Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree4Likes
  • 3 Post By Scorpio86
  • 1 Post By N077GL

Wątek: Normy emisji spalin w lotnictwie

  1. #1
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie Normy emisji spalin w lotnictwie


    Polecamy

    Istnieje coś takiego? Jeżeli jest na to jakiś certyfikat, to jest on wydawany na konkretny typ silnika raz ba zawsze czy trzeba o to dbać?.Powodem pytań jest ta fotka:

    Samolot i właściciel
    Boeing 767-3Y0(ER)
    Euro Atlantic Airways
    Lotnisko
    Thailand: Phuket(HKT VTSP)
    Data /REG / CN
    15.01.2016 / CS-TFT / 26208
    Autor
    Jan Damrath

    Można po gazach wylotowych wywnioskować że Silnik nie jest całkiem zdrowy? (w samochodach da się w ten spodób określić kondycje silnika)

    PS.
    chodzi oczywiście o pasażerskie bo, wiem że migi to zupełnie inna historia
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Są. Obowiązują w momencie certyfikacji i tylko wtedy. Zdrowie silnika zgrubnie określa sie na podstawie EGT marginu - to jest oczywiscie gigantyczne uproszczenie ale jeżeli chodzi o jego "zużycie" to mniej więcej tak.
    KZ

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Siedem szóstka przejmuje to co najpiękniejsze zniknęło ze zniknięciem ruskich maszyn
    Oby więcej takich!



  4. #4
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Antek 12 nadal trzyma dobry, wysoki poziom starej szkoły
    Canonier, Oscar5055 and Michal_K like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    Można po gazach wylotowych wywnioskować że Silnik nie jest całkiem zdrowy?
    Z tego zdjecia nic nie wywnioskujesz ...

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/Rzeszów

    Domyślnie

    Są wymagania dotyczące zawartości CO i NOx w spalinach. W gazowych turbinach przemysłowych pochodzenia lotniczego (tzw. M&I aero derivative) często spotykane jest wymaganie nie więcej niż 25ppm (czyli 25 cząstek CO lub NOx na milion). Silniki lotnicze mają trochę wyższe limity, ale nie znam ich dokładnie.

  7. #7
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Z tego zdjecia nic nie wywnioskujesz ...
    generalnie gdyby to był samochód to wiadomo było by że wtryski leją za dużo paliwa, rozumiem że takie coś w samolotach jest całkiem normalne?
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vincenzo Zobacz posta
    Są wymagania dotyczące zawartości CO i NOx w spalinach. W gazowych turbinach przemysłowych pochodzenia lotniczego (tzw. M&I aero derivative) często spotykane jest wymaganie nie więcej niż 25ppm (czyli 25 cząstek CO lub NOx na milion).
    To zalezy przeciez od (wielkosci zwykle) turbiny - 25ppm jest jednym z wymagan ktore sie przyjelo jako benchmark, ale nie jedynym, zreszta dawno juz producenci zeszli do nizszych wartosci nawet dla komor bez wtrysku wody...
    KZ

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    generalnie gdyby to był samochód to wiadomo było by że wtryski leją za dużo paliwa
    Tez watpie aby taka dedukcja miala sens. Jakbys silnik samochodowy rozkrecil do blisko maksymalnych obrotow to tez bys widzial slad bez wzgledu jak dobrze silnik jest wyregulowany, a zwlaszcza jak bylby to Diesel. Nie stales kiedys na jakims wiekszym lotnisku ogladajac starty duzych samolotow jeden za drugim? Wszystkie zostawiaja podobny slad. Wszystkie maja silniki rozregulowane? Pomysl troche.
    mickey93 likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    To zalezy przeciez od (wielkosci zwykle) turbiny - 25ppm jest jednym z wymagan ktore sie przyjelo jako benchmark, ale nie jedynym, zreszta dawno juz producenci zeszli do nizszych wartosci nawet dla komor bez wtrysku wody...
    Dlatego napisałem najczęściej. Projekty, przy których ja pracowałem wymagały 25ppm CO i NOx.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •