Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie NP. Boeing 737-8AS....


    Polecamy

    Mam pytanie:
    Od czego zależy "drugi człon" nazwy modelu jakiegoś samolotu np. B737-76N, -73A, -8AS, -36N, -33A... itp.
    Czy jest to zależne od linii lotniczej?
    Skąd wiemy, że jest to B737 np. 300, 500 lub 900...?


  2. #2

    Dołączył
    Jun 2017

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    TAK wiem, ale mnie nie chodzi o numerację -300, -500 itd. , ale o -8AS, -33A itd....


  4. #4
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Absolutnie to nie zależy od lini lotniczej, ale od producentra. Ponieważ rynek potrzebuje różnych maszyn (na różną ilość pasażerów, na różne dystanse), by ograniczyć koszty producenci projektują serię podobnych, ale nie identycznych maszyn, które różnią się parametrami, ale generalnie złożone są z tych samych lub podobnych części. Ułatwia to również późniejszy serwis i szkolenia załóg. W przypadku 737 oznaczenia oznaczają też progres w konstrukcji, modele 737-200 nie są już prawie używane, 300, 400, 500 - powstały później i różnią się między sobą nie tylko pojemnością, ale i upchaniem nowinek technicznych (na czasy jak były projektowane). Serie 600,700 i dalej są obecnie produkowane (dlatego dodano im człon NG) i również różnią się znacząco rozmiarami i detalami technicznymi. A Airbusach podobnie różnią się między sobą A318, A319, A320, A321 - tyle, że Airbus jest młodszy i nie doczekał się jeszcze Nowej Generacji tych maszyn.
    Dodatkowe literki w oznaczeniach serii pewnie określają kolejne, mniejsze już różnice itp, ale takich detali nie znam. To normalne, że jak produkuje się kilka lat model 400, a później chce się wprowadzić jakieś unowocześnienia w produkcji kolejnych egz tego samego modelu to trzeba to jakoś określić w oznaczeniu.

  5. #5
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Literki chyba bardziej oznaczaja konkretnego odbiorce. LOT-5D.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  6. #6

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery
    Literki chyba bardziej oznaczaja konkretnego odbiorce. LOT-5D.
    Chyba nie. Kolejne cyferki zazwyczaj dotyczą silników. Gdzieś tu na forum było to ładnie rozpisane.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź!


  8. #8
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez A_Gd
    Cytat Zamieszczone przez Bery
    Literki chyba bardziej oznaczaja konkretnego odbiorce. LOT-5D.
    Chyba nie. Kolejne cyferki zazwyczaj dotyczą silników. Gdzieś tu na forum było to ładnie rozpisane.
    Nie sprzeczam sie ale skoro przykladowo LOT ma 767-35D i 737-45D to moze o to chodzi...?
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery
    Cytat Zamieszczone przez A_Gd
    Cytat Zamieszczone przez Bery
    Literki chyba bardziej oznaczaja konkretnego odbiorce. LOT-5D.
    Chyba nie. Kolejne cyferki zazwyczaj dotyczą silników. Gdzieś tu na forum było to ładnie rozpisane.
    Nie sprzeczam sie ale skoro przykladowo LOT ma 767-35D i 737-45D to moze o to chodzi...?
    Bylo to juz wyjasniane na forum i dokladnie o to chodzi. 35D w tym wypadu oznacza model -300 dla odbiorcy o kodzie 5D (LO). Tak jest w przypadku Boeinga. Inne firmy (Airbus, Embraer..... ) maja wlasne - inne oznaczenia.
    no risk, no fun ;D


  11. #11

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    O proszę. A myślałem, że Boeing też numeruje wg silników.
    Robi tak na pewno Airbus: http://www.aerospaceweb.org/question...s/q0276a.shtml

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Skoro polskie boeingi mają oznaczenie 5D to dlaczego ten boeing http://www.airliners.net/photo/LOT--...ext_id=1285382
    ma 319? Albo w przypadku 767-300ER (SP-LPE malownie Star Alliance) jest 341???


  13. #13
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    Skoro polskie boeingi mają oznaczenie 5D to dlaczego ten boeing ma http://www.airliners.net/photo/LOT--...ext_id=1285382
    319? Albo w przypadku 767-300ER (SP-LPE malownie Star Alliance) jest 341???
    Ponieważ te samoloty nie zostały wyprodukowane na zmówienie LOTu.

    BRGDS

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czyli LOT te samoloty odkupił od innych linii?


  15. #15
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TK
    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    Skoro polskie boeingi mają oznaczenie 5D to dlaczego ten boeing ma http://www.airliners.net/photo/LOT--...ext_id=1285382
    319? Albo w przypadku 767-300ER (SP-LPE malownie Star Alliance) jest 341???
    Ponieważ te samoloty nie zostały wyprodukowane na zmówienie LOTu.

    BRGDS
    SP-LPF (chyba) byl wyprodukowany dla Air New Zealand, a SP-LPE dla Variga - w kazdym badz razie lataly dla tych linii na poczatku

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To od ilu lat one latają w LO(T)-cie?


  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    To od ilu lat one latają w LO(T)-cie?
    Sprawdź:
    http://airfleets.net/home/
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzięki


  19. #19

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    No to jestem nieźle zaskoczony.
    Ale nie zgodzę się z tym w 100%:
    Sky Europe - B737-76N
    Ryanair - B737-86N
    Centralwings - B737-36N

    Zawsze sądziłem, że numer oznacza konfigurację samolotu. -X6N oraz -XAS uważałem za ten najgorsze (tzn. Ryanair i low-cost).

  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piter2
    No to jestem nieźle zaskoczony.
    Ale nie zgodzę się z tym w 100%:
    Sky Europe - B737-76N
    Ryanair - B737-86N
    Centralwings - B737-36N

    Zawsze sądziłem, że numer oznacza konfigurację samolotu. -X6N oraz -XAS uważałem za ten najgorsze (tzn. Ryanair i low-cost).
    6N to GE Commercial Aviation Services
    no risk, no fun ;D


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •