Hey, chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt przelotu na trasach npp.
Krakow- Dublin
KRK- Dusseldorf
KRK- Barcelona
KRK-pARYŻ
krk- edynburg
KRK- Hurganda
KRK- Palermo
itp.
Wersja do druku
Hey, chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt przelotu na trasach npp.
Krakow- Dublin
KRK- Dusseldorf
KRK- Barcelona
KRK-pARYŻ
krk- edynburg
KRK- Hurganda
KRK- Palermo
itp.
Temat byl juz poruszany.
Policz sobie odleglosci miedzy tymi miastami.
Zamien kilometry na mile morskie.
Wez ilosc miejsc w typowym 737-700.
Pomnoz odleglosc w milach przez ilosc siedzen i przez 7 centow (amerykanskich). Otrzymasz (przyblizony) calkowity koszt przelotu tego samolotu w centach/dolarach USA. Potem zamien sobie na polskie zlotowki jak chcesz.
Wg tego przelicznika wychodzi mi, że linie LC dokładają do interesu...
Nie tylko tanie linie.Cytat:
Zamieszczone przez lamer
Zapewniam ciebie ze nie dokladaja .. poczytaj sobie bo bylo na ten temat juz poprzednio i to sporo.Cytat:
Zamieszczone przez lamer
Możesz mi to przeliczyć po uwzględnieniu statystycznego % zapełnienie samolotu np. na trasie Warszawa-Londyn w przeliczeniu na minimalny średni koszt biletu zapewniający rentowność? Bo mi jakoś wychodzi pod kreską :(
A liczyłeś ile biletów jest w jakiej cenie na każdy lot? :)Cytat:
Zamieszczone przez lamer
Polecam abys sam obliczyl taka "srednia" cene biletu znajac "srednie" zapelnienie samolotu. Dobrze ze uzyles slowo "srednia" bo jak chyba wiesz w liniach typu LC (zreszta w kazdych liniach) pasazerowie siedzacy kolo siebie moga placic drastycznie rozne ceny za ten sam przelot.Cytat:
Zamieszczone przez lamer
A wiec gdzie linie LC czerpia zyski:
przykładowo:
koszt przelotu na trasie KRK-DUB = 90.000 zł
wpływy z biletów przy maksymalnym obłożeniu (przyjmujac ze srednia cena biletu = 200 zł) = 30.000
No więc z czego jeszcze "żyją" tanie linie ?
Nie chce byc zlosliwy ale jesli to ma byc koszt przelotu 737 w jedna strone na trasie Krakow-Dublin (obliczony wedlug powyzej podanej recepty) to cos nie dobrze u kolegi z arytmetyka szkoly podstawowej.Cytat:
Zamieszczone przez Thomash
Mi wychodzi 16.000PLN z hakiem koszt przelotu do Rzymu (odległość - połowa trasy do Dublina).
Kiedyś rezerwowałem bilety na lot w 2 strony do Rzymu dla 21 osób. Pierwsze osoby - 7 miesięcy przed wylotem, ostatnie osoby - 3 miesiące przed wylotem. Średnia cena w 2 strony za osobę wyszła 380zł. Gdyby taka była faktyczna średnia cena dla całego samolotu, linia za lot w każdą stronę otrzymałaby około 28.000PLN.
Rezerwowałem też bilety na inny lot do Rzymu dla 16 osób. Pierwsze osoby - miesiąc przed wylotem, ostatnie - dwa dni przed wylotem. Średnia cena w 1 stronę - 370zł. Gdyby cały samolot miał taką średnią, linia za lot w jedną stronę otrzymałaby ok. 55.000PLN. Wbrew pozorom, całkiem dużo osób rezerwuje w ostatniej chwili, zmienia rezerwację, dopłaca do bagażu, kupuje batoniki na pokładzie, dopłaca do priority check-in, dopłaca do miejsca na nogi, dopłaca do wyboru miejsca w samolocie... Wydaje się, że taki Ryanair sprzedaje bilety po 40zł, a za rok 2007 zysk z działalności operacyjnej wyniósł 470 milionów Euro. Daje to prawie 10E czystego zysku na każdego przewiezionego pasażera.
Wiesz co saturn5? Gubisz się pomału w zeznaniach... Piszesz tutaj o przeliczniku 7 centów na milę morską na pasażera a tu: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=7476&start=19 piszesz o 8 centach i to na milę, która ma 1600m czyli ...angielską.Cytat:
Zamieszczone przez saturn5
No a to daje całkiem rozbieżne wyniki...Cytat:
Zamieszczone przez saturn5
To 16.000 to Ci wyszło z tego co podawał Saturn ?Cytat:
Zamieszczone przez Tupungato
Bo jeśli tak to ten wynik jest w dolarach, a bilety jak sam napisałeś były sprzedawane w złotówkach. Więc to nie będzie 16.000, a ok. 37.000 PLN.
Nie gubie sie. Sa to przyblizone dane. Jednego dnia moze byc 7 centow, drugiego 8 centow, ceny ropy sie zmieniaja. Zalezy tez od lini lotniczej i jej wlasnych wewnetrznych kosztow. Wszystko w granicach 6-9 centow dla 737NG ma sens. Kwestia jaka to mila (ladowa czy morska) tez jest drugorzedna, czepiasz sie niewaznych rzeczy.Cytat:
Zamieszczone przez lamer
A propos, to koszt lotu 737-700 na trasie Krakow-Dublin to cos okolo $12000 - jak mozna zrobic z tego 90.000 zl to nie mam pojecia, zlotowka nie jest raczej tak slaba.
571nm razy 180 pasażerów razy 0,07 = $7195
Razy 2,29zł = ~16200zł
A jeśli liczyć typową dla 737-700 ilość pasażerów (149), to nawet 13400zł wychodzi.
Z czego ci to 12.000 wyszło ?Cytat:
Zamieszczone przez saturn5
Jakie liczby przyjąłeś ?( odległość, ilość miejsc, ilość centów, rodzaj mili )
Bo ja to już wielokrotnie liczyłem i mi jakieś 30.000 $ wychodzi :roll: :|
Saturn5
Te "nieważne rzeczy" dają różnicę około 1/3 kosztów więc gratuluję takiego swobodnego podejścia do szacowania kosztów.
Zapytaj sie jakiejs lini lotniczej ktora uzywa 737-700 jakie sa ich dokladne koszty na dany dzien to wtedy bedziemy rozmawiac. Bo jak narazie to dalem dobre przyblizenie (lepsze od zadnego), jak ciebie to nie zadawala to wymysl sobie cos innego albo przestan marudzic.Cytat:
Zamieszczone przez lamer
Jak masz numer telefonu osoby, która dysponuje takimi danymi i jest skłonna je udostępnić to proszę podaj! Cena ropy (a raczej kerozyny) nie skacze o 1/3 w ciągu kilku dni co powodowałoby taki rozrzut szacunków. Jak dla ciebie 6 i 8 centów to to samo i mila morska i angielska też to lepiej nie dyskutuj na temat opłacalności LCC gdzie każdy zarobiony cent się liczy.Cytat:
Zamieszczone przez saturn5
Masz niestety zerowe pojecie o kosztach w lotnictwie. Cena ropy to tylko jeden z wielu skladnikow. Dwie linie lotnicze latajace na tym samym 737-700 tego samego dnia na tej samej trasie moga miec koszta rozniace sie lekko o 1/3 jak nie wiecej, ba nawet moga placic zupelnie rozne ceny za paliwo. Trudne do pojecia, no nie :roll: :?: