Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Mam pytanie w zwiąku z klasyfikacja samolotów pasażerskich


    Polecamy

    Interesuje mnie klasyfikacja A, B, C, D tj: na jakich zasadach klasyfikowane sa samoloty według tego podziału i jakie konkretne modele samolotów należą do poszczególnych grup. Pytanie nr 2 odnośnie planów rozwojowych portu we Wrocławiu a dokładniej budowy płaszczyzn odladzenia i izolowania statków powietrznych, w przetargu napisano, że budowa płaszczyzny odladzania samolotów ma nastapić w rejonie progu 29 natomiast płaszczyzna izolowania w rejonie 11 progu. Co ta są te progi i jakie mają znaczenie????? Z góry dzięki za odpowiedź

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeden z podziałów samolotów na kategorie zależy od prędkości samolotów na podejściu, ale nie jestem pewien czy o to Ci chodzi.
    Próg to początek pasa.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Interesuje mnie dokładnie ten podział na samoloty klasay A, B, C, D bo jest to oficjalna klasyfikacja tylko nie wiem jakie sa kryteria podziału, pewnie jest to tez predkośc tak ajk napisał Atco ale musze znać konkrety

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To podaj jakiś kontekst.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    http://aviation.home.pl/brifing/klasy.html
    wielkie dzieki Belfegor, dokładnie o to mi chodziło pozdrawiam

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    E to historyczna kategoria o ile i wiadomo.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    http://aviation.home.pl/brifing/klasy.html
    Tylko, że tabelka w podanym linku jest nieszczęśliwie opisana i zawiera poważny błąd, zapewne edycyjny, nie "1/3" ale "1,3". Jeśli ktoś nie wie to może to odczytać jako "jedną trzecią prędkości Vs".

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W sumie powinien być zakaz podawania tej strony jako źródła wiedzy o czymkolwiek.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Próg to początek pasa.
    No chyba nie zawsze.

  11. #11
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    W sumie powinien być zakaz podawania tej strony jako źródła wiedzy o czymkolwiek.
    Na szczęście tłustym, czerwonym drukiem widnieje ostrzeżenie, które zacytuję poniżej:

    "Uwaga: Materiały zawarte na tej stronie powstały na potrzeby VATSIM i służą wyłącznie pomocy w nauce latania w tej sieci . Opublikowane w serwisie materiały nie mogą byc podstawą do edukacji na potrzeby realnego lotnictwa."

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Próg to początek pasa.
    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    No chyba nie zawsze.
    W domyśle "odcinka do wykorzystania podczas lądowania", to co jest pasem startowym ale znajduje się przed jego progiem służy wyłącznie do kołowania i rozbiegu (o ile nie ma innych ograniczeń). Mówi się wtedy o "przesuniętym progu pasa startowego".

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Próg to początek pasa.
    No chyba nie zawsze.
    Proste pytanie, prosta odpowiedź. A o jakich innych progach myślisz?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Nie wiem czemu myślisz że ja mam jakieś inne progi na myśli. Chodzi mi np o pas na EPKK 25, gdzie jest przesunięty "próg", a więc nie jest on początkiem samego pasa.

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jest.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    W sumie powinien być zakaz podawania tej strony jako źródła wiedzy o czymkolwiek.
    Tabelka jest czytelna, prędkości prawidłowe (poza 1/3 zamiast 1,3, jak zauważył RobCopter), do wiedzy o VS strona się nadaje (poza starymi TA/TL itp.), a i tu się przydały kategorie samolotów
    E to historyczna kategoria o ile i wiadomo.
    To ma coś wspólnego z zakończeniem lotów Concorde'a i Tu-144?

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Re: Mam pytanie w zwiąku z klasyfikacja samolotów pasażerski

    Cytat Zamieszczone przez gagal
    Interesuje mnie klasyfikacja A, B, C, D tj: na jakich zasadach klasyfikowane sa samoloty według tego podziału i jakie konkretne modele samolotów należą do poszczególnych grup. Pytanie nr 2 odnośnie planów rozwojowych portu we Wrocławiu a dokładniej budowy płaszczyzn odladzenia i izolowania statków powietrznych, w przetargu napisano, że budowa płaszczyzny odladzania samolotów ma nastapić w rejonie progu 29 natomiast płaszczyzna izolowania w rejonie 11 progu. Co ta są te progi i jakie mają znaczenie????? Z góry dzięki za odpowiedź
    Zdaje się, że się trochę pomieszało. To są odrębne klasyfikacje:
    A B C D - w uproszczeniu: informacja o prędkości podejścia, istotna dla kotrolerów zbliżania i wieży
    A B C D E F - klasyfikacja ICAO dla parkowania samolotów, zależna od rozpiętości skrzydeł i odstępu kół podwozia głównego. Istotne dla usystematyzowania miejsc parkingowych na płytach.

    W pytaniu chodziło chyba o to drugie. Radzę szukać jako ICAO classification

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Re: Mam pytanie w zwiąku z klasyfikacja samolotów pasażerski

    Cytat Zamieszczone przez JPJones
    A B C D - w uproszczeniu: informacja o prędkości podejścia, istotna dla kotrolerów zbliżania i wieży
    I pilotow.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Re: Mam pytanie w zwiąku z klasyfikacja samolotów pasażerski

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    I pilotow.

    No, ci raczej znają obie, nieprawdaż?

    Swoją szosą to zabawne, że nigdy nie spotkałem jakiejś oficjalnej nazwy dla tych klasyfikacji. Nie dziwne, że się miesza.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie Re: Mam pytanie w zwiąku z klasyfikacja samolotów pasażerski

    Cytat Zamieszczone przez JPJones
    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    I pilotow.

    No, ci raczej znają obie, nieprawdaż?
    Podobniez jak kontrolerzy. Zreszta klasyfikacja ze wzgledu na predkosci podejscia jest bardziej potrzebna pilotom - w przypadku podejsc proceduralnych warianty podejscia czesto sie roznia, podobnie jest z minimami. Dla ATC wazniejszy jest podzial wg turbulencji w sladzie (APP, TWR przy starcie) i wielkosc (TWR).

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez JPJones
    A B C D E F - klasyfikacja ICAO dla parkowania samolotów, zależna od rozpiętości skrzydeł i odstępu kół podwozia głównego. Istotne dla usystematyzowania miejsc parkingowych na płytach.
    Ta klasyfikacja dotyczy lotnisk. Określa zdolnośc lotniska do przyjęcia samolotów o kreslonych przedziałach rozpiętości skrzydeł i podwozia głównego.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •