Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree13Likes

Wątek: Systemy rozrywki, dlaczego to takie wolne jest...

  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Systemy rozrywki, dlaczego to takie wolne jest...


    Polecamy

    Przyznam że nie miałem zbyt wielu doświadczeń, bo jak na razie tylko Lufthansa i Brussels Airlines, ale odniosłem następujące wrażenia:
    - panele dotykowe strasznie wolno reagują na dotyk, smartfony to to nie są...
    - sam system sprawia wrażenie, jakby to był telefon 'mid range' czyli taki średni, a nie np. porównując do czegoś na dziś - Samsung Galaxy S7
    - jakość obrazu - mogłoby być lepiej - jaśniej, bardziej kontrastowo
    - całość sprawia wrażenie jakby to tak z 10 lat temu zaprojektowano i tak zostawiono, bez jakichkolwiek upgrade'ów - np. na jakichś Atomach 600 MHz... (procesory takie)

    Do tego dochodzi system śledzenia lotu tzw. moving map:

    - w Lufthansie działało to nawet całkiem sprawnie - w ich A380 podziwiałem widok z kamer zewnętrznych - ale czemu rozdzielczość taka jakby to było VGA? (640x480). czy to taki wielki problem wstawić sensor Full HD?
    - w Brussels, system na 4 moje loty, dwukrotnie się powiesił. Wówczas widać było że działa on... na Windows XP (identyczne okienka).

    Zatem, czy miałem po prostu pecha? Czy w innych liniach (także grupy Star Alliance) jest jakiś lepszy system rozrywki? I tu wyjątkowo nie chodzi mi o zawartość, tylko o szybkość działania i taki ogólny 'look&feel'.

    Chociaż, jeśli przyjrzymy się zawartości, to Brussels mnie rozczarował - 90% filmów jakie mają - dostępne tylko w języku francuskim i bez napisów, a jak w angielskim - to nawet bez angielskich napisów. Konkretnie są to ich Airbusy A330.

    Podsumowując - odnoszę wrażenie, że gdyby tam wstawić najtańsze monitory LCD z Aliexpress i dołożyć do tego po jednym Raspberry Pi 2 na fotel + coś w rodzaju Kodi (XBMC), to działało by to o WIELE lepiej i przede wszystkim szybciej, zużywając też o wiele mniej prądu
    echoman likes this.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Podsumowując - odnoszę wrażenie, że gdyby tam wstawić najtańsze monitory LCD z Aliexpress i dołożyć do tego po jednym Raspberry Pi 2 na fotel + coś w rodzaju Kodi (XBMC), to działało by to o WIELE lepiej i przede wszystkim szybciej, zużywając też o wiele mniej prądu
    I oczywiście dostaniesz na to certyfikat żeby w ogóle zamontować na pokładzie...

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Samsung Galaxy S7
    Taki S7 przy pracy ciągłej potrzebowałby chłodzenia z obiegiem żeby nie ugotować się podczas pierwszego long-haulu.

    LOTowski system też jest marnej jakości jeżeli zwracasz uwagę na rozdzielczość i kontrast, dlatego na dłuższe loty zabieram tablet. Sam system chodzi nie najgorzej, tak pomiędzy Windows Mobile 6.1 a Androidem 4.

  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    No dobra, ale certyfikat to IMO coś, co związane jest z niemałą kasą i tak prawdę mówiąc, takie przynajmniej certyfikaty wydają mi się jedynie zaporą w unowocześnianiu tego typu systemów. Nic nie wnoszą, a klient cierpi (poprawcie mnie jeśli się mylę). Z S7 to może przesada, ale skoro i tak wielu ludzi podłącza swoje telefony, to znaczy że... prądu starczy! Mam niejasne wrażenie, że to nie jest nastawione na to żeby było szybkie i fajne, tylko żeby było wolne i problemowe (ileż razy czytałem nawet tutaj, że 'potrzebny był restart systemu rozrywki')... Ileż prądu bierze taki Pi2? 400 mA najnowszy model w typowym użytkowaniu, zaś starszy model - 180 mA... do tego jakiś AMOLED wyświetlacz, wszystko spięte ethernetem i pewnie działałoby to znacznie lepiej...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  4. #4
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    To zależy od urządzenia. Jak lecialem nowymi 787 Qataru i Royal Jordanian, to ekrany byly w porządku i oprócz włączenia, działały sprawnie. Za to w 320 obu linii było już różnie (była też gorsza oferta filmów). Widać może być w porządku, ale to musi sporo kosztować, dlatego nie wymienia się IFE tak często, jak telefonów. Natomiast filmy wyłącznie po francusku... przecież cały świat zna (a przynajmniej powinien znać) ten język Przynajmniej w mniemaniu ludzi, dla których francuski to pierwszy język.

  5. #5
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Taki S7 przy pracy ciągłej potrzebowałby chłodzenia z obiegiem żeby nie ugotować się podczas pierwszego long-haulu.
    A może od razu wieży chłodniczej?
    Bez przesady, oprócz wymagających gier to mój LG G3 to tylko w ostrym słońcu potrafi się przegrzać, w sensie spadnie maksymalna jasność.
    Odtwarzanie filmów FHD w takim IFE to dla takiego S7 pikuś.

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Słaba jakość? Przepustowość sieci komputerowej.
    To co mamy w siedzeniach są to tylko zwykle terminale z minimalną mocą obliczeniową z powodów jak podano powyżej. Cały "dowcip" polega na przesyłaniu odpowiedniej ilości danych z serwera. Większa jakość - więcej danych, cięższe i droższe urządzenia, które musza być certyfikowane. Rozdzielczość 640x480 to okolo 15% HD, wiec jest sie o co bić.
    Ponadto "wyciekające" filmy w takiej rozdzielczości są mniej atrakcyjne w tzw "zerowym" obiegu.

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Słaba jakość? Przepustowość sieci komputerowej.
    To co mamy w siedzeniach są to tylko zwykle terminale z minimalną mocą obliczeniową z powodów jak podano powyżej. Cały "dowcip" polega na przesyłaniu odpowiedniej ilości danych z serwera. Większa jakość - więcej danych, cięższe i droższe urządzenia, które musza być certyfikowane. Rozdzielczość 640x480 to okolo 15% HD, wiec jest sie o co bić.
    Ponadto "wyciekające" filmy w takiej rozdzielczości są mniej atrakcyjne w tzw "zerowym" obiegu.
    Nie no ok, ale wydaje mi się po prostu, że to możnaby rozwiązać prościej, taniej i mniej prądożernie. Więc jeśli zadamy sobie pytanie czemu mądrzejsi ode mnie na to nie wpadli, być może odpowiedź jest prosta: kasa...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    https://www.thalesgroup.com/sites/de...-newformat.pdf
    To jest w tej chwili topowy system, który będzie się pojawiał w najnowszych samolotach... w ciągu najbliższych pięciu lat. I te samoloty będą latać lat kilkanaście. Więc przełóż te parametry na starzenie się elektroniki i będziesz miał odpowiedź dlaczego systemy IFE są tak wolne. Oczywiście stare nie są 'upgrade'owalne' i trzeba wykonać wymianę pełnego systemu.
    Adik_s, mastah and twinsen like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Egon w B787 Thomsona (TIU) fajerwerkow nie bylo z systemem rozrywki, British Airways w A380 mial identyczne funkcje i ekrany jak w B777; z kolei B747 tego przewoznika ma tylko mniejsze ekraniki - poza tym wszystko to samo. A po samolotach typu A380 i B787 mozna by sie nieco lepszych systemow rozrywki spodziewac.
    twinsen likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    takie przynajmniej certyfikaty wydają mi się jedynie zaporą w unowocześnianiu tego typu systemów. Nic nie wnoszą, a klient cierpi
    Odważne twierdzenie po SWR 111...

    Pozdrawiam, Adam
    Adik_s and Mateos33 like this.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Jako ciekawostke podam, ze mialem kiedys do upgrade sterte Archosow z systemu pokladowego. I wtedy kazdy byl niezalezny. Filmy na dysku i tylko zasilanie.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    Jeśli ktoś chce podyskutować nt. systemów instalowanych w naszych 787 to zapraszam na priv. Chętnie odpowiem na pytania.

  13. #13
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Najlepiej napisz to, co mozesz na forum. jesli nie, to zapodaj odpowiedzi na PRIV.

    Pytania mam takie:
    1. Ilosc terminali i co jest w pudelku pod siedzeniem
    2. czy roznia sie od siebie pod wzgledem sprzetowym/mozliwosci w roznych klasach samolotu. Oczywiscie poza wielkoscia ekranu.
    3. Ilosc i klasa serwerow
    4. Jak sa terminale podlaczone do serwerow, czy kazdy jest podlaczony oddzielnie czy sa laczone w tzw daisy-chain?
    5. Jak wyglada siec, ile switchy jest na pokladzie,
    6. Czy siec rozrywki jest separowana od innych systemow samolotu, fizycznie czy logicznie (nawiazuje to do poglosek, jakoby facet laptopem przejal kontrole nad samolotem)
    7. Jak sie wgrywa nowe filmy, upgraduje system itp.
    twinsen likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    1. Nie wiem co masz na myśli pisząc o terminalu. Pod każdą "seatgroup'ą" są dwa "pudełka"- jedno od zasilania, drugie od odbioru oraz rozsyłu danych od/do pilotów oraz ekranów.

    2. Poza ekranami i pilotami podzespoły niczym się nie różnią.
    3. W gruncie rzeczy serwerów jest kilka- jeden "mózg", który odpowiedzialny jest za interface i całą kontorle systemu, plus serwery, na których przechowywane są dane filmów, muzyki itp.
    4. Nie mogę udzielić informacji.
    5. Patrz pkt.4
    6. Nie ma możliwości przejęcia kontorli nad samolotem, porty USB służą jedynie do ładowania urządzeń (telefony, tablety itp.). Sieci są od siebie fizycznie oddzielone, jednakże jest jedno "wąskie gardło", przez które przesyłane są dane lotu.
    7. Wgrywane są z oddzielnych, specjalnie do tego przystosowanych urządzeń, przez podpięcie do "monitorka", z którego załoga steruje systemem.

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Słaba jakość? Przepustowość sieci komputerowej.
    Przepustowość portfela linii chyba.

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Taki S7 przy pracy ciągłej potrzebowałby chłodzenia z obiegiem żeby nie ugotować się podczas pierwszego long-haulu.
    Podobnie jak niejedne ekrany zamontowane w samolocie.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    https://www.thalesgroup.com/sites/de...-newformat.pdf
    To jest w tej chwili topowy system, który będzie się pojawiał w najnowszych samolotach... w ciągu najbliższych pięciu lat. I te samoloty będą latać lat kilkanaście. Więc przełóż te parametry na starzenie się elektroniki i będziesz miał odpowiedź dlaczego systemy IFE są tak wolne. Oczywiście stare nie są 'upgrade'owalne' i trzeba wykonać wymianę pełnego systemu.
    Dlatego śmieszne jest jak się producenci dwoją i troją niby żeby jakieś bajery typu gierki czy efekty 3d wprowadzać które już w momencie pierwszej instalacji wyglądają jak z poprzedniej epoki.

    Cytat Zamieszczone przez DeeSmont Zobacz posta
    6. Nie ma możliwości przejęcia kontorli nad samolotem, porty USB służą jedynie do ładowania urządzeń (telefony, tablety itp.). Sieci są od siebie fizycznie oddzielone, jednakże jest jedno "wąskie gardło", przez które przesyłane są dane lotu.
    Dałbym się pociąć, że widziałem IFE które potrafiło przyjąć dane z USB. ZTCP to i LO chyba dawało opcje zgrania jakiś meteriałów marketingowych na kluczyk?


  16. #16
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DeeSmont Zobacz posta
    1. Nie wiem co masz na myśli pisząc o terminalu. Pod każdą "seatgroup'ą" są dwa "pudełka"- jedno od zasilania, drugie od odbioru oraz rozsyłu danych od/do pilotów oraz ekranów.

    2. Poza ekranami i pilotami podzespoły niczym się nie różnią.
    3. W gruncie rzeczy serwerów jest kilka- jeden "mózg", który odpowiedzialny jest za interface i całą kontorle systemu, plus serwery, na których przechowywane są dane filmów, muzyki itp.
    4. Nie mogę udzielić informacji.
    5. Patrz pkt.4
    6. Nie ma możliwości przejęcia kontorli nad samolotem, porty USB służą jedynie do ładowania urządzeń (telefony, tablety itp.). Sieci są od siebie fizycznie oddzielone, jednakże jest jedno "wąskie gardło", przez które przesyłane są dane lotu.
    7. Wgrywane są z oddzielnych, specjalnie do tego przystosowanych urządzeń, przez podpięcie do "monitorka", z którego załoga steruje systemem.
    Dzieki wielkie. Pkt 4 i 5 rozumiem. Pod pojęciem terminalu miałem na myśli ekran/pilot. Czyli jak rozumiem sie skrzynki pod siedzeniami odpowiedzialne są za trzy ekrany, czy to prawda?

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dałbym się pociąć, że widziałem IFE które potrafiło przyjąć dane z USB. ZTCP to i LO chyba dawało opcje zgrania jakiś meteriałów marketingowych na kluczyk?
    Nie mylisz się. Widziałem system rozrywki który umożliwiał podpinanie swojego smartfonu, tabletu czy USB sticka aby sobie słuchać własnej muzyki na samolotowych słuchawkach - co wbrew pozorom ma sens jeśli linia udostępnia takie z aktywną redukcją szumów a ty masz gorsze albo wcale.

  17. #17
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Podobnie jak niejedne ekrany zamontowane w samolocie.
    Ja nie mówię o ekranie tylko o CPU i GPU.

  18. #18
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Ja nie mówię o ekranie tylko o CPU i GPU.
    Sugerujesz, że CPU/GPU odpowiedzialne IFE samolotu nie jest chłodzone?


  19. #19
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Podejrzewam, że problemem może też być odporność ekranu na zniszczenia. "Zgrabnie" działające ekrany dotykowe typu iPad raczej nie przetrwają porządnego centralnego walnięcia czołem.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    A ile widziałeś w samolotach "porządnych centralnych walnięć czołem"?
    Bo ja w 159 lotach żadnego!
    KZ and frik like this.



Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •