Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Szynus

Wątek: sposoby ograniczenia wpływu złej pogody podczas lotów

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2014

    Domyślnie sposoby ograniczenia wpływu złej pogody podczas lotów


    Polecamy

    Witam,
    interesują mnie wszystkie sposoby ograniczenia wpływu złych warunków atmosferycznych podczas wykonywania lotów. Jeżeli ktoś byłby w stanie je wymienić to prosiłbym o szybką odpowiedź.
    Mam nadzieję, że umieściłem temat w dobrym miejscu.
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Hmm, z grubsza to omijanie złych warunków atmosferycznych jest najlepszym ograniczeniem jakie jest obecnie stosowane :>

    Zerknij na radar pogodowy, anti- i deicing
    Jerry likes this.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Na przelocie to tak jak napisal Szynus ale chyba najwazniejsze dla regularnosci operacji sa tzw low visibility procedures LVO ( zarowno od strony lotniska jak przewoznika/samolotu) - czyli procedury, ktore umozliwiaja starty i ladowania w marginalnych warunkach atmosferycznych.
    Ogolnie temat w przepisach nazywa sie "all-weather operations".
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 25-04-2016 o 11:59

  4. #4
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nawigacja przyrządowa.

    Piotr

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Pollo Zobacz posta
    Witam,
    interesują mnie wszystkie sposoby ograniczenia wpływu złych warunków atmosferycznych podczas wykonywania lotów. Jeżeli ktoś byłby w stanie je wymienić to prosiłbym o szybką odpowiedź.
    Mam nadzieję, że umieściłem temat w dobrym miejscu.
    Pozdrawiam
    Może zacznij od definicji złej pogody - o który z objawów Ci chodzi?
    Prawie każdy z objawów pogodowych moźe być potencjalnie "zly"
    widoczność? Wiatr? Turbulencja? Opady? Stan nawierzchni pasa? Ekstremalne temperatury?
    Na wszystko są procedury, samoloty (ale takźe i linie lotnicze czy piloci!) mają takie lub inne ograniczenia czy dopuszczenia do wykonywania lotów, samoloty mają (lub nie!) odpowiednie wyposażenie a piloci - przeszkolenia, licencje czy uprawnienia.
    Widoczność - loty wg przyrządów - IFR
    Wiatr, turbulencja, temperatury czy stan pasa - ograniczenia eksploatacyjne,
    Opady - ograniczenia i dodatkowe procedury eksploatacyjne.
    To tak pokrótce.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 25-04-2016 o 17:30
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •