Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 49

Wątek: Linie

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Linie


    Polecamy

    Chcę się zapytać czy ALITALIA EXPRESS, AIR CANADA JAZZ lub EURO LOT można zaliczyć jako oddzielne linie lotnicze czy to są jednolite z tymi większymi???
    I od razu zapytam : czemu samoloty tanich linii nigdy nie stoją przy rękawach?
    Z góry dzięki za odpowiedź.


  2. #2
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Samoloty tanich linii stają przy rękawach - wszystko zalęzy od lotniska i linii. Rękawy są po prostu droższe od autobusu.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    czemu samoloty tanich linii nigdy nie stoją przy rękawach?
    Stoją też, Norwegian na ARN zawsze parkuje przy rękawie, stanowiska bez rękawów są tam tylko przy terminalu z lotami krajowymi (Fokkery 50, Saaby 340 etc). A na innych lotniskach to kwestia kosztów, obsługa przy rękawie jest po prostu droższa.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Okolice Krakowa

    Domyślnie

    ad. 1. Hmm, to chyba zależy jakie kryterium przyjmiemy. Czy weźmiemy pod uwagę zarząd, czy coś innego. Ale np. w kodach lotniczych Eurolot jest określany tak samo jak LOT.

    ad. 2. Po prostu tanie linie tną koszty, a rekaw jest droższy od schodków i autobusu.

  5. #5
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie Re: Linie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    Chcę się zapytać czy ALITALIA EXPRESS, AIR CANADA JAZZ lub EURO LOT można zaliczyć jako oddzielne linie lotnicze czy to są jednolite z tymi większymi???
    Z punktu widzenia przepisów wymienione firmy można liczyć jako osobnych przewoźników. Każda z nich posiada osobowość prawną i - co ważniejsze - odrębne świadectwo przewoźnika lotniczego. Współpraca z innymi przewoźnikami - odpowiednio Alitalią, Air Canadą czy LOTem - to kwestia odpowiednich umów handlowych związanych z wynajmem samolotów i wykonywaniem lotów pod numerami tego przewoźnika.

    BRGDS

  6. #6
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emeknu
    ad. 1. Hmm, to chyba zależy jakie kryterium przyjmiemy. Czy weźmiemy pod uwagę zarząd, czy coś innego. Ale np. w kodach lotniczych Eurolot jest określany tak samo jak LOT.
    Nie zupełnie:

    K2 / ELO = EuroLOT

    BRGDS

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak tanie linie czasem stoją przy rękawach to może ktoś dał by radę wrzucić jakąś fotę?


  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    Jak tanie linie czasem stoją przy rękawach to może ktoś dał by radę wrzucić jakąś fotę?
    Proszę bardzo:

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo
    PS. Jaka to linia, bo z samolotu odczytać nie mogę ;/
    A tak apropo rękawu : czy narodowe linie lotnicze (np.LOT czy Lufthansa) też muszą płacić za rękaw?


  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Stawanie na stanowisku bez rekawa, oprocz zmniejszenia kosztow, moze pozwolic w niektorych przypadkach przyspieszyc turn around - pasazerowie wychodza/wchodza wejsciami z przodu i z tylu. Ale to akurat zalezy tez od organizacji na lotnisku.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    PS. Jaka to linia, bo z samolotu odczytać nie mogę ;/
    Vueling
    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    czy narodowe linie lotnicze (np.LOT czy Lufthansa) też muszą płacić za rękaw?
    Oczywiście, paliwa też nie mają za darmo i tak samo płacą za lądowanie na lotniskach należących do spółek skarbu państwa.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Aha, to tak są niby narodowe ale za wszystko muszą płacić jak tanie? Bo tak mi się na myśl nasuwało, że terminal państwowy linie też...


  13. #13
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Stawanie na stanowisku bez rekawa, oprocz zmniejszenia kosztow, moze pozwolic w niektorych przypadkach przyspieszyc turn around - pasazerowie wychodza/wchodza wejsciami z przodu i z tylu. Ale to akurat zalezy tez od organizacji na lotnisku.
    To mi sie wydaje lekka przesada. Jak dla mnie to rekaw jest i bedzie zawsze szybszy od autobusu czy na piechote.

    Ostatnio zdarzylo w BMI (tanie to nie sa, bo biznesem lecialem) na LHR sie takie kuriozum, ze samolot byl zaparkowany przy rekawie, ale w uzyciu byly schodki. Dlugo jechalismy to pewno nas wiezli do innego terminala.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    Aha, to tak są niby narodowe ale za wszystko muszą płacić jak tanie?
    I jak każde inne linie (linie nie dzielą się na tanie i państwowe, jest multum tzw. tradycyjnych przewoźników, którzy nie są własnością państwa).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czyli, że np. mogę założyć linie lotnicze dajmy tam "POLAND AIR" i na samolocie oprócz tego będę mógł napisać Polskie Linie Lotnicze/Polish Airlines?


  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    Czyli, że np. mogę założyć linie lotnicze dajmy tam "POLAND AIR" i na samolocie oprócz tego będę mógł napisać Polskie Linie Lotnicze/Polish Airlines?
    A dlaczego nie? Problemem może byc tylko to czy tę częśc nazwy można traktowac jako zastrzeżoną dla LOTu, ale nie ze względu na jego strukturę własnościową. Virgin Atlantic ma na samolotach "Britain's flag carrier", choc nie jest własnością państwową.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No to wszystko już jasne A istnieje linia lotnicza ROSSIJA Mógłbym prosić o fotki/fotkę?

    gramatyka


  18. #18
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Są takie fajne strony jak airliners.net, jetphotos.net, albo skrzydla.org i tam masz wyszukiwarki zdjęc, spróbuj wpisac "Rossiya"
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Na airliners.net wpisywałem i wyszukało mi rosyjskie samoloty i linie, które nimi latają oraz rosyjskie linie lotnicze
    Thx za inne stronki :P Już znalazłem na jetphotos.net
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi


  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Stawanie na stanowisku bez rekawa, oprocz zmniejszenia kosztow, moze pozwolic w niektorych przypadkach przyspieszyc turn around - pasazerowie wychodza/wchodza wejsciami z przodu i z tylu. Ale to akurat zalezy tez od organizacji na lotnisku.
    To mi sie wydaje lekka przesada. Jak dla mnie to rekaw jest i bedzie zawsze szybszy od autobusu czy na piechote.

    Ostatnio zdarzylo w BMI (tanie to nie sa, bo biznesem lecialem) na LHR sie takie kuriozum, ze samolot byl zaparkowany przy rekawie, ale w uzyciu byly schodki. Dlugo jechalismy to pewno nas wiezli do innego terminala.
    Dlatego napisalem ze to zalezy od organizacji - to co opisujesz akurat przykladem dobrej organizacji nie jest. Zreszta nie chodzi o to jak szybko trafisz do terminalu, ale jak szybko opuscisz samolot zeby mogl byc przygotowany do nastepnego lotu, i jak szybko wsiada nastepni pasazerowie.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •