Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie Dlaczego na pokazach piloci używają masek tlenowych?


    Polecamy

    Zauważyłem, że podczas pokazów piloci używają masek tlenowych. O ile można to łatwo zrozumieć w przypadku wojskowych maszyn odrzutowych, to dlaczego jest to stosowane także np. w oldtimerach typu Spitfire, Lancaster itp. Pokazy tego typu maszyn odbywają się z definicji na małej wysokości, gdyż inaczej nie byłyby widoczne dla widzów. Po co w takim razie ich załogi używają tlenu?

    Marcin

  2. #2
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A robia akrobacje czy spokojnie leca?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Na Lancasterze trudno robić akrobacje . A tak na poważnie: niektórzy robią, niektórzy nie. Natomiast piloci cywilnych maszyn akrobacyjnych (np. nasi Żelaźni) masek tlenowych nie używają, a akrobacje jak najbardziej kręcą. Czyli problem nie tkwi w akrobacji.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_pl Zobacz posta
    Czyli problem nie tkwi w akrobacji.
    Jak najbardziej chodzi o akrobację. Cywilne maszyny akrobacyjne nie mają raczej zabudowanej aparatury tlenowej .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Interkom i radio.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Aaben, dziękuję za wyjaśnienie sprawy - rzeczywiście interkom i audio są zintegrowane z maską, więc logiczne jest jej zakładanie nawet do lotu na małej wysokości.
    Frik - podając przykład z Żelaznymi miałem na myśli, że zakładanie (lub posiadanie na pokładzie) masek nie zależy od tego, czy samolot wykonuje akrobację, czy nie. Załoga zabytkowego Lancastera z BBMF zakłada maski, choć akrobacji nie wykonuje. Pilot zabytkowego Spitfire lub Corsaira maskę zakłada i coś tam kręci, a pilot Zlina też kręci i to ostro, a maski nie zakłada, a nawet jej nie posiada.

    Marcin

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale w wypadku odrzutowców kręcących akrobację pilot nie zakłada maski, żeby gadać przez radio, ani ze względu na wysokość (nawet wysoki pokaz nie wychodzi raczej poza 3km), a raczej żeby dostarczyć więcej tlenu do organizmu w trakcie kręcenia figur z dużymi przeciążeniami (no i żeby maska nie latała luzem po kabinie przy akrobacji ). W wypadku Lancastera zdecydowanie kwestia projektu hełmu i interkomu w nim, te maski nawet nie mają podpiętego przewodu na tlen . Trzeba pamiętać, że Lancaster BBMF to samolot RAF, jego załogi to personel RAF z etatowym wyposażeniem RAF, czyli hełmem, który może nie mieć innej opcji montażu interkomu. W wypadku Spitfire'ów i innych tego typu warbirdów dowolność jest większa i jest to kwestia indywidualnych preferencji, są nagrania z pilotem w starym hełmofonie, ale i są takie gdzie pilot ma zwykłe, współczesne słuchawki lotnicze.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •