Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie ATR-72 - Co to za sprzęt uczepili :)


    Polecamy

    Witam,

    Moze to juz gdzies bylo, aczkolwiek szukalem i niespotkalem. Ostatnio podrozujac Air Dolomiti na trasie MUC-FLR (ATR-72) obczailem to co na zdjeciu. Czy to jest jakies zabezpieczenie przed zetknieciem ogona z pasem przy starcie? ATRki 42 tego juz nie maja. Jak zachwouje sie to cos po starcie wisi, odgina sie czy odpada ??

    Dzięki z gory za odp


  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie Re: ATR-72 - Co to za sprzęt uczepili :)

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb
    Witam,

    Moze to juz gdzies bylo, aczkolwiek szukalem i niespotkalem. Ostatnio podrozujac Air Dolomiti na trasie MUC-FLR (ATR-72) obczailem to co na zdjeciu. Czy to jest jakies zabezpieczenie przed zetknieciem ogona z pasem przy starcie? ATRki 42 tego juz nie maja. Jak zachwouje sie to cos po starcie wisi, odgina sie czy odpada ??

    Dzięki z gory za odp

    Obrazek
    Predzej chyba na postoju - Il62 mial taki patent - dodatkowe koleczko z tylu jakby sie na postoju przypadkiem oparl na ogonie - wynikalo z rozkladu masy...
    KZ

  3. #3
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Jest to tak zwana "noga", albo jak ja to nazywam "bolec" Zakłada sie to zawsze przed rozpoczeciem deboardingu i sluzy zapobiegnieciu ewentualnemu przechylowi samolotu na ogon. Chyba nie musze tlumaczyc jakie moglyby byc skutki takiego zdarzenia. Dodam jeszcze ze drzwi w ATRze znajduja sie wlasnie przy ogonie, podobnie tez jak bagaznik na walizki, a ludzie podczas wysiadania/wsiadania wytwarzaja dodatkowy ciezar na tylna czesc kadłuba, ktora moze z tego powodu ulec przechyłowi. Stosuje sie takze odpowiednie ładowanie przedniego i tylnego bagaznika zeby temu zapobiec, albo tez zwyczajne dociazanie przodu masą ludzką Tak zwana "noga" jest zdejmowana przed odlotem samolotu i chowana na pokład.

  4. #4
    Awatar Adams_

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA & UP851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magic
    . Dodam jeszcze ze drzwi w ATRze znajduja sie wlasnie przy ogonie, podobnie tez jak bagaznik na walizki, a ludzie podczas wysiadania/wsiadania wytwarzaja dodatkowy ciezar na tylna czesc kadłuba, ktora moze z tego powodu ulec przechyłowi. Stosuje sie takze odpowiednie ładowanie przedniego i tylnego bagaznika zeby temu zapobiec, albo tez zwyczajne dociazanie przodu masą ludzką Tak zwana "noga" jest zdejmowana przed odlotem samolotu i chowana na pokład.
    A gdzie on ma z tylu bagaznik?

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adams_
    A gdzie on ma z tylu bagaznik?
    No z tylu...
    Niektore samoloty moga sie oprzec na takiej nodze. W ATRku niestety trzeba wykonac wtedy przeglad :/

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ATRy mają bagażniki z przodu - między kabiną pilotów a kabiną pasażerską

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Panowie, w ogonie jest również bagażnik. W ATR Eurolotu są oddzielone siatką i niejednokrotnie widziałem, jak wrzucali tam worki z pocztą. Ten bagażnik zajmuje tylko ok.1/4 przekroju ogonowej części kadłuba.
    Pozdrowienia dla Bratowego!

  8. #8
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Oczywiscie, tam sie ładuje takze normalne bagaze, a takze bagaze podreczne zostawione pod samolotem jako DAA.

  9. #9
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magic
    jako DAA.
    Można prosić o wytłumaczenie skrótu DAA dla mniej wtajemniczonych w techniczne sprawy ?
    "If you believe safety is expensive, try an accidet!"

  10. #10
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    DAA - Delivery At Aircraft, bagaz podreczny, ktorego pasazer nie chce badz nie moze zabrac do kabiny. Taki bagaz odbiera sie pod samolotem, przyczepia wywieszke, chowa do luku, a po wyladowaniu podstawia sie ten bagaz przy schodkach zeby pasazer sobie go zabral jak wysiada.

  11. #11
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez magic
    DAA - Delivery At Aircraft, bagaz podreczny, ktorego pasazer nie chce badz nie moze zabrac do kabiny. Taki bagaz odbiera sie pod samolotem, przyczepia wywieszke, chowa do luku, a po wyladowaniu podstawia sie ten bagaz przy schodkach zeby pasazer sobie go zabral jak wysiada.
    Dziękuję bardzo za wyjaśnienie
    "If you believe safety is expensive, try an accidet!"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •