Hmm, z grubsza to omijanie złych warunków atmosferycznych jest najlepszym ograniczeniem jakie jest obecnie stosowane :>
Zerknij na radar pogodowy, anti- i deicing
Witam,
interesują mnie wszystkie sposoby ograniczenia wpływu złych warunków atmosferycznych podczas wykonywania lotów. Jeżeli ktoś byłby w stanie je wymienić to prosiłbym o szybką odpowiedź.
Mam nadzieję, że umieściłem temat w dobrym miejscu.
Pozdrawiam
Hmm, z grubsza to omijanie złych warunków atmosferycznych jest najlepszym ograniczeniem jakie jest obecnie stosowane :>
Zerknij na radar pogodowy, anti- i deicing
Na przelocie to tak jak napisal Szynus ale chyba najwazniejsze dla regularnosci operacji sa tzw low visibility procedures LVO ( zarowno od strony lotniska jak przewoznika/samolotu) - czyli procedury, ktore umozliwiaja starty i ladowania w marginalnych warunkach atmosferycznych.
Ogolnie temat w przepisach nazywa sie "all-weather operations".
Ostatnio edytowane przez thewho ; 25-04-2016 o 11:59
Nawigacja przyrządowa.
Piotr
Może zacznij od definicji złej pogody - o który z objawów Ci chodzi?
Prawie każdy z objawów pogodowych moźe być potencjalnie "zly"
widoczność? Wiatr? Turbulencja? Opady? Stan nawierzchni pasa? Ekstremalne temperatury?
Na wszystko są procedury, samoloty (ale takźe i linie lotnicze czy piloci!) mają takie lub inne ograniczenia czy dopuszczenia do wykonywania lotów, samoloty mają (lub nie!) odpowiednie wyposażenie a piloci - przeszkolenia, licencje czy uprawnienia.
Widoczność - loty wg przyrządów - IFR
Wiatr, turbulencja, temperatury czy stan pasa - ograniczenia eksploatacyjne,
Opady - ograniczenia i dodatkowe procedury eksploatacyjne.
To tak pokrótce.
Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 25-04-2016 o 17:30
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki