Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA SAMOLOTU BOEING 737-400


    Polecamy

    Cześć!

    W internecie jest niezliczona liczba źródeł i zamieszczonych w nich materiałów nt B734. Problem w tym że podawane dane są rozbieżne (dla tej samej serii 400). Stąd moje pytanie - czy na forum jest osoba mogąca wskazać/udostępnić właściwy materiał - Instrukcję Użytkowania Samolotu B737-400 (przykładowa maszyna PLL LOT SP-LLB lub SP-LLC o liczbie miejsc 147)

    Dokument ten jest mi potrzebny do:
    -obliczenia ilości paliwa zużytej na dany planowany lot
    -obliczenia osiągów (długości startu, lądowania)
    -obliczenie środka ciężkości samolotu.

    Problematyka dot. planowania lotu, jeżeli ktoś z Was ma wskazówki związane z dodatkowymi obliczeniami jakie powinno się wykonać podczas planowania lotu Proszę śmiało pisać. Temat jest trudny, w zasadzie liczę na pomoc pilotów (sam nim nie jestem), którzy wiedzą jakie działania podejmuje się w tym kierunku. Zdaję sobie również sprawę że takie zadania są wysoce skomputeryzowane, chciałbym jednak wykonać takie obliczenia analogowo ze świadomością że będą one obarczone pewnymi błędami.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Samolotów o rejestracji LLB i LLC to już dawno nie ma, częściej internety sprawdzaj

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Ok. Po prostu szukam na forum podobnych tematów i te nr rej wziąłem z jednego z nich. W gruncie rzeczy chodzi mi o B737 serii 400 / 500 /600 interesuje mnie pozyskanie Instrukcji Użytkowania Samolotu jednej z tych serii.

  4. #4
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Chyba raczej 300/400/500? 600tka to już NG, zupełnie inny potwór.
    Pozdrawiam, Pluxe

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Ok. Chodzi mi o B737 serii 400. Chcialbym zdobyc instrukcje uzytkowania tego samolotu.

  6. #6
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    2 minuty w googlu, do -300, -500, -700, -800 a nawet i -900: http://air.felisnox.com/view.php?name=737.pdf
    Pozdrawiam, Pluxe

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michel28 Zobacz posta
    Chcialbym zdobyc instrukcje uzytkowania tego samolotu.
    Cos takiego zupelnie ci nie pomoze w obliczeniu zuzycia paliwa i innych rzeczy. Potrzebujesz tzw. performance tables a newet z tym bedziesz miec ciezkie zadanie zeby osiagnac nawet jako taka (powiedzmy rzedu 15%) dokladnosc. A jesli zalezy ci tylko na grubszym oszacowaniu - zadne instrukcje i performance tables nie sa potrzebne bo w przyblizeniu wiadomo jakie jest spalanie w fazie wznoszenia, przelotu i pozniej znizania.

  8. #8
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Cos takiego zupelnie ci nie pomoze w obliczeniu zuzycia paliwa i innych rzeczy. Potrzebujesz tzw. performance tables a newet z tym bedziesz miec ciezkie zadanie zeby osiagnac nawet jako taka (powiedzmy rzedu 15%) dokladnosc. A jesli zalezy ci tylko na grubszym oszacowaniu - zadne instrukcje i performance tables nie sa potrzebne bo w przyblizeniu wiadomo jakie jest spalanie w fazie wznoszenia, przelotu i pozniej znizania.
    Te tabele są INTEGRALNĄ częścią FCOMa czyli po polsku - Instrukcji użytkowania �� - FCOM, PD - Performance Dispatch. Do tego dochodzą PI-QRH - Performance Inflight QRH, ale te są w sumie do celów orientacyjnych w sytuacjach nienormalnych
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 14-05-2016 o 09:46
    Pozdrawiam!
    Piotr

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    2 minuty w googlu, do -300, -500, -700, -800 a nawet i -900: http://air.felisnox.com/view.php?name=737.pdf
    Wiem wujek google jest pomocny. Wskazany materiał sam znalazłem wcześniej w sieci, czyli dysponujemy tym samym źródłem i dziękuje za pomoc w tym elemencie. Rozumiem że właśnie wskazany Flight Manual to skrótowa nazwa FCOMa (Flight Crew Operational Manual)? We wskazanym źródle nie ma specyfikacji dla serii 400, ale to nie problem zamieńmy ją na B737-300.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Potrzebujesz tzw. performance tables a newet z tym bedziesz miec ciezkie zadanie zeby osiagnac nawet jako taka (powiedzmy rzedu 15%) dokladnosc.
    Właśnie tak chciałbym to zrobić. We wskazanym przez Pluxe manualu nie ma jednak takich tabel. Wiem że takie obliczenia są skomplikowane i jeżeli chciałbym zrobić je manualnie będą obarczone znacznym błędem, jednak chodzi o mi przedstawienie algorytmu takich obliczeń. O co mi chodzi - mam B737-300, na pokład wchodzi maksymalna liczba pasażerów (przyjmuje że każdy waży X), ładowane są ich bagaże (każdy o wadze y). I chciałbym policzyć:
    -ilość paliwa na jaką zatankowany powinien zostać samolot (trase mam już wyznaczoną dla której obliczałbym paliwo)
    -mase i wyważenie,
    -długość rozbiegu
    -długość lądowania.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Pojdz na Avsim forum, tam jest masa entuzjastow ktorzy to licza codziennie bo chca jak najlepiej kopiowac prawdziwe procedury lotu do swoich (czesto bardzo wiernych) symulatorow. Poszedlbym na forum poswiecone PMDG bo oni specjalizuja sie w Boeingach, zapytaj i napewno dostaniesz pomoc. Jedno ze juz nikt praktycznie nie stosuje "algorytmow" i tablic, wszystko odbywa sie przy pomocy zbudownych w tym celu pomocy 'elektronicznych'.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 14-05-2016 o 21:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •