Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie MASA i WYWAŻENIE SP BALANCE ARM DLA DRY OPERATING MASS


    Polecamy

    Witam!

    Poniżej zamieszczam prostą listę załadunkową (loading manifest), mam problem z obliczeniem ramienia (BA - Balance Arm) dla suchej masy operacyjnej (DOM - Dry Operating Mass), którą oznaczyłem symbolem X, symbol Y to moment. Dodam, że:
    - pozycja odniesienia (datum) jest zlokalizowana 540 cali (in) przed przednim dzwigarem skrzydła (front spar) [datum point - 540 inches forward of front spar FS]
    - średnia cięciwa aerodynamiczna przyjmuje 134,5 cala [Mean Aerodynamic Chord (MAC) - 134,5 inches]
    - krawędź natarcia średniej cięciwy aerodynamicznej 625,6 cali od pozycji odnisenia [MAC Leading Edge - 625,6 inches aft od datum]

    Czy posiadając wyłącznie te i podane w tabeli poniżej dane można obliczyć BA dla DOM?


  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michel28 Zobacz posta
    Witam!

    Poniżej zamieszczam prostą listę załadunkową (loading manifest), mam problem z obliczeniem ramienia (BA - Balance Arm) dla suchej masy operacyjnej (DOM - Dry Operating Mass), którą oznaczyłem symbolem X, symbol Y to moment.
    Skad wziales to zadanie? To jest wszystko co bylo podane i chca zeby obliczyc ramie czy wyciales jakies czesci i pytasz o cos innego niz w pierwotnym zadaniu?
    Generalnie, zeby obliczyc polozenie srodka ciezkosci potrzebne jest wazenie samolotu i dane o nacisku poszczegolnych kol. Pozniej sumuje sie momenty dzieli przez DOW i dostajemy polozenie srodka ciezkosci.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 27-05-2016 o 23:04

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    W zadaniu podane były dokładnie składniki tworzące zero fuel mass (items) i ich masy cząstkowe oraz wartości poszczególnych BA dla tych składników, jedynie X i Y są puste, nie wiem jak obliczyć BA dla DOM. Gdy będę miał BA dla DOM obliczenie momentu będzie formalnością.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A co z "Z"???
    Tez powinno byc podane i wtedy idac od konca dojdziesz do DOM arm.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Siedze już nad tym zadaniem 2 dni... otóż tabela którą zamieszczam poniżej:

    pochodzi z CAP696, poniżej zamieściłem do niej polecenia, część tabeli m.in. DOM, masa pasażerów w poszczególnych przedziałach, masa ich bagażu zostały wprowadzone przeze mnie, odpowiadające im wartości BA już były i na ich podstawie obliczyłem część momentów. Problem pojawił się gdy miałem policzyć moment dla DOM. W poleceniu do zadania jest podane - Enter DOM and Balance Arm on Figure 4.10. Jednak wcześniej nie ma żadnej podanej wartości dla BA for DOM. I w tym miejscu utknąłem. Proszę o pomoc jezeli to możliwe z góry dziękując za poświęcony mi czas.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michel28 Zobacz posta
    . Jednak wcześniej nie ma żadnej podanej wartości dla BA for DOM. I w tym miejscu utknąłem.
    Dlatego wydaje mi sie, ze brakuje jakis danych. Mowisz, ze sam wpisales dane do tabelki - no ale skad je wziales? Ewidentnie nie podales tutaj zadania tylko wkleiles instrukcje ze swoimi danymi, ktore wziales skad?
    Sporzadzjac normalnie loadsheet DOW i DOI (w tym wypadku ramie) musza byc zawsze na poczatku podane (ustalone podczas wazenia samolotu) bo bez nich nie przejdziemy dalej. Oczywiscie na potrzeby cwiczen mozna tworzyc rozne zadania ale w tym przypadku, w ktorym podajes wydaje mi sie niemozliwe policzenie tego ramienia bo brakuje wystarczajacej ilosci danych.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Na zajęciach wykładowca podał każdemu studentowi różne dane (ja miałem takie):
    - 141 pasażerów każdy po 84 kg
    - masa ich bagażu 141 X 10 kg rozmieszczona w dwóch ładowaniach po połowie bagaży na każdą,
    - wartość DOM 34613 kg
    i mamy obliczyć % CG MAC. Ja nie wiem jaką wartość BA wpisać dla DOM. Ba dla DOM nie podał wykładowca.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michel28 Zobacz posta
    Ja nie wiem jaką wartość BA wpisać dla DOM. Ba dla DOM nie podał wykładowca.
    Jezeli to mialo byc proste zadanie na zrobienie loadsheetu to wg mnie na 99% zapomnial.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Możliwe że tak jest i on zapomniał podać. A czy jesteś w stanie powiedzieć jak oblicza się DOI (Dry Operating Index)?

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michel28 Zobacz posta
    Możliwe że tak jest i on zapomniał podać. A czy jesteś w stanie powiedzieć jak oblicza się DOI (Dry Operating Index)?
    Wazy sie samolot na specjalnych wagach, ktore sa w okreslonej odleglosci od odniesienia. Pozniej sumuje sie momenty od poszczegolnych podwozi, nastepnie dzieli przez mase calkowita samolotu i w ten sposob oblicza sie polozenie srodka ciezkosci.
    Robi sie to co kilka lat a nie przed kazdym lotem

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •