Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie Parę ciekawych pytań


    Polecamy

    Witam mam parę pytań dotyczacych lotnictwa


    1.Gdzie znajduje sie najwieksze lotnisko w europie,a gdzie na świecie?
    2.Jak dlugi jest pas na lotnisku Okecie??
    3.Na jakim lotnisku w polsce gdzie lodują boeingi i airbusy jest najkrótszy pas?
    4.Czy turbulencje moa uszkodzic konstruksję samolotu?
    5.Jaki samolot jest bardziej niezawodny i bazpieczniejszy B737 czy a320?
    6.Ile lat ma najstarszy latajacy samolot LOT-u?
    7.Czy linie moga sprzedac innym linią swój samolot?
    8.Ile obecnie samolotow posiadaja linie Wizzair?Czy kupuja oni samoloty nowe czy uzywane od innych linii?
    9.Do czego służy system dymny?
    10.Czy samolot może wejśc w stan nieważkości?
    11.Czy linie rynaair mialy kiedys jakas katastrofę?
    12.Czy silnik np.boeinga może uszkodzić sie jesli dostanie do niego sie duza ilośc wody np.przy ulewie
    13.Czy piecioletni samolot np.a320 można uznac za stary??
    14.Po co w niektórych airbusach sa na szkrzydle takie czerwone strzalki na bialym tle zaraz ?
    15.Co ile zmienia sie opony w samolocie?
    16.Czy okienka w kabinie pasażerskiej sa wykonane ze zwykłego plastiku(pleksy)
    17.Co stalo by sie jakby w samolocie pekla szybka od kabiny pasazerskiej?
    18. co jest przyczyna dehermetyzacji?
     

  2. #2

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    Wybacz, ale większość odpowiedzi na Twoje pytania można znaleźć w 4 minuty na Wikipedii, w Googlach albo na stronach przewoźników

    http://pl.wikipedia.org/wiki/WAW (2)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_lotniska (3)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko (1)
    http://www.airfleets.net/flottecie/L...20Airlines.htm (6)
    http://book.wizzair.com/about_us/fleet/ (8)
    itd.

    Do tego polecam opcję szukaj

    A poza tym, gdyby lotnictwo było aż tak narażone na codzienne sytuacje typu ulewa czy turbulencje, a jedyną przegrodą wnętrza od zewnętrza samolotu na wysokości 10 km nad ziemią byłby kawałek pleksi, to zapewne latanie nie byłoby najbezpieczniejszym środkiem transportu
     

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Troche naiwne pytania ale niech bedzie. Odpowiem na niektore.

    4. moga
    5. nie ma statystycznej roznicy
    7. A jak myslisz? Pomysl. Do tego wiedza lotnicza potrzebna nie jest.
    10. moze na krotko.
    11. o ile wiem nigdy
    12. silniki nie gasna nawet przy przy najwiekszej ulewie. Uszkodzic
    13. mlody
    16. Jest zlozone z paru warstw roznych materialow.
    17. by nastapila dehermetyzacja
    18. rozne
     

  4. #4
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez da-w-id
    17.Co stalo by sie jakby w samolocie pekla szybka od kabiny pasazerskiej?
    18. co jest przyczyna dehermetyzacji?
    Dla komfortu pasażerów, a na większej wysokości umozliwienia im przeżycia, wnętrze samolotu, przede wszystkim kabina pasażerska(ale i luki bagażowe) są zahermetyzowane. W takim celu, że na typowej wysokosci przelotowej czyli około 10km(ale już i sporo mniejszej), na zewnątrz panuje zbyt małe ciśnienie powietrza aby człowiek przez dłuższy czas mógł tam przebywać( na takich wysokościach nie można swobodnie oddychać, jest tam za mało tlenu)
    Zahermetyzowane to znaczy, że niezaleznie od ciśnienia zewnętrznego, w środku samolotu, jest utrzymywane ciśnienie odpowiadające ciśnieniu panującemu na wysokości około 2500m.
    Bardziej obrazowo wygląda to tak, że powyżej tej wysokości samolot jest "pompowany" powietrzem tak, aby w jego wnętrzu utrzymywało sie stałe, podwyższone względem zewnętrznego ciśnienie-wraz ze wzrostem wysokości ciśnienie na zewnątrz maleje, a w środku pozostaje już bez zmian.
    Aby móc utrzymywać to większe ciśnienie niz panujące na zewnątrz samolot, jego poszycie, drzwi wejściowe, luki bagażowe, wszelki okna muszą być szczelne. To coś w rodzaju zamkniętej butelki (nie do końca, ale na potrzeby tego pytania takie stwierdzenie wystarczy).
    Czyli dopóki samolot jest szczelny to jest zahermetyzowany.
    Jeśli nie jest szczelny, lub z jakichś innych powodów nie może być hermetyzowany(choćby z powodu utraty mocy(silników), a tym samym źródła sprężonego powietrza) ma miejsce dehermetyzacja.
    Jeśli hermetyzacja nie może być utrzymana z powodu utraty ciągłości poszycia( wypadnięte okno) i dzieje się to na dużej wysokości (tam gdzie różnica ciśnień między otoczeniem zewnętrznym a wnętrzem samolotu jest duża) to mamy do czynienia z gwałtowną dekompresją(dehermetyzacją), która przy niekorzystnych okolicznościach może prowadzić nawet do zniszczenia konstrukcji, ale jeśli okno wypadnie na ziemii(lub w warunkach kiedy różnica ciśnień między wnętrzem samolotu a otoczeniem jest nieduża) to nic się nie stanie.
     

  5. #5
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    2. Chcąc zadać pytanie należy stworzyć nowy temat - pytanie lub jego podstawowa część powinno zostać zadane w tytule, zaś w pierwszym poście należy pytanie rozwinąć. JEDNO PYTANIE JEDEN TEMAT!!!!!!!!!!
    no risk, no fun ;D

     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •