Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 1 Post By Patryk95
  • 1 Post By adamsc
  • 1 Post By djozwiak

Wątek: Minimalny bezpieczny odstęp między samolotami

  1. #1
    Awatar Luteres

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie Minimalny bezpieczny odstęp między samolotami


    Polecamy

    Witam!
    Zakładam temat w tym dziale po raz drugi, tym razem inne pytanie (poprzedni temat został usunięty przez moderatora, gdyż pytanie było za łatwe do Forum Prostych Pytań, pozdrawiam!)

    Forum zainspirowało mnie do zgłębienia wiedzy nt. pracy pilota/kontrolera lotów, natknąłem się na informację, że kontroler, parafrazując; "dba o zachowanie odpowiedniego odstępu między przelatującymi samolotami". Czy ten odstęp jest z góry narzucony przez jakąś międzynarodową instytucję lotniczą, czy przez państwa, a może inaczej to działa? Pytam, gdyż dopiero co zobaczyłem na FR24 3 samoloty w jednym punkcie na FL360, FL370 i FL380.
    Ostatnio edytowane przez Luteres ; 28-12-2014 o 17:39 Powód: Błąd rzeczowy

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2014
    Mieszka w
    EPKC/EPKK

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam to było tak, że chyba poniżej poziomu lotu 290 separacja ma wynosić min. 1000 stóp, a powyżej FL290 2000 stóp. Z tym że było coś takiego że można tą separację powyżej FL290 zmniejszyć do 1000 stóp, ale nie pamiętam już dlaczego.

    P.S. te moje informacje niekoniecznie są już w dniu dzisiejszym aktualne, także jakby co to nie daję gwarancji że nadal tak jest
    Luteres likes this.

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    Rozdziały 5 i 6 z 4444.
    Luteres likes this.

  4. #4
    Awatar Luteres

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    Dziękuję, mam jeszcze dokładniejsze pytanie odnośnie tego:

    Cytat Zamieszczone przez Zarządzanie Ruchem Lotniczym
    Minimum separacji pionowej (VSM – Vertical Separation Minimum) wynosi:a) nominalnie 300 m (1000 ft) poniżej FL 290 i nominalnie 600 m (2 000 ft) na lub powyżej tego poziomu, z
    wyjątkiem pkt b) poniżej; i
    b) w wyznaczonej przestrzeni powietrznej, zgodnie z regionalnym porozumieniem żeglugi powietrznej:
    nominalnie 300 m (1 000 ft) poniżej FL 410 lub powyżej tego poziomu, jeżeli takie stosowanie
    przewidziano w określonych warunkach oraz nominalnie 600 m (2 000 ft) na lub powyżej tego poziomu.


    Zgodnie z regionalnym porozumieniem żeglugi powietrznej - jak to porozumienie wygląda? (o ile dobrze interpretuję ten tekst) Rzecz się działa nad granicą polsko-litewską nieopodal Suwałków, czyli polska instytucja odpowiedzialna za loty w tym regionie "dogadała" się z litewską, że na tym terenie zmniejszają separację? Jeśli tak, to dlaczego się ją zmniejsza?

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Kwestia separacji nie jest taka prosta, bo zależy od wielu czynników. Natomiast jeśli potrzebujesz kilku prostych cyferek na potrzeby fr24, to 1000ft w pionie i 7NM w poziomie.

    2000ft pionowo jest powyżej fl290, chyba że stosowane jest RVSM (Reduced Vertical Separation Minima. W FIR EPWW jest), wtedy (jeśli statek powietrzny ma odpowiednie wyposażenie) do FL410 można stosować 1000ft separacji. I nie ma to nic wspólnego z granicami państwowymi.

  6. #6
    Awatar Luteres

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie

    Dziękuję za pomoc, już wszystko rozumiem

  7. #7
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    http://dcaa.trafikstyrelsen.dk:8000/...Procedures.pdf

    Znajdujemy EUR i otwieramy na punkcie 4.2
    thewho likes this.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •