Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Gdańsk, EPGD

    Domyślnie fenomen wizza i nie tylko


    Polecamy

    Witam, jestem nowa na forum i w zw z tym jeszcze niedoświadczona
    pytanie kieruje głównie do ludzi z EPGD, choć niekoniecznie, mianowicie: mieszkam sobie w Gda, w miejscu gdzie genialnie widać samoloty podchodzące do lądowania i zastanawia mnie taki fenomen - dlaczego piloci niektórych samolotów lecących z zachodu (prawie zawsze Wizz i czasem Norwegian) po prostu skracają sobie drogę i zakręcają już nad Chełmem albo jeszcze wcześniej, a reszta robi to tak mniej wiecej nad Olszynką? W dzień tak samo jak w nocy. Droga podchodzenia do lądowania wydaje się być wtedy znacznie krótsza.. Dlaczego tak jest? Taka polityka przewoźnika? Z góry dzięki za odpowiedzi

  2. #2
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Re: fenomen wizza i nie tylko

    Cytat Zamieszczone przez rusłanka
    Witam, jestem nowa na forum i w zw z tym jeszcze niedoświadczona
    pytanie kieruje głównie do ludzi z EPGD, choć niekoniecznie, mianowicie: mieszkam sobie w Gda, w miejscu gdzie genialnie widać samoloty podchodzące do lądowania i zastanawia mnie taki fenomen - dlaczego piloci niektórych samolotów lecących z zachodu (prawie zawsze Wizz i czasem Norwegian) po prostu skracają sobie drogę i zakręcają już nad Chełmem albo jeszcze wcześniej, a reszta robi to tak mniej wiecej nad Olszynką? W dzień tak samo jak w nocy. Droga podchodzenia do lądowania wydaje się być wtedy znacznie krótsza.. Dlaczego tak jest? Taka polityka przewoźnika? Z góry dzięki za odpowiedzi
    To zależy jedynie od przydziału ATC, a polityka przewoźnika nie ma tu nic do rzeczy.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jego ewentualny 'fenomen', również.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    to samo dzieje się na EPKT wizz 90% podejść skraca i ATC nie ma tu nic do rzeczy.
    Użytkownik wyrzucony z forum za korzystanie z serwisu typu wraper lub serwera proxy

  5. #5
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SlevinKelevra
    to samo dzieje się na EPKT wizz 90% podejść skraca i ATC nie ma tu nic do rzeczy.

    No i tu się mylisz. ATC może ale nie koniecznie musi wydać zgodę na skrót. Jeżeli pilot ma zgodę od ATC to "skraca", Jeżeli "skraca" bez zgody to ATC pisze na niego raport i pilot ma "skróconą" mozliwość wykonywania zawodu pilota. 8)

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    jasne jasne i jeszcze pewnie słuchasz kontroli lotów w Pyrzowicach.


    Atco do boju!
    Użytkownik wyrzucony z forum za korzystanie z serwisu typu wraper lub serwera proxy

  7. #7
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    KTW czy WAW co za różnica (właściwie to spora, ale nie o tym tu mowa), są procedury i standardy od których odstępstwa maja bardzo poważne skutki, po to, aby nie było jeszcze poważniejszych nieodwracalnych...
    Więc nie pisz proszę, że w 90% przypadków lądowania Wizza w KTW ATC nie ma nic do rzeczy.
    A to że regułą jest wykonywanie przez Wizza visuali jeśli tylko warunki pozwalają nie znaczy że robią to bez porozumienia z ATC.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    ehhhhh no tak bo to ATC pilotuje samolot a pilot siedzi tam dla jaj....stary możesz mi powiedzieć co ma KONTROLA LOTÓW do decyzji jaką podjemuje pilot ? czesto 10 samolotów ląduje na pasie 27 a WIZZ nadlatujący z kierunku 090 idzie na 09 a po nim lufa z tego samego kierunku robi pełne podejście IFR na pas 27 taka jest właśnie polityka wizza żeby skrócić jak najwięcej. nie będe się wdawał w dyskusje z kimś kto nie ma pojęcia o czym pisze.
    Użytkownik wyrzucony z forum za korzystanie z serwisu typu wraper lub serwera proxy

  9. #9
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    SlevinKelevra, włącz myślenie ze zrozumieniem. Polityka WizzAir zapewne jest taka, że jeśli się da to obniżać koszty. Skracanie to właśnie obniżanie kosztów. Jednak jedno jest pewne. To czy skróci czy nie nie zależy od pilota a od kontroli lotów. ''Siedzący pilot'' jest pomysłodawcą, ATC ośrodkiem decyzyjnym a w następstwie znów pilot wykonawcą decyzji.
    Aby utrzymać się na rynku lowcostowym należy być przywódcą kosztowym osiągającym efekt skali. Southwest Airlines zapoczątkowały rynek przewozów lowcostowych wdrażając przy tym strategię błękitnego oceanu. Dzięki temu pozyskali całą masę (nie) klientów. Jednak pojawili się naśladowcy, którzy poszli tym samym tropem i teraz jest to strategia czerwonego oceanu. Co robić aby się utrzymać ? Czytaj powyżej o kosztach i skali.
    Elaborat można napisać o tym ale nie w tym temacie. Po co robić Offtopa
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Dokładnie. Wiesz Wizz tam ma baze wiec ATC moze byc troszke bardziej wyrozumiala dla nich. W Krakowie tez tak było w przypadku SkyEurope a teraz jest w przypadku Centrala, że zezwalaja na skróty albo jak jest mozliwosc i którys usilnie prosi o 07 to nawet dostanie.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    pani pytała o polityke przewoźnika to chyba wy źle czytacie pozdrawiam i tyle nic wiecej nie napisze bo oczywiście inni wiedzą lepiej
    Użytkownik wyrzucony z forum za korzystanie z serwisu typu wraper lub serwera proxy

  12. #12
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    No właśnie SlevinKelevra
    zwróć uwagę na słowa SP-LLD
    jak jest mozliwosc i którys usilnie prosi o 07 to nawet dostanie
    Czyli pilot musi poprosić o zgodę na takie manewry, a nie jak sugerujesz to on jest panem i podejmuje decyzje.
    Według Twojego toku rozumowania, to pilot mógłby zignorować polecenie go-around wydane przez ATC i spokojnie (bo przecież podjął już decyzję) rozwalić się o np. drugą maszynę, która nie zdążyła zjechać z pasa.

  13. #13
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    SlevinKelevra, lepiej nie pisz jeśli masz się unosić rusłanka, pyta o politykę i na to pytanie dostała odpowiedź. Pyta również dlaczego - i na to też dostała odpowiedź z bonusem, który się nazywa wyjaśnienie procedury oraz zasad skracania.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    nie umiem czytać i źle myśle przepraszam.
    Użytkownik wyrzucony z forum za korzystanie z serwisu typu wraper lub serwera proxy

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Ale nam sie dyskusja zrobila z niewinnego pytania. hihih

    A ja dziekuje, bo dzieki niej sporo nowego sie dowiedzialem.
    meschiash - co to jest "strategia blekitnego i czerwonego oceanu"?

  16. #16
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W Wawie jest normą, że jak tylko się da to Wizz prosi o visual'a - jednak ze względu
    na sytuację ruchową dość rzadko takie pozwolenie dostaje. Ale jak już
    dostanie potrafi być bardzo widowiskowo

    pzdr,P.

  17. #17
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    Taaa, np zakręt 90 stopni już nad światłami podejścia na 33... jakieś 1/4mili od progu pasa. :P

  18. #18
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    meschiash - co to jest "strategia blekitnego i czerwonego oceanu"?
    Off-Topic / Nie na temat:
    Blue Ocean Strategy to taki rodzaj strategii, dzięki któremu trafisz do (nie)klientów (czyli kogoś kto nie jest Twoim klientem) przez zaoferowanie czegoś co dotychczas nie było stosowane. Właśnie linie lotnicze Southwest Airlines znalazły sposób na pozyskanie klientów, którzy wcześniej poruszali się samochodami na stosunkowo krótkich trasach. Samochód był tani ale podróż trwała długo, samolot rejsowy drogi ale podróż szybka. Southwest przyspieszył procedurę odprawy, zmniejszył koszty przelotu (brak jedzenia, krótkie przestoje, ograniczenie załogi do minimum, wprowadzenie bardzo miłej załogi, która obniżała poziom stresu) i spowodował, że (nie)klienci jeżdżący samochodami stali się klientami. Reasumując nie chcieli walczyć o klienta już latającego tylko znaleźli sobie nowego klienta, o którym konkurencja nie myślała.

    Red Ocean Strategy to nic innego jak pojawienie się konkurentów, którzy skopiują strategię i zaczną robić to samo. Wtedy należy być nr 1 lub 2 na rynku, być przywódcą kosztowym, kupować kolejne firmy, z którymi się konkuruje i ciągle się rozwijać (patrz: Ryanair, Wizz ect.).

    I to by było na tyle w wielkim skrócie
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash
    meschiash - co to jest "strategia blekitnego i czerwonego oceanu"?
    Off-Topic / Nie na temat:
    Blue Ocean Strategy to taki rodzaj strategii, dzięki któremu trafisz do (nie)klientów (czyli kogoś kto nie jest Twoim klientem) przez zaoferowanie czegoś co dotychczas nie było stosowane. Właśnie linie lotnicze Southwest Airlines znalazły sposób na pozyskanie klientów, którzy wcześniej poruszali się samochodami na stosunkowo krótkich trasach. Samochód był tani ale podróż trwała długo, samolot rejsowy drogi ale podróż szybka. Southwest przyspieszył procedurę odprawy, zmniejszył koszty przelotu (brak jedzenia, krótkie przestoje, ograniczenie załogi do minimum, wprowadzenie bardzo miłej załogi, która obniżała poziom stresu) i spowodował, że (nie)klienci jeżdżący samochodami stali się klientami. Reasumując nie chcieli walczyć o klienta już latającego tylko znaleźli sobie nowego klienta, o którym konkurencja nie myślała.

    Red Ocean Strategy to nic innego jak pojawienie się konkurentów, którzy skopiują strategię i zaczną robić to samo. Wtedy należy być nr 1 lub 2 na rynku, być przywódcą kosztowym, kupować kolejne firmy, z którymi się konkuruje i ciągle się rozwijać (patrz: Ryanair, Wizz ect.).

    I to by było na tyle w wielkim skrócie
    Dzieki! Sobota pelna nowej wiedzy. Super!

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Gdańsk, EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    dzięki chłopaki, teraz jakoś łatwiej będzie pogodzić się z myślą, dlaczego wizz przelatuje mi tuż nad blokiem - bo nie jestem w stanie normalnie funkcjonować jak coś leci (nie tylko wizz- wszystko!), zaraz lornetka do łapy i oprowadzanie wzrokiem aż do lotniska

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •