Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 2 Post By aaben
  • 1 Post By m..m

Wątek: Zagadnienia z prawa lotniczego

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie Zagadnienia z prawa lotniczego


    Polecamy

    Witam, potrzebuje pomocy z następujących zagadnień prawa lotniczego:

    1. Prezes ULC wydaje, odmawia wydania licencji poprzez wydanie:
    a)decyzji administracyjnej
    b)pisma informującego o decyzji administracyjnej
    /Nie pamiętam jak to wyglądało, wydaję mi sie, że sama decyzja/
    2.ETA powinien być przekazany załodze kiedy przewidywane opoźnienie będzie większe niż?
    /wydaje mi sie, że 15 min/
    3.Wymienić rodzaje pojemności sektorowej i scharakteryzować je.
    / czy to chodzi o: obserwowaną, optymalną, deklarowaną ? jakieś źródło w celu szerszego opisu?/

    Proszę o odpowiedzi lub chociaż wskazówki w jakim dokumencie tego szukać.
    Jutro egzamin...
    EPLR

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    1. a,
    2. ETA to estimated time of arrival i jeżeli już to załoga/operator przekazują go innym a nie odwrotnie, może chodziło ci o EAT albo EFC time.
    3. zależnie od przyjętej metodologii pojemność wyróżnia się i charakteryzuje na różne sposoby, na pewno odpowiedź znajdziesz w notatkach z przedmiotu.
    filip and Mike5 like this.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez filip Zobacz posta
    2.ETA powinien być przekazany załodze kiedy przewidywane opoźnienie będzie większe niż?
    /wydaje mi sie, że 15 min/
    Ja tylko znam wersje tego mowiaca ze zaloga samolotu musi powiadomic ATC jesli szybkosc samolotu zmienila sie o 5% lub 10 kts (co wieksze) w porownaniu do tego co bylo w planie lotu.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    2. ETA to estimated time of arrival i jeżeli już to załoga/operator przekazują go innym a nie odwrotnie, może chodziło ci o EAT albo EFC time.
    Prawda, literówka, chodziło mi o EAT.
    EPLR

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    doc 4444

    6.5.7. Spodziewany czas podejścia
    6.5.7.1. Spodziewany czas podejścia jest określony dla każdego przylatującego statku powietrznego, dla
    którego przewiduje się opóźnienie wynoszące 10 minut lub więcej albo inne opóźnienie określone przez właściwą
    władzę. Spodziewany czas podejścia podaje się danemu statkowi powietrznemu najwcześniej, a możliwie nie
    później niż przed rozpoczęciem jego zniżania z poziomu przelotu. Zmieniony spodziewany czas podejścia jest
    podawany statkowi powietrznemu bezzwłocznie, jeżeli tylko różni się od uprzednio podanego o 5 minut lub więcej,
    albo o mniejszy odstęp czasu, jeżeli tak ustalił właściwy organ ATS lub uzgodniono między zainteresowanymi
    organami ATS.
    6.5.7.2. Spodziewany czas podejścia przekazuje się statkowi powietrznemu niezwłocznie, jeśli przewiduje się,
    że statek powietrzny będzie zmuszony oczekiwać 30 minut lub więcej.
    6.5.7.3. Pozycja oczekiwania, do której odnosi się spodziewany czas podejścia, jest określona wraz z tym
    czasem, jeśli okoliczności wskazują na to, że bez tego określenia informacja nie byłaby dla pilota jednoznaczna.

  6. #6
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez filip Zobacz posta
    Witam, potrzebuje pomocy z następujących zagadnień prawa lotniczego:

    1. Prezes ULC wydaje, odmawia wydania licencji poprzez wydanie:
    a)decyzji administracyjnej
    b)pisma informującego o decyzji administracyjnej
    /Nie pamiętam jak to wyglądało, wydaję mi sie, że sama decyzja/
    Ustawa Prawo lotnicze, art. 96 ppkt 3.
    "Prezes Urzędu wydaje, odmawia wydania, uznaje, zawiesza uznanie, przywracauznanie, odmawia uznania, cofa uznanie, cofa, zawiesza, przywraca i zmienia licencje w drodze decyzji administracyjnych."

    Cytat Zamieszczone przez filip Zobacz posta
    2.ETA powinien być przekazany załodze kiedy przewidywane opoźnienie będzie większe niż?
    /wydaje mi sie, że 15 min/
    Już padła odpowiedź. DOC 4444 6.5.7.1

    Cytat Zamieszczone przez filip Zobacz posta
    3.Wymienić rodzaje pojemności sektorowej i scharakteryzować je.
    / czy to chodzi o: obserwowaną, optymalną, deklarowaną ? jakieś źródło w celu szerszego opisu?/
    Podręcznik ATFCM Operations Manual definuje pojemność sektorową jako:
    POJEMNOŚĆ - Poziom natężenia ruchu lotniczego, akceptowalny operacyjnie.
    Planowana pojemność - pojemność jaką opublikowano w Network Operations Plan
    Deklarowana pojemność - bardziej szczegółowe ujęcie pojemności, podczas planowania w trakcie fazy strategicznej i przed-taktycznej.
    Spodziewana pojemność - wartości pojemności przyjęte na koniec fazy przed-taktycznej (do godziny 16:00 UTC dnia poprzedniego)
    więcej (po amerykańsku) w dokumencie:
    http://www.eurocontrol.int/sites/def...anual-next.pdf



    Cytat Zamieszczone przez filip Zobacz posta
    Proszę o odpowiedzi lub chociaż wskazówki w jakim dokumencie tego szukać.
    Jutro egzamin...
    Ostatnio edytowane przez m..m ; 03-02-2016 o 13:49 Powód: literówka

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Fajne zagadanienia. Z ciekawości, jaki to kierunek studiów i uczelnia?

  8. #8
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Fajne zagadanienia. Z ciekawości, jaki to kierunek studiów i uczelnia?
    W tym konkretnym przypadku, nie wiem, ale co roku o tej potrze dostaję podobne pytania od studentów WSOSP.
    :-)

    Pozdrawiam
    M..M
    thewho likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Sesja na WSOSP. Miałem te same przygody na kierunku Nawigacja.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •