benzyną (z tą różnicą że był to zapach nafty a nie benzyny)
    EPKT Spotter
    Nikon D2Hs; D300 + grip; Tamron 17-50 f2.8; 28-75 f2.8; Nikkor 70-200 f2.8 VR, Nikkor 50 f1.4

  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatSi
    Ja w 733 zapach spalin czułem przy odpalaniu silników. A w ołówku to wogóle było czuć zapach spalin cały czas gdy samolot znajdował się na ziemi.
    Jaki rodzaj statku powietrznego nosi taką ksywę?

  17. #17
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  18. #18
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    O co chodzi z tym zdjęciem ?

  19. #19
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Zobrazowanie jak wygląda ołówek - moje pytanie piętro wyżej

  20. #20
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez MatSi
    A w ołówku to wogóle było czuć zapach spalin cały czas gdy samolot znajdował się na ziemi
    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Jaki rodzaj statku powietrznego nosi taką ksywę?
    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Embraer 145:


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •