Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Zmiana cisnienia na QNH powyzej poziomu przejsciowego


    Polecamy

    Jak to teraz wyglada? Moza zmienic na QNH bedac powyzej poziomu przejsciowego ale ze zgoda na ciagle znizanie ponizej TA? W 8168 na stronie ULC;u jest napisane, ze mozna ale "srodowisko" twierdzi, ze tak juz nie mozna robic i przestawiamy na QNH dopiero na TL.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Myślę, że to ograniczenie ma konkretny powód: uniknięcie sytuacji, kiedy będziesz musiał przerwać schodzenie na jakimś FL i nie przestawisz z powrotem na 1013. Jak będziesz o tym pamiętać, to możesz sobie przestawiać kiedy chcesz
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar Gater

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dokładnie. Zresztą aktualnie są samoloty z dwoma wysokościomierzami. Wygodnie jest wtedy na jednym ustawić QNH a na drugim QNE.

  4. #4
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Myślę, że to ograniczenie ma konkretny powód: uniknięcie sytuacji, kiedy będziesz musiał przerwać schodzenie na jakimś FL i nie przestawisz z powrotem na 1013.
    Jeszcze jest kwestia zgłaszania wysokości podczas wchodzenia/zniżania. Dla ekstremalnych wartości QNH i niewielkich prędkości pionowych to może mieć znaczenie.

    Cytat Zamieszczone przez Gater
    Zresztą aktualnie są samoloty z dwoma wysokościomierzami. Wygodnie jest wtedy na jednym ustawić QNH a na drugim QNE.
    A na trzecim QFE. I poprzyklejać karteczki z opisami, żeby się nie pomylić.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Myślę, że to ograniczenie ma konkretny powód: uniknięcie sytuacji, kiedy będziesz musiał przerwać schodzenie na jakimś FL i nie przestawisz z powrotem na 1013. Jak będziesz o tym pamiętać, to możesz sobie przestawiać kiedy chcesz
    No wlasnie o to chodzi, ze taki jest zapis w 8168, ze jezeli nie przewidujemy juz lotu poziomego, czyli ze mamy zgode na znizanie ponizej TL to mozna przestawic. Ale wiele osob twierdzi, ze takiego przepisu juz nie ma (kiedys byl). Pytanie czy ta 8168 w ktorej to jest na stronie ULC jest aktualna

  6. #6
    Awatar Gater

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No wlasnie o to chodzi, ze taki jest zapis w 8168, ze jezeli nie przewidujemy juz lotu poziomego, czyli ze mamy zgode na znizanie ponizej TL to mozna przestawic. Ale wiele osob twierdzi, ze takiego przepisu juz nie ma (kiedys byl). Pytanie czy ta 8168 w ktorej to jest na stronie ULC jest aktualna
    Pytałem się znajomego pilota w realu i mówił, że aktualnie tego już nie ma, ale kiedyś było, aczkolwiek jest to sprawa sprzeczna.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    No wlasnie wszyscy tak mowia ale jeszcze nikt nie potrafil wskazac przepisu :/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •