Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree2Likes
  • 2 Post By QbaqBA

Wątek: Skrzynka systemu IFE

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Skrzynka systemu IFE


    Polecamy

    Z dzialu "LOT", z watku o nowych/skasowanych polaczeniach:
    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    W Thai jest 3-3-3 i nie ma tragedii żadnej. Tylko puszka od PTV przeszkadza przy nogach na miejscu C i odpowiednio po drugiej stronie.
    Czy ktos moze mi wyjasnic, pls., tylko powoli i duzymi literami, dlaczego te puszki "muszą" miec takie rozmiary, ze ograniczają i tak juz minimalne miejsce na nogi?

    Przeciez mozna miec *gigabajty* (albo i z jeszcze wiekszym przedrostkiem) danych (w szczegolnosci plikow filmowych i dzwiekowych) w urzadzeniu mieszczacym sie w dloni lub kieszeni - na przyklad takim, ktorego nazwe mozna przetlumaczyc jako "szpanofon".

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Moim zdaniem są to konsekwencje starej szkoły projektowania foteli. Na drimach LOTu w ekonomiku skrzynki masz umieszczone pod siedziskami i nie ma tego problemu.

  3. #3
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ale właśnie co się znajduje w tych "skrzynkach"? Patrząc na zdjęcia to jest rozmiarów PC...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Chemitrails
    Jerry and suszykuba like this.

  5. #5
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Po prostu tam siedzi pecet do obslugi ekranu dotykowego oraz klawiatury/pilota (w sensie remote contol) jeśli jest.
    Takie urzadzenie mozna przekonstruowac i zmiescic pod ekranem, czego przykladem sa tablety, ale pewno sie to wiaze z $$$

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Poza tym może kwestie bezpieczeństwa? Duża puszka, to lepsza cyrkulacja powietrza i chłodzenie.

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    To w takim razie to naprawdę rozwiązanie rodem z XX wieku. Nie jestem informatykiem, ale IFE to dedykowany system z ograniczonymi opcjami, nie powinno być problemem zmieścić go pod dotykowym ekranem. Na upartego dałoby się tam iPady czy inne tablety montować :P. Ale rozumiem, że każdy kabelek musi być certyfikowany, a certyfikowanie kosztuje i ktoś się tym zajmuje. Przypomina mi się post Witka Z o certyfikowaniu Kaniowa, gdzie certyfikowany fotograf musiał wykonywać zdjęcia nie z dowolnego samolotu a z takiego z certyfikowaną szybą .
    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Duża puszka, to lepsza cyrkulacja powietrza i chłodzenie.
    Bez jaj, jak często tablety płoną? Zwłaszcza, że w tym wypadku byłoby bez baterii, która jest najbardziej ryzykownym elementem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Wbrew pozorom dość często dochodzi do sytuacji niebezpiecznych z elektroniką. Nowoczesne tablety np. iPad posiadają wbudowany termometr, który wyłącza je powyżej określonej temperatury aby zapobiec pożarowi. Problem jest taki, że iPad umieszczony w pokrowcu może sie do takie temperatury przy użytkowaniu multimediów rozgrzać. Pasażer zawiedziony przerwanym filmem będzie się skarżył na przewoźnika, ale znam przypadku ludzie z GA, którym wyłączył się z przegrzania iPad w nakolanniku, a na ekranie była podejściówka.

    Osobiście uważam, że po wyeliminowaniu baterii można by coś takiego zintegrować z zagłówkiem, ale minimum wentylacji i ograniczenie taktowania procesora do 400 MHz będzie konieczne.

    Ewentualnie mam inny pomysł. Obudowa z aluminium, lub jeszcze lepiej stopów magnezów, dla równomiernej dystrybucji ciepła, wbudowana w zagłówek na ramieniu oddalającym ją od zagłówka na ok. 2 cm. Domyślnie w wersji wyłączonej, włączenie następowałoby automatycznie po naciśnięciu ekranu, który za pomocą prostego mechanizmu sprężynowego odskakuje na ok. 2 cm od fotela zapewniając cyrkulację wokół tylnej ściany, i jednocześnie włącza urządzenie.

    P.s. Dla zobrazowania problemu. Zainstalujcie na iPadzie czy iPhonie jakąś grę i pograjcie z 60 minut. Nie tylko trwałość baterii zmniejszy się pięciokrotnie ale również tył obudowy się istotnie nagrzeje.

    P.s. 2 W wielu samolotach IFE to tylko terminal, który nie ma żadnej pamięci masowej i minimalną moc obliczeniową, pozwalającą na dekodowanie obrazu generowanego przez serwer. Cała logika znajduje się wówczas w szafach awioniki lub okolicach kokpit kuchnia zależnie od zabudowy.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Dla zobrazowania problemu. Zainstalujcie na iPadzie czy iPhonie jakąś grę i pograjcie z 60 minut. Nie tylko trwałość baterii zmniejszy się pięciokrotnie ale również tył obudowy się istotnie nagrzeje.
    Kolego, o jakich ty grach mówisz? Nikt nie wymaga od ekranu samolotowego wydajnosci XBOX'a zeby sobie popykac w Call of Duty. Gry w samolotach beda typu Poker, Kulki, Krzyzowka, Pasjans. Do tego moc obliczeniowa jest niepotrzebna. Podczas ogladania filmikow dekodowanie strumienia Video podawanego na biezaco z serwera jest takze niezbyt pamieciozerne. Pomijajac to, ze nawet w Dreamlinerze czy A380, ktorymi mialem przyjemnosc leciec ok roku temu, to zarowno jakosc ekranu (rozdzielczosc) jest hmmm... do przecietna. Ponadto szybkosc dzialania jak i reakcja na przyciski porownywalna do zawirusowanego windowsa. Ale moje doswiadczenia z klasa biznes w innych samolotach np (KLM A330) pozwalaja na wysnucie wniosku, ze klasy sie roznia jedynie wielkoscia ekranu i czasem dostepem do lepszych filmow, natomiast podstawa dzialania jest taka sama.

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    W wielu samolotach IFE to tylko terminal, który nie ma żadnej pamięci masowej i minimalną moc obliczeniową, pozwalającą na dekodowanie obrazu generowanego przez serwer. Cała logika znajduje się wówczas w szafach awioniki lub okolicach kokpit kuchnia zależnie od zabudowy.
    I tu sie zgadzamy, wiec tym bardziej wysublimowana (czytaj nagrzewajaca sie) elektronika do niczego nie jest potrzebna.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •