Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Koszt przelotu 737-700


    Polecamy

    Hey, chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt przelotu na trasach npp.
    Krakow- Dublin
    KRK- Dusseldorf
    KRK- Barcelona
    KRK-pARYŻ
    krk- edynburg
    KRK- Hurganda
    KRK- Palermo
    itp.

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Temat byl juz poruszany.
    Policz sobie odleglosci miedzy tymi miastami.
    Zamien kilometry na mile morskie.
    Wez ilosc miejsc w typowym 737-700.
    Pomnoz odleglosc w milach przez ilosc siedzen i przez 7 centow (amerykanskich). Otrzymasz (przyblizony) calkowity koszt przelotu tego samolotu w centach/dolarach USA. Potem zamien sobie na polskie zlotowki jak chcesz.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Wg tego przelicznika wychodzi mi, że linie LC dokładają do interesu...

  4. #4
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Wg tego przelicznika wychodzi mi, że linie LC dokładają do interesu...
    Nie tylko tanie linie.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Wg tego przelicznika wychodzi mi, że linie LC dokładają do interesu...
    Zapewniam ciebie ze nie dokladaja .. poczytaj sobie bo bylo na ten temat juz poprzednio i to sporo.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Możesz mi to przeliczyć po uwzględnieniu statystycznego % zapełnienie samolotu np. na trasie Warszawa-Londyn w przeliczeniu na minimalny średni koszt biletu zapewniający rentowność? Bo mi jakoś wychodzi pod kreską

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Wg tego przelicznika wychodzi mi, że linie LC dokładają do interesu...
    A liczyłeś ile biletów jest w jakiej cenie na każdy lot?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Możesz mi to przeliczyć po uwzględnieniu statystycznego % zapełnienie samolotu np. na trasie Warszawa-Londyn w przeliczeniu na minimalny średni koszt biletu zapewniający rentowność? Bo mi jakoś wychodzi pod kreską
    Polecam abys sam obliczyl taka "srednia" cene biletu znajac "srednie" zapelnienie samolotu. Dobrze ze uzyles slowo "srednia" bo jak chyba wiesz w liniach typu LC (zreszta w kazdych liniach) pasazerowie siedzacy kolo siebie moga placic drastycznie rozne ceny za ten sam przelot.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A wiec gdzie linie LC czerpia zyski:
    przykładowo:
    koszt przelotu na trasie KRK-DUB = 90.000 zł
    wpływy z biletów przy maksymalnym obłożeniu (przyjmujac ze srednia cena biletu = 200 zł) = 30.000
    No więc z czego jeszcze "żyją" tanie linie ?

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Thomash
    koszt przelotu na trasie KRK-DUB = 90.000 zł
    Nie chce byc zlosliwy ale jesli to ma byc koszt przelotu 737 w jedna strone na trasie Krakow-Dublin (obliczony wedlug powyzej podanej recepty) to cos nie dobrze u kolegi z arytmetyka szkoly podstawowej.

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Mi wychodzi 16.000PLN z hakiem koszt przelotu do Rzymu (odległość - połowa trasy do Dublina).

    Kiedyś rezerwowałem bilety na lot w 2 strony do Rzymu dla 21 osób. Pierwsze osoby - 7 miesięcy przed wylotem, ostatnie osoby - 3 miesiące przed wylotem. Średnia cena w 2 strony za osobę wyszła 380zł. Gdyby taka była faktyczna średnia cena dla całego samolotu, linia za lot w każdą stronę otrzymałaby około 28.000PLN.

    Rezerwowałem też bilety na inny lot do Rzymu dla 16 osób. Pierwsze osoby - miesiąc przed wylotem, ostatnie - dwa dni przed wylotem. Średnia cena w 1 stronę - 370zł. Gdyby cały samolot miał taką średnią, linia za lot w jedną stronę otrzymałaby ok. 55.000PLN. Wbrew pozorom, całkiem dużo osób rezerwuje w ostatniej chwili, zmienia rezerwację, dopłaca do bagażu, kupuje batoniki na pokładzie, dopłaca do priority check-in, dopłaca do miejsca na nogi, dopłaca do wyboru miejsca w samolocie... Wydaje się, że taki Ryanair sprzedaje bilety po 40zł, a za rok 2007 zysk z działalności operacyjnej wyniósł 470 milionów Euro. Daje to prawie 10E czystego zysku na każdego przewiezionego pasażera.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Zamien kilometry na mile morskie.
    Wez ilosc miejsc w typowym 737-700.
    Pomnoz odleglosc w milach przez ilosc siedzen i przez 7 centow (amerykanskich). Otrzymasz (przyblizony) calkowity koszt przelotu tego samolotu w centach/dolarach USA
    Wiesz co saturn5? Gubisz się pomału w zeznaniach... Piszesz tutaj o przeliczniku 7 centów na milę morską na pasażera a tu: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=7476&start=19 piszesz o 8 centach i to na milę, która ma 1600m czyli ...angielską.
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    to licz okolo 8 US centow na jedno siedzenie na jedna mile. A wiec przykladowo na trasie 1600 km = 1000 mil
    No a to daje całkiem rozbieżne wyniki...

  13. #13
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato
    Mi wychodzi 16.000PLN z hakiem koszt przelotu do Rzymu (odległość - połowa trasy do Dublina).
    To 16.000 to Ci wyszło z tego co podawał Saturn ?
    Bo jeśli tak to ten wynik jest w dolarach, a bilety jak sam napisałeś były sprzedawane w złotówkach. Więc to nie będzie 16.000, a ok. 37.000 PLN.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Wiesz co saturn5? Gubisz się pomału w zeznaniach...
    Nie gubie sie. Sa to przyblizone dane. Jednego dnia moze byc 7 centow, drugiego 8 centow, ceny ropy sie zmieniaja. Zalezy tez od lini lotniczej i jej wlasnych wewnetrznych kosztow. Wszystko w granicach 6-9 centow dla 737NG ma sens. Kwestia jaka to mila (ladowa czy morska) tez jest drugorzedna, czepiasz sie niewaznych rzeczy.

    A propos, to koszt lotu 737-700 na trasie Krakow-Dublin to cos okolo $12000 - jak mozna zrobic z tego 90.000 zl to nie mam pojecia, zlotowka nie jest raczej tak slaba.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    571nm razy 180 pasażerów razy 0,07 = $7195
    Razy 2,29zł = ~16200zł

    A jeśli liczyć typową dla 737-700 ilość pasażerów (149), to nawet 13400zł wychodzi.

  16. #16
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    A propos, to koszt lotu 737-700 na trasie Krakow-Dublin to cos okolo $12000 - jak mozna zrobic z tego 90.000 zl to nie mam pojecia, zlotowka nie jest raczej tak slaba.
    Z czego ci to 12.000 wyszło ?
    Jakie liczby przyjąłeś ?( odległość, ilość miejsc, ilość centów, rodzaj mili )
    Bo ja to już wielokrotnie liczyłem i mi jakieś 30.000 $ wychodzi
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Saturn5
    Te "nieważne rzeczy" dają różnicę około 1/3 kosztów więc gratuluję takiego swobodnego podejścia do szacowania kosztów.

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer
    Saturn5
    Te "nieważne rzeczy" dają różnicę około 1/3 kosztów więc gratuluję takiego swobodnego podejścia do szacowania kosztów.
    Zapytaj sie jakiejs lini lotniczej ktora uzywa 737-700 jakie sa ich dokladne koszty na dany dzien to wtedy bedziemy rozmawiac. Bo jak narazie to dalem dobre przyblizenie (lepsze od zadnego), jak ciebie to nie zadawala to wymysl sobie cos innego albo przestan marudzic.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Zapytaj sie jakiejs lini lotniczej ktora uzywa 737-700
    Jak masz numer telefonu osoby, która dysponuje takimi danymi i jest skłonna je udostępnić to proszę podaj! Cena ropy (a raczej kerozyny) nie skacze o 1/3 w ciągu kilku dni co powodowałoby taki rozrzut szacunków. Jak dla ciebie 6 i 8 centów to to samo i mila morska i angielska też to lepiej nie dyskutuj na temat opłacalności LCC gdzie każdy zarobiony cent się liczy.

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Masz niestety zerowe pojecie o kosztach w lotnictwie. Cena ropy to tylko jeden z wielu skladnikow. Dwie linie lotnicze latajace na tym samym 737-700 tego samego dnia na tej samej trasie moga miec koszta rozniace sie lekko o 1/3 jak nie wiecej, ba nawet moga placic zupelnie rozne ceny za paliwo. Trudne do pojecia, no nie

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •