Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie Numeracja modeli samolotów


    Polecamy

    Mam takie pytanie: na jakiej podstawie producenci ustalają numer pojawiający się za oznaczeniem typu samolotu i co numer ten oznacza? Czodzi mi np. o Boeing 747-400 lub Airbus A380-800. Właśnie głównie tego ostatniego dotyczy moje pytanie - jak dla mnie (jako programisty) wydawało się do tej pory jasne, że jest to kolejna wersja maszyny, z ulepszeniami. A skąd nagle wziął się Airbus w wersji 800 skoro lata on od niespełna roku i jest to jego pierwsza inkarnacja?
    Dzięki z góry za odpowiedzi!
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  2. #2
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Re: Numeracja modeli samolotów

    Cytat Zamieszczone przez wally
    Mam takie pytanie: na jakiej podstawie producenci ustalają numer pojawiający się za oznaczeniem typu samolotu i co numer ten oznacza? Czodzi mi np. o Boeing 747-400 lub Airbus A380-800. Właśnie głównie tego ostatniego dotyczy moje pytanie - jak dla mnie (jako programisty) wydawało się do tej pory jasne, że jest to kolejna wersja maszyny, z ulepszeniami. A skąd nagle wziął się Airbus w wersji 800 skoro lata on od niespełna roku i jest to jego pierwsza inkarnacja?
    Dzięki z góry za odpowiedzi!
    Ostatnio cyfra "8" jest w modzie, po za tym A jaki i B licza bardzo na sprzedaz na rynku chinskim a tam o ile dobrze kojarze cyfra "8" uwazana jest za szczesliwa, stad podstawowy model np B787 to -8 (a nie 800), najmniejszy A350 to tez 800
    no risk, no fun ;D


  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    W B787 najpierw powstanie wersja -800, a dopiero potem -300.
    Wg mnie nie ma co się kierować szczęściem Chińczyków.

    ort.

  4. #4
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    no nie wiem Chinczycy ponoć przywiązują dużą wagę do tej cyfry (chyba do 8?), tam blachy do samochodów z takimi cyferkami kosztują majątek


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Teoretycznie czym wyższa cyfra tym większa wersja, ale jednak nie zawsze. Np. przy 737NG się zgadza, 600 jest najmniejszy a 900 największy a pomiędzy odpowiednio 700 i 800. Ale juz poprzednia generacja to: najmniejszy 500, większy 300 a największy 400 !

    Z 800 to tak jak pisze Gabec , jakaś moda. W końcu nie tylko rzeczony 380 i 350 będzie w wersji 800 , ale również nowe Jumbo. 747 były 100, 200, 300, 400 a teraz zamiast 500 skaczą sobie do 800.



  6. #6
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    I dalej nic nie jasne
    Skoro A380 ma już 8 w nazwie, to drugie Chinolom do szczęścia chyba nie jest potrzebne? Inaczej mogliby go nazwać A388-888 Jakoś ciężko mi uwierzyć w fakt, że robione jest to tylko w celu zadowolenia ChRL. W ogóle to trochę mi to Pratchettem zalatuje
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally
    zadowolenia ChRL
    Teraz w modzie szczególnie na etykietach jest PRC a nie Chrl



  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Teoretycznie czym wyższa cyfra tym większa wersja, ale jednak nie zawsze. Np. przy 737NG się zgadza, 600 jest najmniejszy a 900 największy a pomiędzy odpowiednio 700 i 800. Ale juz poprzednia generacja to: najmniejszy 500, większy 300 a największy 400 !
    Wg mnie nie chodziło tu o pojemność samolotu tylko o datę powstania konstrukcji.
    B737-500 powstał widocznie później niż -300 i -400.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2
    B737-500 powstał widocznie później niż -300 i -400.
    O ile z 300, 400 i 500 faktycznie początek produkcji pokrywa się z cyframi w nazwie, czyli 300 najstarszy, a 500 najmłodszy, o tyle w 600, 700, 800 i 900 już nie do końca, bo 700 był pierwszy a nie 600.
    Uważam że podobnie jak w autach wszelkie oznaczenia nie koniecznie muszą być logiczne. Np. w takim BMW kiedyś oznaczenie np. 520 , to była "piątka" z dwu litrowym silnikiem, a 325 to trójka z dwu i pół litrowym. A dzisiaj ? BMW 325d. 330d i 335d mają ten sam trzy litrowy silnik. Tyle że moce mają inne więc wymyślono im nazwy niezgodne z dotychczasowymi zasadami ale dobre marketingowo.



  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    o tyle w 600, 700, 800 i 900 już nie do końca, bo 700 był pierwszy a nie 600.
    A to nie było tak, że -600 -700 -800 były powiedzmy, że "zaplanowane" w tym samym czasie?
    Więc w takim razie rozmieszczenie -600 -700 -800 było by kontynuacją/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •