Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: klapy

  1. #1
    SOCZEK
    Goście

    Domyślnie klapy


    Polecamy

    Witam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Skoro klapy są do polepszania siły nośnej to dlaczego wypuszcza się ich najwięcej do lądowanią?


    pozdrawiam SOCZEK:-)

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Aby wyhamować w powietrzu? i po przyziemieniu?
    Pozdrawiam G

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SOCZEK
    Skoro klapy są do polepszania siły nośnej to dlaczego wypuszcza się najwięcej do lądowanią?
    Bo skoro jest więcej siły nośnej to samolot może lecieć wolniej, dzięki czemu przyziemia z mniejszą prędkością niż gdyby lądował bez klap. Poza tym zwiększają opór, więc umożliwiają wytracenie prędkości.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Do zwiekszenia sily nosnej przy szybkosci mniejszej niz szybkosc przelotowa.
    Skrzydklo zostalo tak zaprojektowane, aby bylo najbardziej efektywne przy szybkosci przelotowej (okolo 850 km/h - przy typowym odrzutowcu).
    Efektywnosc jest to uzyskanie jak najwiekszego udzwigu przy jak najmniejszym oporze.
    Przy nizszej predkosci - start czy ladowania potrzebna jest zmiana geometri do zapewnienia tej samej sily nosnej.
    Czasami podczas podchodzenia do ladowania jest takie glupie uczucie ze samolt bardzo zwolnil - to jest wlasnie efekt wysuniacia klap.

  5. #5
    SOCZEK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Do zwiekszenia sily nosnej przy szybkosci mniejszej niz szybkosc przelotowa.
    Skrzydklo zostalo tak zaprojektowane, aby bylo najbardziej efektywne przy szybkosci przelotowej (okolo 850 km/h - przy typowym odrzutowcu).
    Efektywnosc jest to uzyskanie jak najwiekszego udzwigu przy jak najmniejszym oporze.
    Przy nizszej predkosci - start czy ladowania potrzebna jest zmiana geometri do zapewnienia tej samej sily nosnej.
    Czasami podczas podchodzenia do ladowania jest takie glupie uczucie ze samolt bardzo zwolnil - to jest wlasnie efekt wysuniacia klap.

    Dzięki wszystko mi wyjaśniłeś.:-)

    pOzrdawiam SOCZEK

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Soczek - do uslug.

    Cytat Zamieszczone przez b 737
    Aby wyhamować w powietrzu? i po przyziemieniu?
    Wydaje mi sie, ze koledze klapy sie pomylily z hamulcami aerodynamicznymi umieszczonym z reguly na gornej czesci skrzydla.

    Ponadto sa jeszcze sloty na przedniej krawedzi skrzydla.
    Polecem ten link, gdzie jest rozrysowane skrzydlo wraz z jego elementami:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sloty

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Klapy tez zmniejszają predkosc - wiekszy opor (Px),
    klapy dodatkowo zwiększają predkość opadania i umozliwiaja znizanie z wiekszym katem znizania bez nadwyzki predkosci.

  8. #8
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Jest to forum "prostych pytan", wiec bardzo prosze o podawanie PROSTYCH odpowiedzi na umysl przecietnego niezbyt glupiego czlowieka.

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    Klapy tez zwiekszaja predkosc - wiekszy opor (Px),
    ???
    Mozesz wyjasnic?


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •