Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie Brak prądu na lotniskach (pytanie na czasie)


    Polecamy

    Wiatm i do razu pytam w imieniu mojej żony.
    Jak to jest z prądem na lotnisku?Jakie są awaryjne systemy zasilania?Nie wyobrażam sobie przecież sytuacji,że podczas podejścia do lądowania przydarza się nagle "cyk" i ciemno oraz głucho.Przecież to niemożliwe no nie?
    Jakieś własne generatory?Jak to jest zsynchronizowane bo przecież nie można sobie pozwolić na nagłą utratę mocy i dopiero wówczas rozruch agregatu?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    zasilanie z dwoch niezaleznych zrodel + wlasny generator.

  3. #3
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    A jak sobie Goleniow wczoraj poradzil???Przy tej wielkiej awarii pradu??

  4. #4
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    generator. Miasto natomiast dopiero dzisiaj otrzymało prąd.

  5. #5
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jam mieliśmy taką awarię w Wawie, to lotnisko chodziło na pół gwizdka.
    Było oświetlenie pasów, urządzenia nawigacyjne, wieża itp.
    Ale na terminalu już był problem z pełnym zasilaniem.

    Czyli tak jak powinno być - podtrzymane były wszystkie systemy związane
    z bezpieczeństwem lotów.

    pzdr,P.

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabor
    Jak to jest zsynchronizowane bo przecież nie można sobie pozwolić na nagłą utratę mocy i dopiero wówczas rozruch agregatu?
    Nie znam sie na lotniskach, ale podobne systemy sa montowane w centralach telekomunikacyjnych czy pewnych ciekawych instytuacjach gdzie sie troche obracam.
    Newralgiczne systemy zasilane sa z tzw. przemyslowych UPSow (zaislaczy awaryjnych). UPS kazdemu sie kojazy z mala ciezka skrzynka walajaca sie kolo kommputera. Natomiast przemyslowy UPS korzysta z duzej baterii akumulatorow i jest w stanie dac zasilanie newralgicznym systemom do czasu rozruchu generatora stacjonarnego. Newralgiczne systemy sa podlaczone do gniazdek oznaczonych innym kolorem a czasem (zwlaszca w bankach, zusach itp gdzie rozeznanie techniczne urzedasow jest ujemne) sa zupelnie innego typu najczesciej "brytyjskiego", lub wtyczke mozna wlozyc przy uzyciu specjalnego "klucza". Chodzi o to, zeby czajniczka lub farelki sobie tam nie podlaczyc. W gniazdkach tych prad caly czas przeplywa przez UPS, Odbywa sie to na zasadzie zmiany i prostowania pradu do wartosci panujacej na akumulatorach, a potem specjalne uklady elektoniczne powoduja dostosowanie do napiecia w gniazdkach (napiecie i czestotliwosc). Zanik zasilania z sieci energetycznej nie spowoduje zadnej przerwy, poniewaz napiecie bedzie podawane z akumulatorow. To jest tak jak w przypadku samochodu - zatrzymanie sie silnika nie spowoduje przerwy w dzialaniu swiatel czy radia itp. W tym czasie trwa przygotowanie generatorow do rozruchu, po czym przejmuja one role zasilana.
    Generatory sa zbudowane oddmiennie w zaleznosci od oczekiwanej mocy. Niewielkie (do kilku kW - prawie niespotykane w przemysle - wykorzytywane zwykle indywidualnie) - zwykle silniki benzynowe (dwusuwowe, ale niekoniecznie - adaptowane z mopedow, kosiarek). Srednie - do kilkuset kW - dieslowskie silniki stacjonarne (adaptowane z ciezarowek). Powyzej tej mocy stosuje sie silniki turbinowe (zaadaptowane silniki lotnicze).

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Na lotniskach jest analogicznie. Zwłaszcza jeśli chodzi o systemy technicznego zabezpieczenia ruchu lotniczego tj. radary, pomoce radionawigacyjne.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •