Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 1 Post By hawky
  • 1 Post By sanfran
  • 1 Post By saturn5

Wątek: Dolot do lotniska docelowego - precyzja

  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Dolot do lotniska docelowego - precyzja


    Polecamy

    Tym razem spytam o to, dlaczego nigdy nie mogę zrobić fotki mojego osiedla z góry, gdy ląduję Lufthansą z Frankfurtu w Katowicach
    Dobra, a dokładnie chodzi mi o to, że ten sam rejs, o tej samej godzinie, potrafi podchodzić na pas 27 w EPKT nad M1 w Czeladzi, albo nieco w lewo nad Górą Dorotka, albo mocno w prawo, nad Sosnowcem. Jeszcze nie udało mi się trafić w Będzin tak, żebym mógł sobie zrobić fotkę mojego osiedla. Ale nad moim osiedlem (Górki Małobądzkie w Będzinie) przelatują np. Wizzair'y z Frankfurt-Hahn, czy z Londynu-Luton, czy cokolwiek innego z zachodu i kierujące się na pas 27. Od czego zależy ta precyzja (a raczej jej brak)? ;-)
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Sorry, nie bardzo widze sensu w twoim pytaniu bo niezbyt chce mi sie wierzyc ze akurat Lufthansa cos robi inaczej niz inne linie latajace z tego samego 'kierunku'. Jakbys polatal ta Lufthansa odpowiednio dlugo to w koncu bys pewnie doswiadczyl lotu o podobnej trajektorii jak Wizz czy ktokolwiek inny. Sprawa prawdopodobienstwa i nic innego.

  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Chodzi mi tylko o to, czy wyznaczone ścieżki dolotu do lotniska mogą być zachowane z jakąś precyzją, czy po prostu niemożliwe jest by samolot zawsze nadleciał po tej samej linii, w tym samym miejscu przestrzeni? Pytanie ma sens, bo leciałem kilkanaście razy po tej samej trasie i u celu byłem zawsze gdzie indziej (tam potrafię rozpoznać gdzie jestem). Rozrzut jest dość spory, ale koniec końców i tak robiona jest pętla na 27 nad tzw. Pogoriami w Dąbrowie Górniczej.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  4. #4
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli samolot porusza się tymi "wyznaczonymi ścieżkami dolotu" (czyli wykonuje pełną procedurę STAR) wtedy rzeczywista linia drogi powinna się pokrywać we wszystkich Twoich lotach. Natomiast w Katowicach oraz wielu innych regionalnych lotniskach kiedy jest to tylko możliwe rezygnuje się z wykonywania pełnej procedury i samoloty są "skracane" i/lub od pewnego momentu wektorowane radarowo. Stąd też za każdym razem odrobinę inna pozycja. Nie ma to nic wspólnego z brakiem precyzji, czy samowolą pilota.
    GoldenDave likes this.

  5. #5
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    No i o to mi właśnie chodziło - teraz rozumiem przyczyny Także, humorystycznie - może w końcu kiedyś trafię na taki lot który zostanie wykonany bezpośrednio nad moim osiedlem ;-)
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A wtedy:

    ozim likes this.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Tutaj masz dla przykladu tor lotu tylko jednego AA 787 na przestrzeni roku.
    Pierwszy przyklad - lotnisko Dallas, drugie Chicago (ladowania i starty).


    N800AN-Dallas.jpg


    N800AN-Chicago.jpg
    Mike5 likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •